Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, January 16, 2011

Permainan Yang Tak Wujud Di Olimpik

Assalamualaikum...

Pagi yang mengecewakan..
semalam aku mmg makan penuh bernafsu..
sebab dah lama xmakan nasi lemak kerang..
sambal dia mmg marvellous..
tapi hari ni gerai dia tutup..
mgkn makcik tu bercuti dihujung minggu nak melayan kerenah anak2nya..
xpelah harap2 esok dapat makan yerk..
kalau korang nak jugak bolehlah dtg kat umah sewa aku..
gerai dia xjauh pun belakang rumah aku jer..

Hari minggu mmg membosankan bila berada kat sini..
selain menyiapkan assignment, report dan homework serta study(yeke?)..
aku dh xtahu nak buat apa..
kalau dulu hobinya berblogging dan tgk citer korea..
tapi nak blogging susah sikit sebab kelembapan internet telah mencapai tahap maksimum..
nak layan korea xde sumber.. yelah kat umah bleh tgk tv3 jer..
nak astro beyond.. sungguh jeles dgn senior yg dapat tgk astro beyond dirumah sewa beliau..
padahal bayaran sewa rumah sama saja.. tapi mungkin rezeki depa..

ada juga menanamkan hobi untuk jadi photographer..
tapi sayangnya cuma ada kamera sony ericsson sahaja..
DSLR masih belum ada.. mampu ke nk dapatkan gmbr yg marvellous klu pakai kamera hp..
nak jalan2 kat tempat aku nipun xde tempat yg menarik..
yg ada cuma pokok kelapa sawit dan juga pasar malam(tu yg plg best)..
nak pergi jauh2.. nampak gamoknyer xmampulah nak isi minyak kereta..
kereta pun dah sedut2 macam siput sedut..

Jadi aku dan housemate sempatlah berbincang utk menghilangkan kebosanan..
selama ni adalah main2 bola dgn kanak2 tadika.. tapi sampai bila? kah3..

So, sambil main dgn kanak2 tadika teringat permainan masa kecik2 dulu..

jom check it out permainan2 yg selalu aku main masa kecik tapi xde kat sukan olimpik.. perlu ke?

1. Tuju Selipar
Game ni mmg aku selalu main time rehat kat sekolah agama.. game yg kena susun2 selipar tu..
bila time aku tuk pekong org lain aku akan guna selipar yg mmg tapak yg tebal tu.. dulu aku pernah pekong selipar sampai kena muka anak org... mmg merah gler muka dia dan terus balik umah sambil menangis.. sekolah agama terus ponteng.. aku dh nervous takut mak ayah dia serang aku kat sekolah agama.. nasib baik xde..naseb baik selipar.. klu kasut masa tu?
cuba kalu kasut ni.. mau masuk icu budak tu.. keh3..

2. Galah Panjang
Aku selalu main game ni masa sekolah rendah waktu petang... masa tu aku main dgn anak2 polis... xkisahlah lelaki ke perempuan.. masa tu mmg selalu pegang2.. kecik lagi tu.. xrasa apa2 lagi(betul ke?).. tapi bukan akulah.. aku terpegang jer.. bukan rela yerk..

3. Guli
Aku dulu beli satu balang besar tuk isi guli dalam tu.. mmg aku ni terror main guli sampai penuh satu balang.. ramai xnak main dgn aku sebab takut guli dorng habis.. mmg aku ni king of marbles r masa tu.. keh3..

4. Rondes aka Bola katok
Aku pun actually xtahu nak eja permainan ni.. tapi aku sebut rondes jelah.. rondes ni macam main besball dan softball... tapi main rondes ni no rules lah.. sebab tu best main.. cari sebatang kayu dgn bola tenis... pastu guna selipar buat penanda.. pukul bola terus home run.. aku mmg suka main game ni..

5. cuit tiang
Game ni main bila kes aku tuju selipar kat muka budak tu.. aku xnaklah pisang berbuah 2 kali.. mainlah cuit2 tiang.. sebab masa tu kat susur gajah tu je dapat main... kat tempt lain semua no entry...

