Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, December 13, 2011

Hidup Ini Penuh Drama

Assalamualaikum..

Sebenarnya aku ni peminat drama..
tapi bukanlah dramaking..
aku suka tengok drama sebab banyak episod..
tapi xdelah sampai beratus episod..
paling banyak pun 30 episod..
lebih daripada itu memang tak bolehlah..

Sejak akhir-akhir ini..
selera aku lebih kepada drama berbentuk misteri/penyiasatan/thriller dan seangkatan dengannya..
aku lebih gemar menonton drama sebegini kerana sifat ingin tahu dan berfikir..
kalau dulu aku layan drama jiwang punya..
tapi aku rasa cukup-cukuplah layan jiwang..
sebab dulu single tapi sekarang tak lagikan..

aku mengambil bidang engineering atas dasar aku dicampak kesekolah teknik beberapa tahun dahulu..
tapi sekarang aku rasa berminat dalam bidang penyiasatan..
sebab aku rasa macam best jadi detektif..
drama memang nampak bestkan..
tapi realitinya.. sedih!
so.. layan drama lagi bagus..

Disini aku ingin berkongsi beberapa drama yang aku dah habis tengok dan rasa bagus..
drama berbentuk seperti ini amat kurang di negara kita..
mungkin musimnya belum sampai..

1. JOKER Yurusarezaru Sousakan (Jepun)
Joker Yurusarezaru Sousakan
Cerita tentang seorang anggota polis membuat hukuman sendiri kepada penjenayah yang terlepas dari tindakan undang-undang..
Episod : 11 + sp
Aku bagi 4.5/5 bintang untuk drama ni..

2. Ghost 1 & 2 (Malaysia)
Drama ini ada dua musim.. lakonan Cheryl Samad yang sangat best.. selama ni aku tak tahu pula yang Cheryl Samad ni pandai berlakon.. tentang seorang wartawan yang boleh nampak hantu dan selesaikan misteri kematian mereka..
Episod : Season 1 = 10 episod
Season 2 = 13 episod
Aku bagi 4.3/5 bintang untuk drama ni..

3. Detektif Conan (Jepun)
Detective Conan (J-Drama)
Drama ni berbentuk live action maksudnya lakonan manusia bukan kartun.. Kalu korang peminat komik Conan boleh layan drama ni..
Episod : 13
Aku bagi 4.4/5 bintang untuk drama ini..

4. Sign ( Korea Selatan )
Image Detail
Drama ini tentang seorang pakar autopsi(bedah mayat) yang mencari pembunuh mayat tersebut. Membedah mayat adalah cara untuk mengetahui bagaimana mereka mati!
Episod : 20
Aku bagi 4.4/5 bintang untuk drama ni..

Jadi bagi sesiapa yang ada masa terluang.. bolehlah layan.. kes2 dia pun menarik..
Tapi bagi aku drama CSI lagi best.. tapi aku tengok kat AXN jer.. tupun time balik rumahlah..

Hidup aku nipun banyak misterinya.. kalau didramakan lagi bagus.. mungkin banyak persoalan yang perlu dikupas.. Biasalh Hidup ini penuh drama..

Assalamualaikum..

p/s: drama hidup anda bagaimana pula?

9 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

suka Ghost

Hanie_Dew said...

aku nak tgk yang first tu. drama misteri jepun adalah yang terbaikk...
dan yang last.detektif conan. hehehehe.

drama hidup aku normal je, tak complicated.

apik pehe said...

huhu..nak tengok detective conan la

c'axoera said...

sinetron :p


http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/tuessday-keje-itu-perlu.html

ciK LyndaWawa said...

saya peminat conan jugak hehehehe..=]

Joe_Hans said...

saya mahu tengok detective conan!

.sweet-ants. said...

korean, japan win!

skang ni tgh melayan korean drama kt maadu.com. jom kite!

Jue said...

yg lain tu xlyn lg..tp yg Ghost tu aku suka! gaya jln cerita yg bersahaja tp ade kelas dia sndri

ahsfantasy24 said...

Hai encik kacak..
Lama tak singgah sini :)