Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, February 4, 2011

Filem Paling Buruk atau Sampah?

Assalamualaikum..

Sekarang filem Haq The Movie sedang ditayangkan di pawagam..
Aku tak tengok lagi filem ni..
tapi tiap kali aku blogwalking..
ramai yang cakap filem ni 'kureng' skit..
kureng macam mana? yang tulah yang kita tak tahu..
kalau nak tahu pergilah tengok..

Dalam negara kita ni tak banyak sangat award2 untuk filem ni..
setahu aku antaranya anugerah FFM dan anugerah skrin..
yang tu yang famouslah..
tapi di hollywood banyak sangat anugerahnya..
dan anugerah yang paling best adalah..
Razzie Award..
buruk tak award dia??
razzie award ni adalah untuk anugerah filem paling buruk..
boleh kata filem paling tak best dan sampahlah..
tapi yang peliknya..
filem2 yang famous yang menang anugerahnya..
seperti Transformers 2, Rambo, catwoman dan byk lagilah..

Pelakon catwoman, halle berry nipun pernah menang anugerah pelakon wanita terburuk.. bukan muka dia yang tak cantik atau buruk tetapi lakonannya dia yang sangat buruk..

Selain filem terburuk, kategori lain seperti pelakon lelaki terburuk, pelakon wanita terburuk, pelakon pembantu lelaki/wanita terburuk, pengarah terburuk.. dan byk lagi..
tapi dorang tak kisah pun menang award ni.. janji dapat award.. dorang jadikan anugerah ini sebagai perkara yg positif untuk tingkatkan lakonan mereka..

Itu cerita kat Hollywoodlah.. Dekat Malaysia tak adalah.. kalau kat malaysia ada anugerah nikan.. agak2nya filem mana yang akan menang??

Assalamualaikum..

11 comments:

Ayuni said...

hm, xtgk lg...

Lelaki Ini said...

dah tgk...
tak best lnsg!!!
sgt2 tak besh2!!!

ARAJ said...

aku rasa filem 2 alam..huahuahuahua

IMANSHAH said...

macam2 award ada ye..award cikgu terbaik ada tak??

My Name is Mar said...

kalau kat malaysia ada anugerah macam ni..
confirm huru hara dunia hiburan negara..

DuniakuAbstrak said...

patut kat Malaysia kena buat award camni..hehe

d_tieah said...

Lama dah tak p tengok wayang..
Huhuhu..
Beli dvd pun tak tengok pun..

Segmen: Bila BLOGGER Jadi PELAKON

mie said...

uihh!!
rasanya banyak filem camtu..
ehehee

::FAIZ FARISH:: said...

klakar tgk award dia... pelik pun ade

NICK IRFAN said...

eh! malaysia xde plak filem terburuk? hehe

Raji berkata said...

err costume der kot buruk sgt?
hak2 xD