Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, October 21, 2011

Cinta Harus Memiliki

Assalamualaikum..

Pulanglah dengan selamat kerana aku seorang penakut. Aku takut tanpamu, sisa kisah kita akan menjadi mimpi yang mati. Maaf dari hati kerana tak dapat menjemputmu kerana terpaksa mengharungi ujian hidup yang luar biasa. Jika kau selamat sampai kita berdua bersatu tetapi jika sesuatu berlaku, beribu sesalan kurasakan. Ingatlah cinta harus memiliki dan aku tak mahu talking to the moon setiap hari. Pandulah dengan selamat, ingatlah cinta matiku.
Pesanan khidmat masyarakat dari Kacak.

Pulanglah - Awie Rafael
Penakut - Yuna
Sisa Kisah Kita - Lena
Mimpi Yang Mati - Bliz
Maaf Dari Hati - Sofaz
Ujian Hidup - Imam Muda
Luar Biasa - Shahir
Berdua Bersatu - Forteen
Beribu sesalan - shila amzah
cinta harus memiliki - anuar zain
Talking to the moon - Bruno mars
Cinta matiku - sixth sense

Hahah.. bersusah payah aku buat semua ini.. tapi ni semua sebab hanie dan jue.. puas aku cari lagu2 kat malaysia ni.. agak mengarut tapi aku sahut cabaran mereka berdua.. ok aku dah VOICE IT! Suarakan

siapa-siapa yang nak join khidmat pesanan masyarakt ni.. joinlah segmen Hanie dan Jue.

Selain lagu Talking To The Moon tu.. aku suka layan lagu Cinta Harus Memiliki dari Anuar Zain.. Dari banyak2 lagu dalam album dia tu.. satu saja aku suka..

Sejauh ku berlari
Meninggalkan dirimu
Masih bayangmu yang menawan
Sekuat ku mencoba
Melupakanmu kasih
Lalu Mengapa ku tak sanggup

Pre Chorus:
Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah
Selamanya

Chorus:
Ku tak percaya kita
Cinta tak harus memiliki
Lalu mengapa?
Hati terasa sakit
Sekeras ku berfikir
Mencari alasannya
Semakin jauh ku terluka
Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah
Oh…

Chorus:
Ku tak percaya kita
Terpisah karena berbeda
Ku cuma berdiri kaku hampa
Kau didakap mesra si dia
Semuanya pudar tak bermaya
Kau tinggalkanku memujamu
Ibarat suria hilang cahaya

Chorus:
(Dan kau kembali cuba merawat hati)
(Ku bingung dikau kah atau aku yang kecewa)
Meraih simpati
Apa yang mengaburi tafsiranmu
Cintaku atau batas kebebasanmu itu
Takkan ku ulangi
(Dan kau kembali cuba merawat hati)
(Ku bingung dikau kah atau aku yang kecewa)
Meraih simpati
Apa yang mengaburi tafsiranmu
(Cintaku) atau batas kebebasanmu itu
Takkan ku ulangi

Sekarang musim berjiwang.. sebab tulah lagu slow2 motion ni menarik jiwaku ini.. Dalam hati ada Taman.. Sekarang Si Kacak dah ada Si Manis..

Assalamualaikum..

5 comments:

Hanie_Dew said...

howyeee....ko kdah join.tesentuh baca voice it ko. thanks baby face.

ILA HonEyBuNNy said...

wah2 syah....dalam hati ada taman eh...

siapakah si manisnya..ehhehe

ainz said...

Hebat,la syah!! Kalau sy, memang payah la..tak kreatif! Tahniah2..sedetik lebih.. ;)

bunga said...

hehehe...dalam hati ada taman tema ni..heee

apik pehe said...

huhu..jiwang ko syah..huhu