Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, February 2, 2011

Jom Bayar Hutang

Assalamualaikum..
Tiba2 rasa nak makan nasi ayam

Jom pakat bayar hutang.. Kalau korang ada berhutang dengan siapa-siapa, baiklah settlekan cepat-cepat.. Tak elok tangguh-tangguh, kalau ada duit terus bayar.. Aku ada hutang korang? Let me know.. Orang yang tidak membayar hutang ini dikategorikan sebagai oarng yang zalim.. Jangan jadi orang yang zalim yerk.. Tak elok tu.. walaupun kita hutang 10 sen pun kita kena bayar kecuali orang yang memberi hutang itu menghalalkannya..

Ok, aku kecoh-kecoh ni bukan sebab aku nak bayar hutang PTPTN.. tak habis guna lagi duit pinjaman tu.. sabar yerk.. nanti saya kerja dapat gaji ribu-ribuan saya bayar yerk.. haha.. ayat comfident..

Aku sebenarnya kena tag dengan 3 orang jejaka yang hot kat pasaran sekarang..
yelah skang kan blogger2 dah makn famous.. banyak yang dah masuk suratkhabar dan majalah..
Antaranya Hanis Zalikha, Ben Ashaari dan Redmummy.. mmg gempaqlah..
aku?? Biarlah masa yang menentukannya.. hahah.. ayat redha..

Cikgu Imanshah tag aku untuk contest gurauan terlampau.. aku memang nak join contest tu.. entah apa kena dengan aku sejak akhir2 ni rajin pula nak join contest2 ni.. lagipun hadiah yang ditawarkan memang menarik der.. lampu tu.. rumah aku dan juga rumah sewa aku pakai lampu kalimantang jer.. so nak juga pakai lampu canggih manggih.. sekarang aku tengah fikir apa perkara TERLAMPAU yang pernah aku buat.. fikir jangan tak fikir.. rugi kot kalau tak join..

Kemudian aku telah ditag 2 kali oleh Saudara Nick Irfan.. Banyak juga nak kena jawab tapi aku akan jawab yang mana termampu bro.. jangan marah!

1. Sejak bila mula berblogging?
Bulan 4 tahun 2009 (lepas tahu result SPM)

2. Mengapa Berblogging?
Aku mula2 buat blog just nak isi masa lapang, dulu aku silent reader.. dan suka berkongsi dan bersembang.. suka bertukar2 pendapat dengan blogger lain.. tak syoklah nak komen kalau takde blogkan..

3. Selalu buat entri mengenai apa?
Selalunya tentang keadaan sekeliling aku dan banyak tentang aku.. ada juga aku selitkan perkara yang patut tahu.. namapun INI CERITA AKU.. keh3..
tapi paling banyak ttg filemlah..

4. Suka Blogwalking? Sebab?
memang menjadi keghairahan aku kot pergi blogwalking ni.. kadang2 dapat baca penulisan yang menarik dan kelakar.. sebab aku boleh kenal ramai macam orang.. aku boleh kenal orang dari negeri lain..

5. Pendapat Anda tentang Pemberi?
Nick Irfan bukanlah nama sebenar beliau tetapi nama yang digemari beliau.. blog dia memang lain dai yang lain sebab beliau suka pada gambar2 yang menarik dan juga aneh bagi aku.. dan beliau juga suka buat cerita hantu.. tp cerita beliau mmg kelakar..


6. Bila Tarikh Lahir Korang dan Sambut di mana?
2 Januari 1991.. birthday yang lepas aku sambut kat rumah sewa dekat jengka.. rumah yang membawa sejuta penyakit.. kah3..

Jadi banyak lagi soalan.. tapi tu je yang mampu aku jawab.. Harap2 aku menjawab Soalan..

Sekarang time aku nak jawab tag dari Along Usop..

Aku Spoil _% dalam zaman remajaku..

[ ] kena kelas tahanan
[ ] telefon kena rampas dalam kelas
[ ] gantung sekolah
[x] kena tangkap makan chewing gum dalam kelas
[ ] kena tangkap meniru masa test
jumlah: 1/5

[x] lambat pergi sekolah lebih 5 kali
[x] tak buat kerja sekolah lebih 5 kali
[ ] hantar assignment lambat lebih 3 kali
[ ] terlepas kelas dan sangat sukakannya
[ ] gelak kuat-kuat sampai meleleh air mata dan ditendang keluar kelas
jumlah 2/5

