Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, March 1, 2011

Kelebihan Memasang Penyaman Udara

Assalamualaikum..

Hari ini aku nak kongsi kelebihan memasang penyaman udara atau dalam bahasa famousnya air conditioner di dalam kelas, pejabat dan tempat2 yang sepatutnya..
aku baru saja belajar tentang building services..
jadi mana tahu kalau dekat2 exam nnt ada yang terbaca blog aku dapatlah jawab nanti..

Sebenarnya banyak kelebihan memasang penyaman udara ni..
tapi yang paling menarik adalah reduce absenteeism...
apa itu absenteeism??

Absenteeism is a habitual pattern of absence from a duty or obligation..

Maksudnya dalam bahasa kasar adalah dapat mengurangkan kes ponteng atau ketidakhadiran.. tidak kisahlah ponteng kelas atau kerja...

Memang betul bila pasang air cond kita akan berasa selesa, tidak rimas, tambah kalau ada jenis yang kuat berpeluh.. tapi bila dah terlebih selesa.. rasa macam nak beradu terus.. banyak kali juga aku rasa aku tertidur dalam kelas mungkin kerana keselesaan yang amat sangat..

Kan best kalau dengan rumah sewa aku ada air-cond.. mesti dapat tidur dgn nyenyaknya.. tak perlulah dengar anjing mengilai2..

Konklusinya ialah setiap perkara ada kelebihan dan kekurangannya, ada pro dan kontranya..

Sekian..

Assalamualaikum..

p/s: idea datang time dalam kelas.. bila depan laptop terus keblur2an.. adoi!!

21 comments:

Frodo Baggins said...

ehkekekkekeke
aku lebih rela tidorr
dgn ngilai anjing
dari sepi sendiri
wakakakaka


>>____<<

wa khairul onggon said...

Mmg betul bro.. ekon ni salah satu faktor penyumbang org nak pegi ofis atau kelas hehehe.. Satu selesa, kedua, sebenarnya menyejukkan alatan ICT hehehe...

ezzu said...

bertambah lh bil api umah kekgi oit....
berjimat gop cikit...hehehe

Cik Wanie Ghani said...

CW pulak x bole kena econ selalu,
nanti semput,
huk huk huk

Edy Zaidi said...

xmampu nak pasang aircond...

mR.sYaH said...

Frodo: xromantik langsung bunyi anjing mengilai.. kah3..

mR.sYaH said...

khairul: betul tu.. tp kena prepared baju sejuk gak..

mR.sYaH said...

ezzu: sibok.. ko juga nk nnt..

mR.sYaH said...

Cik Wanie: bahaya tu.. xpe kipas ada..

mR.sYaH said...

edy zaidi: yeke?? heheh..

Eazy Izzuddin said...

hehehe...
rumah sewa aku dulu ada aircond...
tapi pasang malam je...
siang kipas...

kalau dah panas sangat..
bedal je on..
hehe
xD

echah mashuri said...

betul wehh..mengantukk kot kalau ber aircondddd.hehheehe..rase nak tido terus,eh.dah tertido pun sbnrnya;p

akubiomed said...

Masalahnya set suhu Aircond bawah takat beku :-) Padahal duduk di negara Khatulistiwa set yang ideal adalah 25C

mr.syazwan said...

konpem berdengkur je langsung mls g kelas

haha

Heidi Shafiq said...

beb tlg sponsor psg ekon kat bilik aku ni.. :P

apik pehe said...

hehe..semua kelas apik..guna ekon..huihh..musim panas pon nk kena pakai baju sejok

sissyira said...

salam

saya tak suka tidur berteman kipas dan econ, nanti bangun pagi macam orang nak mati...huhu

bunga said...

n leh wak ia mengatuk bila keje..haha.a.

d_tieah said...

Air cond buat aku kesejukan kat ofis ni haa..
Jap lagi aku tutup, tunggu staff lelaki kuar semua..
Sejuk weiiiiiiiiiiii sampai ke tulang hitam!



Entry Terbaru : Usianya Sudah 59 Tahun

wahida said...

kat opis aku lak, punya lah sejuk aircond dia, sampai aku x leh nak buat keje...kejung dah tgn aku neh...abes cam na?

hamzah ian said...

pasang ekon pastu stim.. best