Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, September 14, 2011

Keimanan Cinta


Assalamualaikum..

Keimanan Cinta merupakan sebuah drama bersiri yang diadaptasikan dalam sebuah novel yang ditulis oleh Murni Asra.
Drama ini ditayangkan si Slot Ratu TV9 pada pukul 8.30-9.30 malam setiap hari isnin dan selasa..

Sinopsis :

Menghidapi penyakit yang boleh membawa maut adalah sesuatu yang tidak dijangka oleh Fazura. Allah SWT telah memberi satu dugaan terhebat kepadanya selain daripada kematian ibu bapanya. Namun, Fazura redha dengan ketentuannya kerana setiap titis darah, hembusan nafas dan degupan jantungnya adalah milik Yang Maha Esa. Dialah yang lebih berhak ke atas kehidupan setiap hamba Nya.

Pertemuan Fazura dengan Tan Sri Yong, seorang ahli perniagaan berbangsa Cina yang merupakan salah seorang hartawan Malaysia sesuatu yang tidak dijangka. Menikahi cucu hartawan itu pula langsung tidak pernah terlintas dalam fikirannya. Kini Allah SWT telah memberinya peluang untuk bercinta kepada kaum adam dengan satu ikatan perkahwinan yang suci.

Perkahwinan tanpa dimulakan dengan cinta… hanya petunjuk daripada Allah SWT. Setelah memohon pada Nya,akhirnya Fazura nekad untuk berkahwin dengan Alan. Namun, ada hati insan lain yang memendam rasa tanpa disedari oleh Fazura. Bagi Azman, wanita sebaik Fazura bukan sepatutnya dimiliki oleh lelaki seperti Alan. Namun, adakah dirinya sesuai untuk wanita seperti Fazura? Dalamkah ilmu agamanya untuk bergandingan dengan Fazura?

Jessica yang muncul dalam kehidupan Fazura sedari kecil mula merasakan manisnya KEIMANAN CINTA Fazura. Setiap insan yang muncul dalam diri Fazura akan menyayangi insan ini. Sempatkah untuk Fazura menyaksikan KEIMANAN CINTAnya subur mekar dalam setiap jiwa insan-insan di sekelilingnya? Kelmarin adalah sejarah, hari ini adalah kenyataan, esok adalah harapan dan misteri… Saksikan kesudahannya.

Drama ini menarik bagi aku sebab aku dah layan sampai episod 3..
drama ini semua sekali ada 10 episod..
masih lagi ditayangkan di TV9..
bukan senang aku nak layan drama melayu..
Nora Elena pun aku tengok gitu-gitu saja..
cuma dulu aku layan drama Juvana...
sekarang drama ini pula lagipun heroin cerita ini merupakan Cikgu Zakiah dalam drama Juvana..

Selalu layan drama Korea..
sekali sekala layan drama melayu pula..
Selamat menonton..

Kalau nak download drama ni boleh klik SINI

Assalamualaikum..

10 comments:

FaizalSulaiman said...

wah! selamat menonton, syah!

Hanie_Dew said...

eh ko layan drama korea jugak. waaa...jumpe geng lagi.

Hanie_Dew said...

eh ko layan drama korea jugak. waaa...jumpe geng lagi.

aleen aiden said...

haik,cketnye episod die.nak tengok gaklah.cume takot lupe masa bile tayang.hu3

Jue said...

cikgu zakiah pun ada..menarek2. ada ms nak tgk la kalau bkesempatan ^^

wahida said...

tak pernah tgk pun citer ni...

bighagenjo said...

mcm best,,
nnt aku nk tgk..
huhu

Jue said...

Syah ade byk benda nak tanya?tanya je. Nanti kitaorg jwb =)

ainz said...

thanks bagi link! ;)

ILA HonEyBuNNy said...

macam best ja...

ila nak downlod la...hehe