Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, August 17, 2011

Cuba Untuk Bertahan

Assalamualaikum..

Hari ini hari kedua aku berada di Bandar Jengka..
Aku dah pun memulakan kembali perjuangan aku yang tertangguh..

Sampai saat ini aku masih lagi terfikir..
betulkah pilihan aku kali ini?

Aku rasakan seperti banyak masalah yang berlaku..
dari kisah pak guard yang terlalu mengikut undang2..
masuk kelas dengan kepala yang masih blur..
serta kepenatan bergerak menuju kekelas..
sampailah terasa terlalu membebankan rakan-rakan..
Kalaulah dirumah..
tanpa segan silu aku pinta itu ini pada kakak aku..
Nak bajulah, airlah, sosejlah, ubatlah, boxerlah dan macam2 lagi..
tapi disini walaupun kawan aku sudi membantu..
tetapi kadang2 aku rasa macam menyusahkan mereka..

Ada satu masa aku rasa macam nak give up..
sebab aku rasa sangat-sangat letih..
tapi aku cuba untuk bertahan.. sebulan lebih je lagi sem ni nak abis..
bertahanlah wahai diri..

Kalau aku rasa kondisi aku ni teruk..
ramai lagi orang yang lebih teruk lagi dari aku..
puas juga aku nak setting fikiran ni untuk think positive..
tapi biasalah pemikiran negatif tu mesti ada..

Test yang banyak cuma menunggu peluang untuk dijawab..
aku agak risau..
sebab lepas berbuka saja aku terasa mudah penat..
bila badan penat minda aku pun jadi penat..
sampai waktu study tu sekejap sangat..
kadang2 tengok buku lima minit terus tutup..

Aku tak mahulah dengan kembalinya aku untuk terus belajar..
tetapi hanya membawa kegagalan..
aku kalau boleh mahu lulus semua subjek..
bertahanlah wahai hati dan jiwa..

Sekarang..
Aku cuma mampu berharap..
selagi terdaya aku akan cuba bertahan..
doakanlah untuk aku..
terima kasih..

Assalamualaikum..

p/s: rindu dengan layanan kakak aku..

8 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

bersabar lah wahai hati...

moga syah tabah menghadapinya...

jadikan ne semua semangat tau..ila pernh patah kaki..jawap exam dlm keadaan kaki besar tu "bersimen" n buktikn..kaki cm tu pun dulu boleh masuk U n berjaya...;_)

ARAJ said...

hehhee...jangan risau syah..masa ni akan membuatkan ko lagi berdikari..lpas ni ko beringat.. ujian tu Allah bagi kat semua..Allah masih sayang lagi kat kau..dont wory.. aku pon boleh tolong...ko mintak je..=)...semoga semua dugaan ni akan menjanjikan kejayaan esok...good luck kawan..dalam menempuh hari2 nanti..=)

ezzu said...

sabar byk2 syah...insyaAllah cepat sembuh...

bunga said...

insyAllah semua akan baik2 semua..

sekurangnya syah dah leh mula belajar berdikari..cayokkk..cayokkk..

ainz said...

ujian tu tanda Allah sayang,kan? Dia nak dengar Syah mintak pertolongan dan berdoa..Dia pun nak Syah bertambah kuat.. :)

Hans said...

insyaallah ko boleh
teruskan usaha ko
kena kuat
:-)

eddy syrol said...

sabar ya..semoga mampu bertahan (~_~)

saya follower anda yang ke 312..huhuhu

ini blog eddy syrol

bighagenjo said...

saba

bnyk2 doa.

masalah dtg n nanti slow2 dia redha. ikut masa.