Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, April 5, 2011

KEAIBAN BUKAN UNTUK PERTUNJUKKAN

Assalamualaikum..

Entri yang lepas aku ada tulis..
"Cukup-cukuplah aibkan orang, kalau kita dipihak yang benar, Allah akan tolong kita.."

Aku rasa dah cukup bosan baca tentang kes aib orang yang diperbesar2kan.. aib itu perlu dijaga bukan untuk dibuat pertunjukkan..

kalau kita tak mahu aib kita dibuka.. jangan sesekali kita buka aib orang lain..

fikir-fikirkanlah..

aku tidak memihak pada sesiapapun..

cuma aku manusia yang cepat bosan apabila dihidang cerita yang sama malah berbaur fitnah..
kalaulah berlakunya fitnah.. fikirlah sendiri.. PERKARA NI MASIH BELUM PASTI LAGI..

daripada kita sibuk bincangkan perkara yang masih belum jelas dan masih lagi dalam siasatan.. lebih baik kita fikirkan cara-cara untuk membanteras korupsi dengan lebih efiksyen.. sebab benda2 macam inilah yang akan bagi effect kepada negara..
skang video dah tersebar.. video macam tu ke kita nak tunjuk pada anak bangsa kita yang bakal memimpin negara pada masa hadapan..

aku terus terang tulis dekat sini.. aku langsung tak sokong mana2 pihak.. cuma meluat atau bosan dengan cerita macam ini.. sekarang perkara ni dalam siasatan.. kita tggu saja kebenarannya.. JGN BUAT ANDAIAN MELULU.. tak perlu dihebahkan2 secara besar-besaran macam ini.. negara kita aman sekarang.. fikirlah yg terbaik..
keaiban bukan untuk pertunjukkan.. jagalah maruah orang lain..

Entri terbaik hari ini yang aku baca..
Blog Raji.. klik SINI untuk membaca..

FIKIRLAH YG TERBAIK UNTUK NEGARA KITA..

Assalamualaikum..

9 comments:

d_tieah said...

Nak buat camne? Mulut manusia mana boleh tutup.. Hahaha.. Aku rasa kalau seseorang yang nama sedang hangat diperkatakan sekarang mengaku sekalipun, memang akan ada jugak cakap belakang belakang.. Tapi kalau tak ditnjuk, rakyat tak tau.. Ermmm..
Cuma tak suka jugak bila hasil siasatan belum dikeluarkan tetapi dah ada yang buat analisis sendiri..


Entry Terbaru : Alamak! Video 'Panas' Dah Tersebar..

Raji berkata said...

erm betul tuh..
sedih gak video cmtuh dia nk sebarkan sebab katanya boleh menjadikan bukti
walhal menyebarkan bnder sebegitu sama jugalah dgn menggalakkan kemungkaran.. tiada video lucah yg halal disisi Islam..

wahida said...

kurang ajar la tu sapa yg sebarkan video tu...

bunga said...

betul-betul..bunga setuju..entah lah..dunia.dunia..

Raji berkata said...

eh lpe
hohoho mekasih sbb promte~!!
terharu2 T.T

Miecyber said...

Permainan politik Malaysia menjijikkan...

" Say No " Loji Nuklear Di Malaysia

DuniakuAbstrak said...

main kotor....dah parah politik malaysia sekarang

Dinda Iva said...

bila fikir balik...apa faedah yang baik kita dapat dalam mengaibkan orang..lupa kot...Allah Maha Adil...hari ni hari dia...esok lusa hari ko manelah tahukan..hehehe...biarkan mereka dengan labu-labu mereka..tengok boleh terapong sampai bila...

FaizalSulaiman said...

sesuatu yg belum pasti, tapi dah tersebar sebesar besar alam. negara kaya skandal.aku tak tahu apa jadi di hari muka kelak.pada the future anak bangsa