Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Thursday, August 11, 2011

I'll Be Back

Assalamualaikum..

Fuh!
Rasa macam dilema pula yang aku tanggung sekarang..

Apa perasaan anda bila anda dapat cuti selama 6 minggu?

Kalau masa aku sekolah dekat asrama dulu mesti aku dah terlompat-lompat sampai patah katil..
yelah selalu juga pergi melangut dekat hospital kerajaan semata2 nak dapatkan MC yang paling banyak pun 2 hari saja.. masa tu fikiran agak tak matang.. best cuti masa tu..

Tapi sekarang bagi aku cuti yang diberikan bagaikan takde makna..
6 minggu kot melangut dalam rumah tanpa buat apa2..
dengan pergerakan yang agak terbatas..
mahu mati kebosanan..

Akhirnya aku buat juga keputusan..
selepas raya aku nak sambung belajar balik..
aku tak mahu tangguh pengajian aku..
walaupun masa tu tak sampai sebulan lagi aku akan final exam..
mahu tak cukup tidur aku nak catch up balik pelajaran yan g tertinggal..
mungkin aku bukan genius tapi aku akan usaha..
setiap manusia yang berjaya itu semuanya kerana usaha yang dilakukannya..
kalau aku tak berjaya tu maksudnya aku tak cukup usahalah..

Kalau ikut fikiran doktor dia tak benarkan aku pergi sebab terpaksa nak jalani fisioterapi..
tetapi aku rasa dengan bergerak kesana kesini dekat uitm tu..
cukup dah fisioterapi untuk aku...
aku cuma mahu fikirkan masa depan aku..
sem depan ada big project untuk final year..
yang tu yang penting..
kalau takde geng yang best untuk siapkan project tu mmg hancurlah..
jadi aku harap keputusan aku betul..
I'll Be Back.. So, my frieng waiting for me..
mesti korang tak sabar nak dengar ayat-ayat sarkastik dari akukan.. hahah..

Aku juga tumpang simpati kepada pelajar Malaysia di UK yang bernama Mohd Asyraf tu.. kejadian yang berlaku pada dia amat menyedihkan..
semoga beliau tabah untuk terus berjaya mengejar masa depan beliau..
Tak kiralah sama ada belajar didalam atau luar negeri..
kita sama2lah menjaga keselamatan diri..
kadang2 kita ni kalau tak diberi dugaan atau masalah..
kita masih tak sedar..

Apa2pun..
Selamat berpuasa dan berbuka puasa..

Assalamualaikum..

p/s: Drama Kasih Alia tupun mcm best juga.. hahah.. tapi masa dia mcm tak sesuai..

bukan kaki aku.. :P

9 comments:

asyraf oppa said...

npe nmpk kecik je kaki mg?hehe

FaizalSulaiman said...

insyaAllah syah!

usaha sungguh2 lepas ni ye!

semoga tabah menghadapi dugaan:)

iQa~ said...

insyaAllah...
usaha lps ni...Allah akan membantu hamba-Nya yg berusaha...

smoga cepat sembuh~

ILA HonEyBuNNy said...

ya bukan kaki syah?hehe

jangan byk berjalan sgt....dgr cakap doktor tu...ehhe

yop..kasih alia mmg best la..ehheh

::FAIZ FARISH:: said...

eh ko kenapa? ko ok tak? slamat berpuasa k

fahmie firas said...

Best Entry Ni
Salam kenal,
nice blog,
done following you,
Kalau free jemput singgah ke blog saya,
Bagi komen and nasihat ok.

http://fahmiefiras.blogspot.com/

bighagenjo said...

gud luck, yelah, budak yg study UK tuh, kesian gile kat dia. dah la mak pak jaoh. baruu je pulak kat situ, sedih gile. well chaiyok2 4 u.

.sweet-ants. said...

cuti lama2 nti awk rasa xnak balik dah...konpem!

ainz said...

sy layan gak cite kasih alia tu..ngn ramadhan terakhir.. ;)