Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, August 6, 2011

Ramadhan Terakhir


Assalamualaikum..

Hari ini dah masuk hari keenam kita berpuasa..
Alhamdulillah aku berjaya menyempurnakan ibadah ini..
Walaupun kali ini keadaannya sedikit berbeza..
Tetapi aku bersyukur dapat melaluinya dengan tabah..

Sekarang aku berada di sem ke-5..
dan sepatutnya aku bukan berada dirumah..
tetapi sedang berjuang bersama-sama dengan rakan2 yang lain..
namun siapa yang tahu takdir mereka bukan..
aku terpaksa tangguh sebentar perjuangan aku..
InsyaAllah selepas aku dah boleh gunakan tongkat sepenuhnya..
aku akan sambung balik dan cuba untuk catch up yg mana aku tertinggal..
kawan2 aku pun sedia nak membantu..

Sepatutnya bulan ramadhan kali ini merupakan ramadhan terakhir aku bersama rakan2 diploma aku..
mungkin kalau ada kesempatan aku dapat merasai menyambut ramadhan bersama mereka..
biarlah masa yang menentukannya..

Apa2pun pada bulan yang mulia ini..
kita perbanyakkanlah melakukan amalan2 sunat...
peluang yg ada jangan dilepaskan..
semoga kurang semua dapat menjalani ibadah puasa dengan jayanya..
dan selamat berbuka puasa..

Assalamualaikum..

p/s: Drama Ramadhan Terakhir tu pun menarik juga..

10 comments:

ezzu said...

insyaAllah kalu ada keizinan Allah dpt kita berpuasa sama2...

selamat berpuasa...

IMANSHAH said...

Salam

Cikgu nak ucapkan selamat berpuasa buat Shah

Hans said...

insyaallah
sama2 doakan
:-)

drama ramadhan terakhir tu memang menarik

ILA HonEyBuNNy said...

xpa syah...sabar ya...

pasti ada hikmah...lagipun kawan2 ramai nak tolongkan..

so jangan patah semangat tau...semoga cepat sembuh..

.sweet-ants. said...

xpe..nanti dah keje boleh sambut ramadhan sama2 rakan dip k.. selamat bpuasa

Ayie said...

sabar bro.. kalau ada rezeki, insyaallah..

shizuka said...

syah xcident ke?cpt2 baik tau.nnti xsmpt main mercun :p

ainz said...

sabar,ye syah...kuatkan semangat..kamu perlu sembuh..takpe..nnt ajak member2 puase sunat same2 lepas kamu btul2 sembuh,k? :)

NICK IRFAN said...

selamat berpuasa yg ke 7 shah! sedar x sedar seminggu dh kita puasa

wahida said...

drama ramadhan terakhir tu mmg best..

selamat menjalani ibadah puasa, bro...