Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Monday, February 28, 2011

Lelaki-Lelaki Yang Aku Cintai

Assalamualaikum..

Sayang.. tak bermakna cinta..

Cinta itu sesuatu yang sememangnya satu perkara yang sukar untuk dilafazkan sebenarnya..
cinta itu lebih kepada perasaan dalaman yang sukar untuk kita kongsikan pada orang lain..
seperti cinta pada Maha Pencipta...
cinta kepada junjungan mulia Nabi Muhammad...
cinta kepada ibu dan bapa..
cinta kepada saudara..
cinta kepada sahabat..
cinta kepada dia yang bakal mewarnai hidup kita..

Dalam keluarga aku..
cuma ada 3 jejaka termasuk aku..

lelaki pertama yang aku cintai adalah ayah aku..
pengorbanannya memang tiada galang ganti bagi aku..
bekerja sebagai anggota polis memang satu kerja yang sukar..
dalam keluarga ayah aku, ayah dan pakcik aku merupakan anggota polis..
dan pakcik aku telah terbunuh semasa menjalankan tugasnya suatu ketika dahulu..
tugas anggota polis ni bukanlah satu tugas yang mudah..
tugas untuk mempertahankan negara dari bajingan2 yang suka menarik keamanan manusia..
tapi aku tetap bangga dengan pekerjaan ayah aku..
biarpun kadangkala orang selalu menuding jari pada polis bila berkaitan rasuah..
aku masih ingat lagi masa sekolah rendah dulu yang aku bergaduh dengan seorang budak...
sebab tuduh semua polis makan rasuah termasuk ayah aku..
apa yang dia tahu...
ingat kerja polis saja makan rasuah.. kerja lain pun sama juga..
lagi beberapa tahun ayah aku akan pencen..
semoga ayah aku dapat menyelesaikan tugasnya dengan jayanya..

Lelaki seterusnya adalah abang aku..
memang tak sah kalau balik rumah tak bertikam lidah dengan dia..
tapi apa2pun aku tahu apa yang dia selalu marah2kan aku adalah untuk kebaikan aku..
mungkin aku rasa cara dia kasar sangat sebab tulah selalu saja bergaduh..
aku pu tengah kompius skang..
sama ada hari lahir abang aku semalam atau hari ini..
apa2pun aku nak ucapkan Selamat Hari Lahir untuk Abang aku..
semoga dia cepat habiskan degree dia dan terus dapat kerja..
dan support aku nanti bila nak sambung ijazah..
xnak pinjam duit ptptn dah..
tak mahu hidup dalam kehutangan..
alah.. siapa lagi nak tanggung adik dia kalau abangkan..
"Akukan abang!" memang betul..
jadi sebagai abang kena jalankan tanggungjawab..
so, sebagai adik cuma kena tadah tangan tiap bulan..
Oh indahnya dunia..

SELAMAT HARI LAHIR YANG KE 22 Tahun buat abangku..

bilangan lelaki2 ini tak akan bertambah..
cuma mereka berdua yang aku cintai..
forever and ever..

Assalamualaikum..

19 comments:

IMANSHAH said...

sama lah pulak..saya pun ada ayah dan seorang abang

jejaka anggun said...

awak tak cintakan saya?

Raji berkata said...

hohooh btol2
aku pun suka dua2 org tuh
err utk family aku lah ;D
happy birthday for ur brother~

Suhelmi said...

hehe...

nak tau maksud cinta?

masih mencari-cari ke bro...

Meh sini jalan blog aku

Tulip said...

=D
wa...
selamt hari lahir pada abg awak ekk

shamsiah shamsuddin said...

saya pun ade ayah satu n abg satu.
kem salam abg boleh?
he...
selamat hari lahir buat abg kpd mR.Syah..moga sentiasa dalam lingkungn rahmat dan nikmat ALLAH

mie said...

selamat hari lahir...
baru 22 ke abg tu?
muda lagi

apik pehe said...

huuuu..xder abg..sy lah abg kepada adik2..hehe

My Name is Mar said...

Pengalaman bercinta dengan ramai lelaki mengajar makna kehidupan ini..
Saya tag kamu untuk COntest Gambar Saya Cantik..

YanaMIB said...

akak cuma ada ayah..xde abg..cik abg syg dikira jugak ke?? huhu~ =P

hepi besday utk abg kamu ^_^

bunga said...

hanya segelintir jer polis makan rasuah..banyak gak bunga jumpa polis xmakan rasuah..kadang2 pkran negetif rakyat terhadap polis..

bunga sayang semua keuarga bunga..

sissyira said...

salam

sukar nak sayang lelaki.huhu

♕ Mr.IX ♂ said...

klu abg mr.syah 22 thn...mr.syah mudak belasan lg ke? haha

Eazy Izzuddin said...

happy belated birthday..
eh 22 ea?
sama umur huk3

::FAIZ FARISH:: said...

jejaka anggun.. hahaha lol

zaty luvlianncezzz said...

owh...sama la..luv my dad..abg? xde.huhu

jemput jengok cni >.<

siapa lg MALAS ke sekolah?

Enchik Seseorang said...

uuh..blog title anda bunyinya sungguh kontroversi, tapi isi nya sungguh menyayat hati ..

nice entri , baru pertama kali jenguk ke sini..

sila la rajin2 jenguk ke blog saya pula

Rongga said...

Walaupun tajuk agak kontroversi, tapi isi berkesan. Sayangilah mereka berdua selagi ada hayat. Penyayang jugak kamu..

Rongga said...

Tajuk yg sungguh kontroversi. Tapi isi sungguh mengarukan. Jadi, sayangilah mereka selagi ada hayat.