Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, September 27, 2011

Kisah Kim Tak Goo dan Seo Tae Joo

Assalamualaikum..

Kim Tak Goo dan Seo Tae Joo merupakan adik beradik yang berlainan ibu..
Kim Tak Goo seorang yang sangat baik dan penuh dengan impian..
Manakala Seo Tae Joo pula hidup dengan penuh kesunyian dan penuh dendam hanya semata-mata mahu mendapatkan kasih sayang seorang ayah..
Kewujudan bagaikan tidak perlukan..
dia hidup hanya untuk merealisasikan impian ayahnya..
namun ayahnya tetap mahukan Kim Tak Goo mewarisi syarikatnya..
pengorbanannya bagaikan sia-sia..
hinggakan dia bertukar menjadi lebih teruk..
malah hidupnya selalu dikonkong ibunya...
dia sentiasa perlu patuh dengan kata-kata ibunya yang sangat membenci Kim Tak Goo..
dia tidak peduli dengan kata-kata orang..
"Perangai kau macam dajjallah!"
Malah ada yang melemparkan kata-kata nista padanya..
"Sejahat-jahat jin, sebaik-baik kau Seo Tae Joo!"
dia tidak langsung peduli dengan kata-kata itu..
sebab dia hidup bukan itu mereka..
hidup dia adalah untuk dirinya sendiri dan juga kasih sayang ayahnya..

Namun segala usahanya bagaikan sia-sia..
nasib sentiasa menyebelahi Kim Tak Goo..
dia hanyalah manusia yang takkan pernah berjaya menandingi abangya itu..
akhirnya dia mengambil keputusan merampas wanita yang dicintai abangnya itu..
dalam dia cuba mendapatkan gadis itu dia jatuh cinta..
dan wanita itu menjadi miliknya..
Kim Tak Goo berasa kecewa..
separuh jiwanya hilang..
dia hidup selama ini daripada kekuatan wanita itu..
namun dia redha dengan pilihan wanita itu yang memilih adiknya..

Walaupun Seo Tae Joo berjaya memiliki wanita itu..
dia tetap tidak merasa bahagia..
kerana wanita itu tidak mencintainya tetapi mendekatinya hanya untuk membalas dendam kepada ibunya..
semakin hari wanita itu semakin teruk..
ibunya mnjadi terlalu tertekan..

Satu hari...
ayah dan ibunya bergaduh...
satu rahsia terbongkar..
dia bukan anak ayahnya..
hancur hatinya..
patutlah layanan ayahnya sangat lain padanya..
ayahnya tidak pernah memandang kematanya apabila bercakap..
ayahnya rebah..
dia datang membantu dan memapah ayahnya masuk kedalam bilik..
setelah ayahnya baring keatas katil dia menuju kepintu..
dan sebelum dia pergi..
"Maafkan saya kerana dilahirkan dimuka bumi ini!"

Akhirnya Kim Tak Goo dan ayahnya hidup bahagia..
tapi bagaimana pula nasib Seo Tae Joo?
adakah dia memiliki kebahagiaan...

*****

Setiap perbuatan manusia itu ada sebabnya..
dan kadang-kadang mereka melakukannya diluar kawalan mereka..
namun mereka yang jahat tidak akan jahat selamanya..
dan mereka yang baik tidak akan baik selamanya..
hanya kerana manusia itu akan berubah..
sebab pilihan semuanya ditangan manusia itu sendiri...

Assalamualaikum..

p/s: Seo Tae Joo hidup bahagia juga akhirnya dengan wanita itu..

12 comments:

Jue said...

ni cite yg syah reka atau for real? =)

**mbaca dgn pnuh semangat 2x**

d_tieah said...

Wah.. Kau buat sendiri ek citer ni??? Pasni trus buat skrip plak ye.. Ngee :)


Entry Terbaru : Atikah Dan Atirah Norddin (Twinnies)

.sweet-ants. said...

kemain nama korea... nice story. keep in writing..eh typing :D

Hanie_Dew said...

pandai ko olah dari drama Kim Tak Goo tu la. best kan drama tu. tetibe nak tgk semula.

Aisyah Aina said...

fuyooo...macam novel :D

cerita benar atau rekaan semata-mata..?

Jue said...

**aku dah agak Hanie mesti tau cite ni
dia laju aje bab camni beb

Hanie_Dew said...

heheehehehehehehe...

::FAIZ FARISH:: said...

nice story

wahida said...

weh...citer betul ke neh?

Hanie_Dew said...

aku pernak seluduk mcflurry masuk dlm panggung wayang. hahahaha..

♕ Mr.IX ♂ said...

moral of the story..jangan berdendam....

ainz said...

dendam sane..dendam sini...hidup ni terlalu singkat untuk kita berdendam dan bersedih...harus pandang hadapan untuk lebih maju...