Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, February 8, 2011

Orang Macam Inilah Yang Nak Kena Maki!

Assalamualaikum..

Aku sebenarnya mungkin dah hilang separuh kesabaran pada pihak ni..
memang kasi baran je..
"Woi Streamyx kat rumah aku bila nak pasang?"
kalau boleh aku nak telefon dan maki puas-puas..

Aku punyalah susah payah semata-mata untuk dapatkan streamyx kat rumah sewa aku..
bukan untuk aku sorang tapi untuk member aku lapan orang lagi..
sekarang pun guna broadband member yang perlukan tahap kesabaran yang maksimum..
aku nipun dah maki dalam hati banyak kali dah..

Dulu kau janji pada aku masa kat plaza lowyat, maksimum dua minggu hal ni boleh settle..
masa tu sebulan yang lalu.. ok dua minggu berlalu macam tu..
aku consider mungkin KL jauh nak datang Jengka..
padahal aku tahu tu cuma alasan orang pemalas..
pastu aku bersusah payah datang dekat Mentakab untuk daftar kali kedua..
ok yang kat KL tu dua minggu memang sia-sia..
dia langsung tak daftarkan aku..
aku daftar yang baru.. fotostat lagi ic aku..
katanya maksimum seminggu pastu akan telefon..
ok aku tunggu dengan sabarnya..
seminggu berlalu.. dan Raya cina menjelma..
aku consider raya cina dorang cuti..
sampailah aku tunggu hari ini yang merupakan minggu ketiga..
ko senyap macam sialkan.. tak datang dan langsung tak telefon..
Ko nak suruh aku telefon?? Boleh sangat kalau kau rasa nak kena caci maki aku..
wei aku pergi punyalah dengan muka yang bersemangat sebab nak dapatkan hikmat kau..
yang aku rasakan yang terbaik antara yang lain..

tapi kau layan aku macam ni..
kau ingat aku main2 ke?
kau ingat jengka ke mentakab tu dekat..
makan rm3o tau duit minyak nak pergi sana...
wei aku tahulah muka aku babyface.. tak payahlah kau ingat aku ni budak2..
tak serius.. kau tengok tak ic yang aku fotostat siap2.. tengok nombor ic aku tu.. tahun bila.. aku dah 20.. bukan 10 tahun..

kau nak suruh aku pergi sana lagi..
apsal kau tak bukak je cawangan TM kat Jengka ni..
tak payahlah nak susahkan orang..
aku dah puas bersabar..
TM kau tu dah syarikat besar..
bukannya baru nak bertatih.. nak merangkak2..
kalau tak boleh nak pasang, cakaplah jelah terus terang..
bukannya aku nak serang kau pun..
dah kalau perkara tu bukan salah kau..
iklan nak bagai unifi sana unifi sini..
mentang2 aku cuma mintak streamyx rm60 sebulan kau taknak layan aku..
kau ingat rm60 tu bukan duit ker..

Akak aku cerita kat rumah sewa dia sehari je dah siap pasang..
apsal aku sebulan tak dengar cerita langsung..
takkan pekerja kau makan gaji buta kot??
ke orang tu guna cable masa mintak kerja.. mmg sial..

Aku sebenarnya taknak mencemari blog aku dengan caci maki ni..
tapi aku dah puas bersabar..
kalu kau taknak pasang mungkin sebab kawasan aku pendalaman..
fine kau cakaplah awal2 takdelah aku tertunggu..
dua kali kot aku pergi cawangan kau semata2 nak daftar streamyx tu...
kau ingat aku taknak ker.. senang2 nak abiskan minyak kereta aku pergi cawangan kau..
memang dasar pemalas..
orang macam nilah yang nak kena maki!!
jangan gah pada nama jer..
Adeh!

Assalamualaikum..

20 comments:

影の嵐 said...

yeah..kasi bakar itu syarikat..MUAHAHA!!

Muhamad Zaki Zafir said...

yg pyhnye tm ni dia ada sub kerja kt kontraktor.kontraktor ni org kita.standardlah, tak melayulah kalau tak lambat.

