Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, March 4, 2011

Itukah Sahabat?

Assalamualaikum..

Coretan dari terjahan blog Frodo Baggins..

Sekumpulan pelajar berjalan bersama-sama menuju kekelas..
sambil berjalan mereka bergelak ketawa mungkin kerana ada cerita lucu..
tiba-tiba salah seorang daripada mereka berhenti..
membetulkan tali kasut..
yang lain meneruskan perjalanan..
cuma seorang saja yang menunggu dengan sabar..
selesai membetulkan tali kasut..
mereka saling tersenyum..
dan meneruskan perjalanan bersama-sama..

Itukah sahabat?

Pernah alami situasi sebegini?

Assalamualaikum...

25 comments:

AZRUL AZMI said...

saya pernah!!!

kawan macam tu biasanya kawan yang rapat ngan kita... kadang2 klasmate kita pun tak tunggu kita macam tu...

nur aisya humaira said...

pernah,time sekolh2 dulu..:)

Raji berkata said...

yeaa pernah
aku yg selalu tunggu
huahua bangga skit
tapi bler ak btolkan xde sorg pun tnggu T.T

Dinda Iva said...

pernah ada kawan begitu..tapi itu dulu sebelum saya kawen...sebab itu kawan lelaki...memang saya dijaga dengan baik..dan kami susah senang sama²...skrg saya dah kawen..so xleh cam dulu lagikan...

Fahim 'n Alin said...

froddo mmg hebat berkata2

FaizalSulaiman said...

frodo memang bestlah!!

lama tak merayau2 ke blog dia.hehehe

btw, yup.situasi ni selalu terjadi dan kalau yg tunggu tu memang kawan rapat kita:)

Qamarul said...

sahabat biase je tue...

IMANSHAH said...

bukan saja tunggu pakai kasut, tungggu berak lagi

Edy Zaidi said...

sahabat suka dan duka..nice..:)

♕ Mr.IX ♂ said...

pernah2...masa skolah jer...bila waktu kolej mostly sorang2..pathetic kn..kawan dlm kelas jer

♕ Mr.IX ♂ said...

pernah2...masa skolah jer...bila waktu kolej mostly sorang2..pathetic kn..kawan dlm kelas jer

sissyira said...

salam

pernah terjadi

y tunggu itu namanya sahabat..

NICK IRFAN said...

aku pernah! alhamdulilah smua berhenti sekali xde plak tinggal aku sorg2 mcm tu

apik pehe said...

hehe..pernah je..ni la dikatakan sahabat sejati..hehe

Miecyber said...

Itu adalah salah satu ciri ciri sahabat...

Senarai produk positif DNA babi akan diumumkan

bunga said...

cam pernah..cuma belainan situasi..lau perjalannan ke kelas bunga xkisah..tinggal pom xpe..sbb xkan kita nak kawan kita kena marah sbb masuk kelas lambat disbb kan kita..

tapi lau xde keje pe nak buat..dia tinggalkan bunga cam tu jawabnya akan ku tinggalkan kau jugak..hahaha..

HonEyBuNNy said...

Pernah....mestilah tunggu kawan saya..itulah namanya kawan...;-)

Gimi said...

Yup..yg tolong ikatkan tu lagi la..

Nice entry..

darkbatman said...

pernahh.. kenangan lame..

princess laila said...

itu antaranya :))

shabat y pling bagus yelah shabat y bsama dkala susa n senang n tgo jika kita mlakukan kjahatan :) ajak pd kbaikan juge~

zaty luvlianncezzz said...

ahahaa..

xpenah

kawan2 selalu tgu zati
zati yg ckp..korg move dlu ea

mie said...

gue penah..
hahahaaaa

nas said...

kitorang pakai slipar je..
hehhee...xde la..:P
itu xleh dikatakan sahabat..
bila dlm kesusahan.. yg lain biarkan kawan mengikat kasut...
xmau tunggu..padahal xlama pun tunggu...

latest entri:

filem filem hantu dan seram merosakkan minda msykt?

wahida said...

susah nak carik sahabat sejati mcm tu skang ni...

Tulip said...

selalu sgt.,....huhuhu