Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, March 30, 2011

Mayat Sejuk

Assalamualaikum..

Kadang2 rasa nak tempeleng diri sendiri..
sebab malas dan suka menangguh kerja..
report bersepah lagi tak siap..
dengan test dan quiz yang bersusun untuk dijawab..
minggu depan dah start exam muet..
memang tak tahu nak study apa..
misi aku esok nak cakap dalam english...
biarlah orang nak cakap apapun..
mungkin boleh improve sikit lidah pendek ni..
tapi selalunya misi aku menemui kegagalan..

Bila merenung di jendela..
aku selalu memikirkan masa depanku..
aku rasa nak sambung master lepas habis ijazah..
diploma pun tak habis lagi.. tapi tak salahkan nak fikirkan masa depan sendiri..
aku ingat nak sambung master dalam bidang forensik di Korea Selatan..
Ada lecturer aku bagitahu yang adik dia dapat biasiswa JPA sambung master dalam bidang Forensik dekat sana..
Lari benor dalam bidang yang aku ambil sekarang, engineering..
ataupun aku terlebih addicted kot tengok CSI..
padahal nak tengok mayat orang kemalangan pun kurang berani..
takut termengigau waktu malam jer..
tapi dalam engineering pun ada juga forensik..
forensic engineering...
kalau dalam CSI tu dia bedah siasat mayat..
tapi forensic engineering pula bedah siasat bangunan, jambatan, jalan dan sewaktu dengannya..
kalau bangunan runtuh, forensic engineer ni kena siasatlah punca berlakunya keruntuhan..
sama ada kena tikam dengan pisau ke, atau kes langgar lari..
runtuh sebab material atau design bangunan, jambatan dan sewaktunya..

Kenapa aku pilih Korea pula?
sebab aku ni suka benda sejuk..
contohnya mayat sejuk!
ok itu satu perbohongan..
aku ni lama nak main air batu yang dikisar yang turun dari langit..
pastu ambil buat Air Batu Campur..
ok aku nak main salji sambil main ski..
best betul kot tengok orang main ski..
kalau jatuh pun lagi best sebab sangat sakit..
apa2pun aku nak main salji..
haritu pergi genting highlands tak sempat nak masuk rumah salji..
sebab tengah diupgrade.. kecewa.. dahlah susah nak pergi sana..

Lagi satu benda sejuk yang aku suka..
adalah aiskrim.. sebut tentang aiskrim dah lama aku tak makan Mcflurry..

Bilalah nak ada McDonald dekat Jengka ni..
Dekat KFC ada perkenalkan benda baru yang bernama krushers..
aritu aku excited sangat masa hari first benda ni ada dekat KFC Jengka..
semangat suruh kawan tolong belikan..
apa yang aku boleh cakap..
Mcflurry menang lawan krushers dengan score 3 berbalas 1..
mungkin masa tu hari first sebab tu tak berapa nak best benda ni..
lagipun aku rasa krushers ni bukan ais krim tapi ice blended..
lepas makan nasi kerabu tadi..

teringin betul nak makan Mcflurry..
bilalah cuti sem nak tiba.. tak sabar nak balik kuantan..
nak terjah makan mcflurry dekat McDonald Teluk Cempedak..
kat sana Mcflurry dia lagi sedap.. hahaha..

NAK MENANG TIKET MALAYSIA GP DAN PARTI BERSAMA RAIN ARTIS KOREA TU.. KLIK MSIAGP SEKARANG!

KERJA ATAU KESIHATAN? PILIHLAH KESIHATAN, KALAU SAKIT TAK BOLEH KERJA JUGA.. KLIK HEALTH UNTUK LEBIH SIHAT..

JOM JOIN CHURPCHURP SEKARANG UNTUK DUIT POKET ANDA.. TAK PERLU MINTA DENGAN MAK AYAH JIKA MAHU MAKAN MCFLURRY.. KLIK CHURPCHURP..

Assalamualaikum..

p/s: aku saja letak gambar makanan nak bagi korang terliur..

17 comments:

Raji berkata said...

owh best juga pergi korea, ahjussi..
nk melancong lah pergi korea
huahua bjet byk duit =.=

owh terbalik lak kalau ak lgi suka krusher ;P
cuma mahal skit T.T

Ayuni said...

waa, KFC dh ader kat Jengka! zaman sye kt uitm jengka dulu xde pun....

eqbalzack said...

salam syah...lama betul abg eq tak singgah sini...hehe

ezzu said...

xnk smbung master civil jgak ker syah....???

bgus2..tingkatkn usaha utk g korea...heheheh

IMANSHAH said...

baguslah, sambung master terus..jgn tergedek2 macam saya..dah malas

IMANSHAH said...

baguslah, sambung master terus..jgn tergedek2 macam saya..dah malas

♕ Mr.IX ♂ said...

kfc ganu xde yg krushier tu...kawan aku ada kupon tu...

goodluck utk test, exam smua!! jia yo!!

akubiomed said...

Didalam Engineering ada Forensic Study juga tidak semesti mengkaji kematian sahaja semata-mata.

Contoh Engineering Forensic Study adalah kajian bagaimana kegagalan fungsi elektronik gagal dengan mengenal pasti punca samada berpunca kecuaian manusia atau kegagalan diperingkat blue print lagi

apik pehe said...

hehehe..blajar biar habes dulu..baru senang lenang nk p mane2..hehe

.sweet-ants. said...

g jerantut la. mkn pizza. leh thn gak. xde bosan sgt cam jgka

bunga said...

lau p korea nak jumpa pelakon korea..hehe..

bunga pun suka giler ais krim..yahhh..caaayookk..

Tulip said...

mmbuatkan saya lapo lah........

mie said...

gue pun kurang skit dengan kruser tu..
eehheheee

sissyira said...

salam

semoga impian menjadi kenyataan..

jgn malas2 tau...

NICK IRFAN said...

ko minat CSI ke? aku kalau pasal bukan kaji mayat aku minat la... hehe

d_tieah said...

Huhh.. Sabo jelah aku tengok gambar ice cream tuuuuuu.. Giler kau aku nak lah! Gggrrrrrrr..

Entry Terbaru : Perkara Yang Tak Perlu Ada Dalam AF9

Muhamad Zaki Zafir said...

aku takut darah, n aku kurg sikit bnde2 bio atau manusia ni.dulu aku masuk kls bio 2 hari je, lps tu tukar.haha.

all the best.insyallah dpt g korea. :)