Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, February 5, 2011

Bintang YouTube

Assalamualaikum..

Mengata orang gemuk takkan membuatkan kita ramping..
Mengata orang bodoh takkan membuatkan kita bijak..

Kata-kata yang menarik hasil dari penontonan aku dari sebuah filem hollywood, Mean Girl..
Sebentar tadi pun aku baru habis tengok sebuah filem hindustan, Fanaa..
lakonan Aamir Khan dan kajol.. citer nipun menarik juga.. aku memang suka filem hindustan lakonan Aamir khan ni, antaranya 3 idiots dan Mann..

Aku sebenarnya suka tengok filem dari negara mana-manapun.. janji jalan ceritanya menarik dan best.. akukan suka benda-benda yang best.. kalau ada filem melayu yang best pun aku akan tengok.. sebenarnya filem tempatan ni dah banyak idea yang menarik cuma olahan cerita mereka makin lemah.. kalau betul-betul nak gunakan teknologi CGI.. gunalah betul-betul.. janganlah sekadar melepaskan batuk ditangga.. itu tak best yerk..

Ok, berbalik pada tajuk entri aku yang sebenar-benarnya..
semua orang tahu ttg laman web yang popular YouTube..
youtube ni merupakan satu laman yang memuatkan video-video yang diupload oleh masyarakat seluruh dunia..
macam-macam ada..
dekat Malaysia pun ada..
Kalau tak silap akulah Ana Raffali jadi artis pun setelah ada sorang komposer yang tengok video dia kat laman YouTube..
Bulan lepas dia dah menang anugerah Juara Lagu yang ke 25..

Semalam masa aku pergi terjah satu blog ke satu blog..
jumpalah satu video tentang seoarng mamat ni..
akhirnya aku buka laman Youtube..
rupa-rupanya banyak lagi video dia ni..
memang menarik video..
dia meluahkan pendapat dia..
ada video tu dalam bahasa melayu..
ada juga dalam bahasa inggeris..
mmg english dia cairlah..
nama pun ambil tesl kan..

Banyak2 video dia..
aku suka tengok video yang ini..
sentap juga sebab pernah alami kot..



so, aku nak cakap keep it up bro..
buat lagi video-video yang best..
sebab video kau ni aku dapat idea untuk digunakan untuk performance nanti..

Kat Malaysia pun ada satu laman web yang serupa dengan YouTube..
Namanya 1Tube..
jomlah pergi terjah.. support barangan buatan Malaysia..

Assalamualaikum..

23 comments:

Heidi Shafiq said...

aku suke quote kat atas tu..

mengatakan org hensem pun xkan membuatkan kite jadi hensem.. :P

IMANSHAH said...

dah tengok dah semalam,,,memang best le..macam cikgu syida

d_tieah said...

Ptg semalam aku layang video budak anwar hadi ni..
Speaking dia mmg london lorh..
Memang terbaik..
Eh, tak minat wei aku citer hindustan ni..
Tapi kdg2 terlayan jugak..

bunga said...

bunga suka ayat kat atas 2..

bunga pom suka hindustan..

Tulip said...

Fanaa..............
=D

nur aisya humaira said...

Cite mann paling best...tacing sangat2...menangis teresak2 laa tgk cite mann...hehe
sory MR. Syah, Aisya lambat datg cni...1 ari g jenjalan...huhu..:)

KizZ said...

Huu...Yeah Kiz juga sokong buatan Malaysia..Tapi satu je..tak beshnya bila Kiz baru sedar Malaysia banyak amek idea orang...ngah tunggu bile Malaysia akan ada idea tersendiri..tak kesah lah dalam apa-apa bidang pun..

My Name is Mar said...

Sokong sangat-sangat kata-kata kiz tu..
Betul3...
Contoh paling senang..
Cerita 30 hari mengenali cinta..
Lakonan Aaron Aziz and Erra Fazira..
Diambil dari cerita Filipina..
Tajuk Dia A Very Special Love lakonan John Bla Bla & Sarah Bla Bla..

.sweet-ants. said...

tgk gak cter ni td..sama la kita mnt aamir khan..ensem kan dia rambut panjang dlm cter tu

Qamarul Sahid said...

anda telah ditag

http://qamaruluramaq.blogspot.com/2011/02/6-februari-2011-contest-sukan-itu.html

ahsfantasy24 said...

lom pena bkak ag 1tube tu,
utube pn jrg sgt bkak..
klw nk bjak bndai kne byak blajar, hehe..

Terbaru:
Jangan Terpedaya dengan Gula-gula Media
7 Perkara Yang Saya Benci Tentang Politik

SyedGraphiX said...

cite kat atas tu x tau la plak.. haha.
tp bideo kat bwah ni.. mmg besst XD

Qamarul Sahid said...

aku tak tau laa apsal syah..

tapi aku tak ske mamat tue..

NICK IRFAN said...

cte amir khan mmg best2 semua!

~kuyam~ said...

Anwar hadi mmg stylo...n video dia pn mmg ada point pnting tsendiri..bkn vdeo kosong suka2 je...like him :)

HonEyBuNNy said...

macam best ja..nak terjah jap..;-)

mie said...

fuh!!
gue abru je layan youtube anwar hadi ni..
ehehee

YanaMIB said...

menarik quote tu =)


br tau psl 1tube..nk pi terjah ^_^

Raji berkata said...

hohoho best btol ^^
aku minat video nih
penuh pengajaran and mampu buat aku tersenyum sndri ;D

::FAIZ FARISH:: said...

boleh lawan Cikgu Syida ni.. hehe

pakcik gumbira said...

cilakak cilakak cilakak

apa kena mengena dengan hindustan..hahaha

weh gila banyak vid dia kat youtube yg best

pakcik gumbira said...

cilakak cilakak cilakak

apa kena mengena dengan hindustan..hahaha

weh gila banyak vid dia kat youtube yg best

Biela Sapine said...

Aat kat atas tu smart. You tube sebagai medium untuk mengetegahkan bakat, ok apa. Hee