[ ] Ibu bapa kena panggil datang sekolah
[x] SMS dalam kelas
[x] Pas2 Nota
[ ] Campak2 barang dalam kelas
[x] Gelakkan cikgu (bukan niat, tergelak sebab lawak sangat2)
jumlah: 3/5

[ ] pecahkan siren kebakaran
[x] layan myspace, facebook guna PC sekolah
[ ] ambil gambar dalam kelas time sekolah
[ ] telefon orang dalam kelas time sekolah
[x] Dengar MP3 dalam kelas
jumlah: 2/5

[ ] baling benda kat cikgu
[x] keluar kelas tanpa kebenaran (time cikgu tak masuk lagi kelas)
[ ] pakaian tak ikut peraturan
[x] gagal dlm subjek (sejarah)
[x] makan dalam kelas
jumlah: 3/5

[ ] Pihak Sekolah Telefon rumah
[ ] Tak boleh ikut rombongan sebab nakal
[x] Tinggal barang
[ ] Tunjuk jari tengah belakang cikgu
[ ] Mencarut sampai cikgu dengar
jumlah: 1/5

[x] Tiru signature ibu bapa
[x] Tidur dalam kelas
[ ] mencarut depan2 cikgu
[x] copy paste kerja sekolah
[ ] tidak pergi kelas tahanan
jumlah:3/5

Jumlah keseluruhan: 15/35

Peratusan : 43%

Status : Lulus

Jadi dah habis buat semua ni kenalah tag orang.. jadi aku buat kelonggaran bagi siapa-siapa yang nak buat, buatlah..

Assalamualaikum..

21 comments:

nas said...

hehehhe...
ko mula berblog 2009..
wow...
hampir 3 tahun kot :)
nasik ayam.. perhh.. sedap.. nak sikit :P

gambar hukuman maut zaman dulu dan kini (gambar kartun,jgn takut ea :P)

IMANSHAH said...

salam

wah panjang entri kali ni..tercungap baca..apapun ada nama IMANSHAH..hehe

kdt!!!

nabilah_2908 said...

kiranya kamu ni...spoil sikit je la time sekolah yer.. ;)


jom ke APA KATA HATI pulak,
MENTARI MUNCUL LAGI

d_tieah said...

Wei, sedap siot gambo nasi ayam tu..
Huhuhu..
Samalah kite ek, memula tu jadi silent reader jek..
Yang tag bwh tu aku tak berapa nak fhmlah..
Yg ko tanda [x] tu maksudnya ko tak buat ke akat ko buat?
Erm..

Latest entry : Fitnah Dalam Rusuhan di Mesir
Latest entry : Misi Menyelamatkan Pelajar Malaysia di Mesir dan Hosni Mubarak Umum Berundur

echah mashuri said...

perghh..otai blogger neh...tunjukk ajarkuu sifu!hehehe

eB ezrin said...

siapa la kiter :)

NICK IRFAN said...

wah! thnkz syah! sbb kwb tag aku kasi ni terima kasih jgk tanggapan ko terhadap aku.. haha bangga rasanya..

DaHLia said...

baru pas makan nasi ayam kat Centrepoint tadik..hehee

mR.sYaH said...

nas: a'ah.. tp dulu xdelah aktif sgt.. start tahun lps r.. xsampai 3 tahun lg.. 2 tahun xsampai lagi.. eheh..

mR.sYaH said...

imanshah: panjang yerk cikgu.. hehe.. skali skala..

mR.sYaH said...

nabilah: dulu skema sikit.. skang xtahu.. kah3..

mR.sYaH said...

tieah: mmg sedap.. yg tag bawah tu yg aku pangkah tu yg aku buatlah..

mR.sYaH said...

echah: xde maknenyer otai... haha..

mR.sYaH said...

eB ezrin: xphmlah.. hehe..

mR.sYaH said...

nick irfan: sama2.. tulah je yg aku tahu ttg kau.. eheh..

mR.sYaH said...

Dahlia: nasi ayam kat saner boleh tahan jugaklah.. hehe..

HonEyBuNNy said...

wah..banyaknya bayar hutang..hehehhe

Tulip said...

jawab tag di blog saya juga ye..hahaa

princess laila said...

waa..lame suda brblog! :)

hmm..mekaseh ye! kalo ta bz,na gk la j0in..hee~

Muhamad Zaki Zafir said...

betul, hutang wajib byr.org syahid pn, kalau ada hutang, dia tergantung xdpt diangkat amalannya.

aku spoil 60% je.kira baik la jugak.. :D

mr.syazwan said...

F
U
U
U
Y
O
O
O

senang sekali balun jawab kan

haha