Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, October 8, 2011

Kisah Detektif Kacak


Assalamualaikum..

Kadang-kadang bukan semuanya fantasi akan tetap berfantasi..
bila perkara yang tidak dijangka berlaku..
barulah kita baru mula menerima realiti..
seperti kata orang drama, filem dan novel hanyalah rekaan dan khayalan penulis semata-mata..
namun bukan senang untuk berimaginasi tanpa melaluinya..
ada yang benar dan ada yang ditokok tambah serta dihiasi cantik dengan imaginasi kreatif sang penulis..

Ok.. daripada aku terus melalut..
aku ingin lepaskan kelegaan aku..
akhirnya berakhirnya final exam untuk semesta ke-5..
terlalu banyak suka dan duka..
gelak ketawa dan stress yang terpaksa ditempuhi..
Alhamdulillah walaupun terasa sakitnya ia tetap berjalan dengan baik..

Sebagai peminat cerita2 penyiasatan seperti CSI dan Detektif Conan..
aku selalu berimaginasi untuk jadi salah seorang dari mereka..
mungkin sebagai Horatio ataupun Conan..
tapi hidup tak best jadi orang lain..
jadi aku lebih suka jadi Detektif Kacak..
Satu kisah benar...
ini realiti bukan fantasi..
seperti kebanyakan mereka yang selalu tinggal dikawasan asrama..
banyak barang yang akan kehilangan..
yang pastinya itu kerja manusia..
laptop, handphone, mp3 dan iphone antara barang yang terlaris..
aku banyak juga kehilangan..
contohnya kasut, selipar, boxer, seluar pendek, sabun mandi dan bermacam lagi..

Satu hari...
seorang 'criminal' telah diaim..
sekarang kita tak boleh guna pakai mulut..
selagi tiada bukti atau saksi..
semuanya jadi sia-sia..
dan Detektif Kacak mula meyertainya..
Ok, fine mula2 aku tak masuk campur..
tapi bila bilik aku menjadi tempat meeting..
aku join sekali..
dan akhirnya kami berjaya mendapatkan bukti..
dan mereka yang bersalah terpaksa mengakuinya..
selepas itu aku tak tahu apa yang berlaku..
tapi aku adalah antara orang yang meyertai penyiasatan itu..
Bagaimana kami mendapat bukti?
Apa yang terpaksa kami lalui untuk dapatkan bukti?
biarlah rahsia.. hahah..
anda patut mengalaminya..
ia penuh dengan debaran..
itulah Kisah Detektif Kacak..

Assalamualaikum..

p/s: masih berkira-kira.. perlu kesambung dalam bidang forensik pula?

7 comments:

.sweet-ants. said...

aik,dah abis ek exm..banyak cpt woo rasa baru je sem mula.. aishh. dak degree bila plak nk abis ni, taun dpn kot

ILA HonEyBuNNy said...

buat cmna tu syah...

ila d cne alhamdulillah...xde apa2 g barang hilang....sntiasa terjaga....bahaya kan...aduss..

teha said...

oohh.. sambung jee.. hehe

ainz said...

syah,ni....tak cerita part yang penting,laaa...cerita la cane leh dapat bukti..baru nampak kekacakan detektif..ahahaha..

apik pehe said...

huhuh..semua tu fantasi

Hanie_Dew said...

haaa...dah habis exam. bole la aku baca cerita ko yang selepas ini dn selepas ini kan.kan.kan.

sambung la bidang forensik. best jgk tu...aku boel tgk je. xnak join.takot kalau kene belek mayat. hahaha

apik pehe said...

huhu..bile la nk abes citer tu