6. ten2
game ni aku main pun bila gf2 aku ajak main.. dan bila aku main mmg byk r aku punya rumah..
tapi tu semua game masa kanak2 lgi.. masih berhingus lagi.. kanak2 skang pun xmain game mcm tu lagi.. aku cuma rasa nak main rondes r...
ptg ni nk cari kayu sebatang.. agak2 bola tenis berapa sebijik yerk? agak lama xpecahkan cermin rumah org.. heheh..

Assalamualaikum..

32 comments:

r-mean said...

ko promote lah bnyk baru boleh masuk olimpik..haha

FaizalSulaiman said...

terbaik la entry harini syah!!!

sumer game ni pena main(baling tin pena main?sama mcm main baling slipa tu)

faizal selalu champion main rondes.hahahahaha

HonEyBuNNy said...

cuit ting n ten2 paling ila suka main...heeh

Mknace said...

:) :) :)
kena bid untuk anjur olimpik cenggini.. pastu masukkan semua game game nih.. go for gold
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

annaz hamirzul said...

hahaha..nikmat oh lempar selipar tebal tu..kalau kena belakang paling sedap..ahahaha..XD

Seri said...

susah sikit permainan ni nak masuk kejohanan yang besar2

mR.sYaH said...

r-mean: klu aku sorg je promote mmg xkn r.. ko promote skali.. hehe..

mR.sYaH said...

@FaizalSulaiman: pernah main baling tin tu gak.. best..

mR.sYaH said...

HoneyBunny:bestkan..

mR.sYaH said...

mknace: klu ada senang r malaysia nak dpt pingat emas.. eheh..

mR.sYaH said...

annaz: mmg sedap.. hehe..

echah mashuri said...

wahh..kenangan silamm gituee.:)

ahsfantasy24 said...

nak beli ikan selipar tu 1
biley x? nmpak cun jek..hehe

Zuewairy said...

permainan cmni best2:)

hans said...

kalau ada memang aku dah berjaya sumbang pingat emas untuk Malaysia
heheheh

Review Filem : Khurafat Filem Pertama Syamsul Yusof Yang Aku Suka

NICK IRFAN said...

permainan yg aku pnh main cuma no 1,3,4... yg lain2 aku x main sgt.. hehe lagi 1 polis entry!!! hahaha

NOOR FATIN said...

aku suka main ten2, galah panjang dengan rounders. bestt!!!

d_tieah said...

Hahaha..
Confirm Malaysia je pungut semua medal kalo ade permainan cmtu kan..

Mr.IX said...

aku pun guna kamera sony ericsson gak dulu2...dan skrg pun....huhuhu

nas said...

nice entri..
aku dulu suka main guli,rondes n ten2,baling selipar,polis n theif..
cuma aku terer dlm guli n rounders ...hehehhee..
cuma permainan ini bukan je xlayak kat olimpik..malah sukma atau sukan sekolah pun xdipertandingkan..jahaha

mR.sYaH said...

seri: mmg pun.. tp klu ada mesti malaysia bolot semua..

mR.sYaH said...

echah: betul tu.. kenangan lalu mengusik jiwa..

mR.sYaH said...

ahsfantasy24: boleh2.. carilh kat pasar yg berhampiran..

mR.sYaH said...

zuewary: mmg best..

mR.sYaH said...

hans: betul tu.. mmg malaysia dpt pingat emas byk r.. hehe..

mR.sYaH said...

nick irfan: a'ah.. police entry tupun aku slalu main..

mR.sYaH said...

noor fatin: aku suka semua.. heheh..

mR.sYaH said...

d_tieah: betul tu.. semua kita bolot..

mR.sYaH said...

mr.ix: saya pun guna skang.. tapi gmbr xsmart mcm kamera dslr.. hehe..

mR.sYaH said...

nas: hahah.. patutnya kena diperkenalkan kat peringkat sekolah dulukan.. hehe,,

Tulip said...

cuit tiang masa seklh rendah selalu main..=D

shamsiah shamsuddin said...

permainan tradisi semua tu...
hmm sukan rakyat biase ade la permainan camtu.