Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, April 29, 2012

The Avengers VS Battleship

Assalamualaikum..

Sebagai penganggur terhormat,
Baru-baru ini dari belas ikhsan kakak-kakak aku yang cantik dan cun melecun..
Aku berjaya menonton filem Battleship dan The Avenger..
Apa yang mengagunkan besi dalam kaki aku sudah tidak berasa sejuk lagi semasa berada dalam panggung wayang..





Aku sangat enjoy menonton filem ini.. mungkin permulaan cerita agak meleret tapi mungkin juga disebabkan aku menonton tayangan lewat malam.. antara superhero yang ada ialah Iron Man, Captain Amerika, Hulk, Thor, Black Widow dan yang ada pemanah tu mungkin citer the hunger games kot.. aku memang tak tahu..

Kekuatan cerita ini mungkin pada skripnya yang banyak menyumbat unsur humor @ komedi yang melampau.. superhero paling aku suka sekali adalah Hulk sebab aku rasa dalam filem ni dia kuat sekali..  aku suka iron man sebab dia seorang yang angkuh.. tapi aku xsuka mamat mata sebelah tu.. walaupun dia bukan jahat..

Cerita dia tentang Loki yang ingin menakhluk bumi.. loki ni merupakan abang angkat Thor yang kononnya seorang dewa sebab ada kuasa kilat dengan hammer yang besar..

Loki telah mencuri satu kuasa yang bernama Terassate kalau tak silap aku untuk memanggil angkatan-angkatan tenteranya.. dan dia berjaya..

sebelum itu, nick furry (si mata sebelah) cuba mengumpulkan superhero-superhero untuk mengambil kembali terassate itu.. awalnya superhero2 ni tak nak sangat bekerjasama sehingga mereka diserang dan pembantu nick furry yg bernama Phil telah mati dibunuh Loki..

Berjayakah mereka melawan Loki?

Hero mesti menangkan.. apa jadi pada Loki? tengoklah sendiri..

time best skali bila hulk pukul Loki dalam bangunan Iron Man.. Terbaik.. Dewa lembik!!

4/5 bintang untuk movie ini..

Mungkin sangat terlewat untuk aku bercerita tentang filem ini.. tapi diatas keterujaan aku menontonnya aku inginlah berkongsi sedikit..

Menonton di panggung dengan di dalam tv atau laptop tidak sama perasaannya..
kalau filem bosan ditambah dengan kesejukkan dan pergerakan yang terhad.. pasti akan buat aku tertidur.. lainlah kalau dirumah boleh pause dulu kacau air milo dan buat roti bakar dulu lepas tu sambung tengok balik..

Menonton filem ini boleh buat aku batu karang.. jalan ceritanya yang menarik tetapi skripnya tidaklah sehumor The Avenger... walaupun nampak kewujudan transformer dalam filem ini tetapi ia tetap menarik terutama babak hero yang suka cari gaduh dengan tentera jepun tu.. nama Malaysia pun adalah disebut sekali..

Apa2pun aku bagi 4/5 bintang juga untuk filem ini..

Assalamualaikum..

p/s : akhirnya aku sudah berjaya menamatkan diploma aku selama  3 tahun.. result dah keluar walaupun bukan kelas pertama.. apa2pun ijazah nanti aku akan buat yang terbaik.. 


Monday, April 2, 2012

Selamat tinggal... ada jodoh kita jumpa lagi..

Assalamualaikum..

Setiap pertemuan ada perpisahan..
3 tahun bukan tempoh waktu yang pendek..
dalam 3 tahun itu beribu momen yang tercipta antara kau, aku dan mereka..
ada kegembiraan, ada kesedihan..
ada kesefahaman, ada kecelaruan..
bergurau, bergaduh jadi mainan..
ada yang diluahkan, ada yang disimpan...
manusia memang begitu..
sukar untuk dimengertikan..

Akhirnya secara tidak rasmi aku sudah tamat menjalani pembelajaran di UiTM Jengka untuk Diploma Kejuruteraan Awam.. Insyaallah secara rasminya bila result sem akhir ni keluar (Harap2 semua pass) dan aku graduate dengan jayanya..
Aku pun dah merancang nak sambung ijazah dan insyaallah ketahap yang lebih tinggi (master dan PhD).. sebab sekarang ijazah pun tak menjanjikan apa-apa.. tambah2 persaingan sengit antara rakyat malaysia yang semakin hari semakin bijak..

Jadi aku ucapkan selamat tinggal kepada rakan-rakan rapat atau kurang rapat.. sama ada yang kenal atau tak berapa nak kenal dan pensyarah-pensyarah yang mencurahkan ilmu yang melimpah ruah kepada studentnya yang tak mampu nak kaut semua ilmu tu.. insyaallah segala jasamu akanku kenang.. buat mereka yang mengenali.. usaha sehabis baik.. kegagalan bukanlah penamat untuk kejayaan tapi jadikan sebagai satu permulaan baru untuk menggapai kejayaan..

Disini aku titipkan video kenangan bersama bdk rumah sewa aku..
asalnya nak buat iklan utk dinner tapi sebab ada masalah yang tak dapat dielakkan..
video ini tidak siap..
hope satu hari nnt kita dapat siapkannya..
video
Insyaallah kalau ada jodoh kita akan bertemu lagi..
Jika ada terasa hati.. maafkanlah..
begitu juga aku..

Assalamualaikum..