Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Thursday, May 26, 2011

Setimpal

Assalamualaikum..

Akhirnya result sem lepas telah keluar..
mula2 dapat tahu result sumpah rasa kecewa..
kecewa dengan diri sendiri..
tapi bila difikirkan balik mmg sem lepas aku buat dengan agak teruk..
mungkin terlalu banyak sangat peristiwa yang tak dijangka berlaku..

Walaupun macam manapun..
aku rasa result tu dah setimpal dengan usaha yang aku lakukan pada sem lepas..
result kali ini adalah yang paling teruk..
mungkin bagi aku ini satu kegagalan..
aku pun rasa dah jangka dengan apa yang aku dapat..
dulu banyak aku tulis entri yang rasa down terlampau..

Jadi untuk sem depan yang akan bermula beberapa hari lagi..
aku akan buat dengan lebih baik lagi..
lakukan banyak perubahan..
takkanlah kita nak pisang berbuah dua kali..
bukan senang nak berjaya dan bukan susah nak gagal..
banyak dugaan yang perlu kita hadapi..
kadang2 menyakitkan dan memeritkan..
bukan sahaja dalam pelajaran..
tetapi dalam misi ingin menggapai sesuatu..
seperti keamanan, kebahagiaan..
bukan senang.. tetapi kalau kita betul2 berusaha..
pasti akan dapat kita gapai..

Hari ini aku akan selesaikan hal lesen aku..
tak sangka rupanya dah permanent dah lesen aku..
pasni tak payah pakai sticker P..
bolehlah aku nak drift kat bandar Jengka tu..
Kalau dulu pakai sticker P..
tak boleh nak drift sangat.. biar gegar bandar jengka..

~I can't be your boyfriend but it doesn't me I don't love you~
kadang2 walau macam manapun kamu mencintai seseorang kalau bukan jodoh kamu.. terimalah seadanya.. jangan pernah menggadaikan maruah diri kerana untuk sebuah cinta.. cinta itu datang dan pergi.. jika anda sendiri tak yakin berapa lama cinta anda akan bertahan.. apatah lagi cinta orang lain..

Kesimpulan dari sebuah filem yang aku tonton.. cuti2 sem ni banyak aku layan filem Asia.. filem thailand dan korea..

Filem hantu korea memang menarik.. banyak unsur suspen.. kalau filem cinta kurang sikit..

Aku menanti Malaysia buat filem genre thriller suspen..

Assalamualaikum..

10 comments:

d_tieah said...

Aiyooo.. Janganlah kecewa.. Next sem buat yg terbaik ok.. Aku punya results kluar 6 jun.. Neves gak eh.. Hahaha.. Erm, jarang aku nak melayan citer thailand owh.. Ngee.. Korea pun blom lagi.. Mungkin nanti akan aku beli dvd citer korea kot.. Layan sorang sorang dalam bilik.. Hehhe..

Yang Menarik : Wanita Melayu Akhir Zaman = Wanita Melayu Seksa
Ini Juga Menarik : Ketagihan Facebook??? Ada Ubatnya..

ezzu said...

usaha tangga kejayaan.....moga result sem depan lebih2 cemerlang dari sem nie...caiyok2...

ARAJ said...

wah,.kita dah geng syah...ahahha....ape3 pon..tahniah la...atas usaha itu...kita usaha lagi sem depan.=)

apik pehe said...

xper..anggap jer semua tu pengajaran..huhu

Hans said...

eh syah
ko diploma ke?
aku ingat ko degree


Review Filem Karak Disini

HonEyBuNNy said...

xpa syah...

sem depan usaha betul2 kan....semangat tu penting...ila lak sem ne malas sangat2...ila takoot la result ila nanti cmna...adoii...uhuhu

syah..pinjam ayat tu...macam best ja...hehe..


~I can't be your boyfriend but it doesn't me I don't love you~

ila kna tukr ke GF..hehe...

adehh...nak tunggu filem malaysia thriller suspen berkurun la ka...hehe

*Miss Syahnia* said...

masih ada masa utk
perolehi kjayaan akn dtg!

bila nk layan nur kasih the movie
plak..hehe

naz said...

redha :) esok lusa lagi bagus punyaa

My Name is Mar said...

Kegagalan tu yang mengajar kita..
Sometimes,.. Even if kita rasa kita dah buat yang terbaik... But still... Kita 'kurang' berjaya..
Itu sebenarnya adalah persiapan yang Allah nak kita siapkan dari awalnya.. Agar akan datang kita tak rasa down jika kita ditimpa perkara yang lebih kecewakan.. Sentiasa bereksperimen dengan kehidupan.. Kerana itu yang akan membantu pada masa akan datang..

ainz said...

filem malaysia genre thriller suspen...tunggu KRU production keluarkan..hehe..filem epic mereka terlalu hebat..sy sangat kagum dgn yusri..anak malaysia + melayu yang berjaya menjadi pengarah yang hebat..