Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, July 29, 2011

Andai Itu Takdirnya

Assalamualaikum..

Sudah lama aku tak mencoretkan kata-kata di blog kesayangan aku..
Betullah apa yang dikatakan malang tak berbau..
kita hanya merancang tapi Allah yang menentukan..
semuanya telah tertulis..

12 Julai yang lalu..
aku mengalami kemalangan motosikal..
sehingga menyebabkan lutut sebelah kiri aku patah dan kini hampir hancur..
mulanya sukar untuk aku terimanya..
semua perkara bermain dalam benak fikiranku..
aku bagaikan menyalahkan takdir mengapa semua ini berlaku..
aku terpaksa ponteng belajar semata2 untuk menunggu waktu dibedah dan tinggal ditempat yang sama sekali aku tidak suka..
namun setelah hampir 3 minggu berada di hospital..
aku mula menerimanya dan redha..
Ya, ini dugaan kecil buatku..

Aku pandang sekelilingku..
ramai insan yang lebih teruk keadaannya dari aku..
ada yang kakinya terpaksa dipotong..
ada yang terpaksa memakai besi seumur hidupnya..
ada yang hancur seluruh kakinya..
dan ada yang hilang fungsi tangan dan kakinya sehingga menjadikan mereka OKU..

Aku bersyukur..
akhirnya semalam aku dapat pulang kerumah..
kaki aku dimasukkan dua batang besi dari buku lali hingga ke lutut..
kaki aku masih belum boleh digerakkan..
Alhamdulillah kedua belah tangan dan kaki kanan aku masib baik lagi..
sekarang aku kena belajar menggunakan tongkat..
mungkin dua minggu lagi aku akan kembali semula kekampus untuk meneruskan pembelajaraku..
aku harap semuanya akan baik2 sahaja..
ada yang memberi cadangan untuk aku tangguhkan sementara pembelajaran aku..
tapi aku tolak mentah2 sebab sudah impian aku untuk grade on time..
apa2pun aku akan belajar betul2..
sekurang2nya biarlah semuanya lulus..

Terima kasih aku ucapkan buat keluarga aku yang tak jemu menjaga aku di hospital.. dan terpaksa melayan keranah aku..
buat teman2 terima kasih aku ucapkan.. aku harap kita dapat meneruskan pembelajaran bersama2.. dan terima kasih yang mendoakan aku supaya cepat sembuh..

Tak lupa aku ucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK buat semua sekali.. dan buat pemain MALAYSIA semalam pmainanan yang baik tetapi mungkin bukan rezeki kita.. tingkatkan usaha..

Assalamualaikum..

15 comments:

asyraf oppa said...

setiap yg trjadi ade hikmahnye..Allah xkn memberi dugaan yg Allah sndry tau kte x dpt nk laluinya.bsbr la.aku sndry pn da penh lalui.insyaallah semoga cpt smbuh :)

ILA HonEyBuNNy said...

Ya Allah , syah...patut la lama xupdate...tertgu jugak ila...

sekarang cmna? sabar ye syah...lain kali hati2 yer...ila pernah jugak xcdnt moto dulu...raya ke dua lak tu..

jaga pemakanan okeh..sbb tulg patah kan..berubat kg andai perlu k..

xpa..skrg tgh cuti sem kan..hope semuanya kan cepat sembuh...take care...

ainz said...

syah accident rupanyeee...tak tau...patutla dah lame menyepi...

iQa~ said...

Semoga cepat sembuh... Jaga diri ye~

piko said...

capii.. ko xcident..?? xtaw pon weh.. sykur lah ko selamat.. cepat cepat sihat taw.. amin..:)

shams said...

ya Allah..
syah, takziah...
patutla lame tak update..
tabahkan hati...
kuatkan semangat..
teruskan kehdupan seperti biasa...
ade hikmah setiap ape yang terjadi..
jadi pk dan bersangka baik terhadap ape yang terjadi pada syah...
moga cepat sembuh..

bunga said...

setiap yang berlaku ada hikmahnya..

semoga terus tabah dalam menghadapi segala dugaan-NYA ..

FaizalSulaiman said...

ya Allah

faizal baru tahu ni.

doakan sangat2 syah lekas sembuh!

selamat berpuasa, syah!

Hans said...

Ya Allah
ko excident ke
adoii
alhamdulillah selamat
insyaallah nanti kaki ko akan pulih balik syah
banyak2 berehat
selamat berpuasa
:-)

p/s : Thanks Vote Hans :-)

NICK IRFAN said...

semoga cepat sembuh syah...

ILA HonEyBuNNy said...

syah...

harine sihat x?

selamat berbuka jap lagi..;-)

Hans said...

buka apa hari nih syah?
selamat berbuka

nas said...

Y Allah.. ku xthu ko xciden cm2....
patutla sunyi je blog ko
ku xtahu cerita nih
erm.. harap2 ko cepat sembuh,syah
n selamat menyambut ramadhan...

bighagenjo said...

hey~ semoga cepat sembuh. Kalau redho bagus, sbb terhapus dosa2 kecil kamoo. Selamat berpuasa n gud luck.

NICK IRFAN said...

syah xde gmbr ke mcm mana ko kt hospital tu? leh kitorg tgk2...