Raji berkata said...

eh kau kena call lah kalau cmnih
complain skit ;D
we have rights as customer bukan?

Nordin said...

Rileks bro.. Repot saja dekat suruhanjaya perkhidmatan (betul ka apa aku tulis tu?)

Depa memang tak berhak buat gitu..

mie said...

gue pun ada masalah dengan Tm sebelum ni...
hampir sebulan gue register utk upgrade streamyx...
dah bermacam2 report dibuat..
last2 setiap minggu gue pergi tm point...
lepas ni, tunggu bil nak minta rebet...
tambahan lagi, janji tm banyak palsu...
jangan percaya pada agen2 tm..
itu nasihat technician tm sendiri....
seeloknya, xpayah dibuat unifi tu, majukan sendiri tm...

panjang pula komen kali ni...

nur aisya humaira said...

Sabar2 Syah..:)
memang lambat pun...ape aa dieorg punye service ni...

IMANSHAH said...

salam, wah seram sejuk baca entri kali ni..nak cakap apa ye??sabaq?? dah lama sabaq kan..

sabo je lah TM

FaizalSulaiman said...

perghhh bwlom pasang?aishh kalau pedalaman, faizal pun duduk pedalaman.ada je orang pasang streamix..haihh

memang layakla nak kena maki

senandung semalam said...

bakor bakor...
hahahhhaha...
sabar2...

::FAIZ FARISH:: said...

wah Marah bebeno ni.. haha, Sabar la...

shamsiah shamsuddin said...

kita bakorrr je...!
syah..sori bukan nk menambhkn ag kepanasan hati...

tapi..
den pun pnh gak ad prob ngn Tm ni..
diorg mg ade sub kontrak ngn org lain..
mungkin nasib kamu kena camtu..
try la calling2 n folow up balik..
lau takle gak tulis komplen je.
tu je la..

YanaMIB said...

same la..kita nih daftar kt alamanda..putrajaya dgn bangi tu bwk kete kelip mata lapanbelas kali dah sampai..bkn jaoh pn..tp haram jadah xde pn org TM dtg rmh psg streamyx..sengal je kn..hurmm~ =_=

wawabiela89 said...

Betul marah ni

wahida said...

ni yang rasa nak tumpang sekaki nak maki sekali neh...
mcm lahanat!!

Tulip said...

rilex k..jgn marah2....nanti cepat tua oo......

kat rumah saya pun sama...lebh sebulan tfn rosak....x okey2 lagi...huhuhu

echah mashuri said...

tiba2 syah marah.boleh tahan jugak.sabar k.sepak kang streymx tuh!

princess laila said...

huuu...ini memng bulih wat org panas nih! hai TM pon..jgn lah wat mmber blog saye ginih! ksian cik syAh niha..~

humm.saba naaa...

p/s : kalo laila,kol jek dier tros...sound sket..heh2~ jgn tiru. sila bsopan :)

shizuka said...

ala cian.syah!nanti kamu marah dia.tapi ingt jgn smpai rotan ye;p

NICK IRFAN said...

perghhh!! agak panas jgk kalau aku pun rasa2 mcm nak pkul je pihak stramemayz tu ramai2...

eh! aku ada buat cerita sambung cerita hantu aku dulu la aku ada letak nama ko harap ko x kisah la..

http://nickdialamghaib.blogspot.com/2011/02/menyiasat-misteri-kematian-syahila-siri.html

Anonymous said...

salam.....bro,lama x dgr cite....aku tgh prktikal nie...aku amik ntwrk psl IT la jgk....ni aku nk gtau kt ko antara sbb nape x dtg org2 yg spttnye tu......mybe kontraktor....skang ramai org yg slhkan technician Tm...bkn diorg yg wt tp kontraktor.....keja diorg ni mmg akan wt pmasangan utk customer....mmg tchnician TM pn mrh kt kntrktor sbb psl diaorg tchnician yg kena...hrp phm....2je.."manusia semua wt salah"...jd phm2 le....haha....