Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, February 20, 2011

Aku Berlakon Iklan

Assalamualaikum..

Minggu ini memang minggu yang padat..
Test tengah menunggu masa untuk dijawab..
begitu juga dengan report yang bersusun untuk dihantar..
disamping terpaksa menerima tawaran untuk berlakon dalam sebuah iklan..
memang tak boleh nak tolak langsung..
nak taknak memang kena buat..
tapi memang bestlah tadi berlakon..
pengalaman pertama dalam hidup..
nanti kalau dah siap iklan tu..
aku tunjuk kat dalam blog ni nanti..

Petang tadi sambil buat report..
aku layanlah lagu korea..
dalam laptop aku banyak lagu korea..
lantak pilah orang nak kata apa kalau dengar lagu korea ni..
yg penting aku suka lagu tu..
tambah2 aku tak paham apa yang dorang nyanyi..
tu yang lagi best.. tak perlu nak hafal lirik dia..
kalau nyanyi lagu mat salleh ni lirik dia ada banyak yang lucah..
sedar tak sedar kita pun turut sekali melucah..
tapi bukan semua lagu.. sesetengah sahaja..
suka plak aku layan lagu super junior ni..
tajuk dia SUPER GIRL..


Sambil buat report dan ditambah dengan melayan lagu super girl ni..
telinga aku sempat mendengar perbualan telefon sorang member aku..
bukan niat aku nak pasang telinga..
tapi dah terdengar..
tambah2 masa tu kami berdua saja..
cuma dipisahkan dalam bilik yang berlainan..
aku dengar dia meluahkan perasaan tidak puas hatinya pada someone..
aku tak tahulah siapa..
tapi aku yakin bukan mak atau ayah dia..
mungkin kawan baik atau girlfriend dia..
bila aku dengar memang agak terkejutlah..
rupanya banyak yang dia pendam..
dan akhirnya dia luahkan juga pada hari ini..
nada dia bercakap pun kedengaran lain..
dia rasa kawan2nya ambil kesempatan pada dia di atas kebijaksanaannya..
dia jadi tertekan..
aku faham apa yang cuba dia bualkan dalam telefon tu..
nasib baiklah takde kena mengena dengan aku..
kalau ada, memang aku akan terus minta maaf..
aku kalau boleh bila sudah duduk serumah tak mahulah ada masalah..
apa yang aku dengar tupun memang ada betulnya..
memang apa yang dia pendam selama ini aku nampak..
tambah2 dialah pelajar paling bijak dalam kelas aku..
dan ada juga yang pernah mengambil kesempatan pada kebijaksanaan dia..
semua kerja nak suruh dia buat..
mungkin sebab tu dia rasa agak tertekan..
aku pun tak tahu nak cakap macam mana pada dia..
lebih baik diam..
tak mahu masuk campur..
kalau nak nasihat memang tak reti..
tapi kira oklah dia ada tempat untuk mengadu..

dan yang pasal iklan tu..
aku bukan berlakon iklan dekat TV..
tapi iklan untuk pertandingan fakulti..
harap2lah menang..

Assalamualaikum..

21 comments:

echah mashuri said...

wow.nk signnnn..huhuhu..cian weh kwn ko.ko x buli dia kann syah!?

Raji berkata said...

ala baru excited nk tnjuk kat family ak kot2 tgh tgk tv keluar iklan ad kau
hahahah.. sian der
kau ni jgn la buli der lagi
kang der lari bilik kang
hohoho

Seri said...

oo, berlakon untuk pertandingan fakulti. ingatkan untuk assigment sampai tak boleh tolak. hehe

FaizalSulaiman said...

jangan lupa update dlm blog,k!

Edy Zaidi said...

perrgghhh...artis popular

YanaMIB said...

klu pendam mslh mmg jd stress..baik luahkn trus =)

ko wakil MPP ke?? hehe gud luck! ^_^

d_tieah said...

Kenapa kwn ko tu??????????
Kesian dia.. Walau aku tak tahu masalah dia tapi aku simpati syah..
Kirim salam aku pada dia ya..
Hahahaha.. *motif?????????
Ngee.. :)
Ya ya ya, aku harap ko menang..
Nanti hadia share2 ek..


Entry Terbaru 1 : "Saya Mahu Karya Seni Dari Blog Fynn Jamal"
Entry Terbaru 2 : "Saya Mahu Ilmu Agama Dari Blog Ustaz Zaharuddin"

wahida said...

ceh, baru nak tanya ko berlakon iklan apa...kotlah iklan Garnier mcm Fahrin ahmad tu...ahaks...

Biela Sapine said...

LAA KESIAN KAWAN KAU TU, SABAR JLA. EHH EHH PELAKON ?? SIGN PLEASEEE. HAHA

mr.syazwan said...

org yg selalu ambik kesempatan ni

patut nye x layak masuk UNI..

senang2 je mcm tu..

huhu

wah iklan fakulti pun kire ok pe..

tpi kat mana dia nak tunjukan erk?

mR.sYaH said...

echah : haha.. bleh jer.. aku baik xsuka buli2.. ahah..

mR.sYaH said...

Raji: hahah.. tu kena tggulah.. mana tau ada yg berkenan pas tgk iklan aku ni.. heeh..
haha.. aku mana ade buli dia.. lgpun dia bukan budak bilik aku.. xkisahlah dia nak lari.. ehehhe..

mR.sYaH said...

seri: assignment engineering xde kena buat iklan.. byk kena buat report.. klu assignment buat iklan mesti tersangat best.. hehe..

mR.sYaH said...

FS : InsyaAllah.. kalau dah siap nnt aku tunjuk kat blog.. hehe..

mR.sYaH said...

Edy Zaidi : haha.. lg brape tahun bleh r menang anugerah bintang popular.. keh3..

mR.sYaH said...

Yana: nak luahkan pun mesti kena pada org jugakan.. hehe..
MPP?? haha.. xdelah mana aktif pun kat u ni..

mR.sYaH said...

tieah: simpati yerk.. xpe2 nnt aku adjustkan untuk kau.. boleh tahan kacak juga tapi still xleh lawan aku.. eheh..

mR.sYaH said...

wahida: haha.. tu kena tunggu fahrin ahmad pencen dulu barulah saya boleh ganti dia kak..

mR.sYaH said...

Biela: mmg kesian.. nak sign??? bleh2.. hahaha..

mR.sYaH said...

mr.syazwan: iklan tu nnt akan ditunjukkan masa dinner fakulti.. tp klu xberjaya akan ditunjukkan kt dalam blog.. eheh..

Anonymous said...

ms math : syah..mcm tau je sape dak tu..
anyway, duk la elok2 kt umh sewa tu ye..