Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, August 14, 2011

Berbuka Puasa Bersama Kawan-Kawan dan Selebriti?


Assalamualaikum..


Sedar tak sedar dah masuk dua minggu kita kita berpuasa..
Alhamdulillah, Ramadhan kali ini semuanya baik-baik sahaja buat aku..
Untuk kalian juga aku harapkan yang terbaik..
Janganlah ponteng puasa tanpa alasan yang konkrit..

Semalam..

Rakan-rakan UiTM merangkap housemate aku datang..
menziarahi rakannya yang kurang berupaya ini yang asyik duduk dirumah sahaja..
kalau keluar pun pergi hospital saja.. yelah pergerakan agak terbatas..
namun begitu..
mereka mengajak aku berbuka puasa bersama-sama mereka..
dan aku bersetuju..
kami berbuka puasa di Tanjung Lumpur..
tempat yang famous dengan ikan bakar terutama ikan bakar masak bersama petai..
dan kami memilih untuk berbuka puasa di SANTAI..

Di SANTAI mereka mengofferkan makan secara buffet..
dengan bayaran RM30 seorang..

inilah makanan untuk 7 orang makan..
agak berpatutan jugaklah..

masa tengah2 makan tu..
ternampaklah kelibat dua org selebriti yang berbuka puasa juga ditempat yang sama..
kami ternampak Norman Hakim dan juga Memey bersama-sama dgn kaum kerabat mereka..
aku tak dapat nak tengok wajah Memey..
tapi kawan aku kata memey tu tinggi orangnya dan Memey sempat jugaklah hadiahkan sebuah senyuman kat kawan aku tu.. hahah..

memang kenyang gila rasanya berbuka semalam..
sejak akhir2 ni aku cepat rasa kenyang..
jadi kawan2 aku habiskan semua makanan yang kat atas meja tu..
agak puas hati jugalah sampai aku tak berpantang..
termakan udang.. malam tu terasalah sengal2nya..
lepas habis makan kami terus balik..
sebab kawan aku nak balik Jengka terus..
apa2pun aku rasa gembira dan terima kasih sebab layan aku dgn baik..
yelah aku ni agak membebankan sikit..
agak famous juga aku semalam..
ramai orang tengok aku yang berjalan terhencot2 pakai tongkat..
mesti ada yang rasa aku ni Mat Rempitkan... haha..

Assalamualaikum..

17 comments:

ILA HonEyBuNNy said...

wahhh..

ramainya kawan2 syah yang bantu syah..macam tu la kan kawan..

best tu makan ramai2 dgn kwn2 buffet..

syah.jaga la makan tu..lau ila dlu banyak pntg tau sblm kaki tu nak sembuh..eheheh

Aisyah Aina said...

untunglah ada kawan2 yang baik..

dulu aku pernah patah kaki lepas tu keluar main bowling pakai tongkat..semua nak pandang...memang femes :D

Hans said...

heheheh
alhamdulillah
ramai member2 membantu
:-)

bighagenjo said...

wah,, untonglah.. kawan2 sayang. huhu :)

DanieL AdiE said...

bagus la ramai kwn yg membantu..
kwn yg sama-sama time susah sesungguhnya susah untuk dicari..

syazwiena khan said...

eksiden plak dah ?
sah mat rempit !
hahahaahaha .
sabaq nah .
nti kita p buffet plak :)

IMANSHAH said...

salam

seronokkan dikelilingi kawan2 yang baik..kesian awak..

semoga cepat sembuh

Far8 budak baik said...

memey tu lawa kann..
baby face gitu..haha
heaven lah kawan kau kn..hak3
pehh ikan bakar..
mmg dha makan xpi terawikh lah pas tu..
hihihihi


maaf lmbt dtg

FaizalSulaiman said...

semakin sihat syah.

moga lekas2 sembuh.leh beraya pueh2:)

bunga said...

nak ikut..hehehe..

wahida said...

awat tak amek gambar norman ngan memey miang tu?

::FAIZ FARISH:: said...

take care ye....

buDAK keCIK said...

macam sedap je mkn kt situ... hehe

semoga cepat sembuh ea :)

Tulip said...

ohh... dah sampai 15 ramadhan...tp nak wish juga...selamat berpuasa..semoga ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya...

NICK IRFAN said...

untung ko dpt kwn2 mcm dorg syah...

ARAJ said...

hahhaha...komen2 atas ni puji aku la syah...hahhaa..ape3 pon terima kasih sudi menerima undangan kami ke teratak santai...hemoh2...dapat gak orang johor rase makan kat sana..=)

ainz said...

aik?? bleh pulak memey tu nak senyum kat kawan kamu tu ye..perasannye kawan kamu tu,syah..huuu