Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, January 9, 2011

Minggu Yang Sejuk Tapi Hati Yang Panas

Assalamualaikum...

Minggu ni mcm2 berlaku dlm hidup aku...
Ditambah dgn hujan yg tiap2 hari menyimbah bumi..
mmg sejuk giler waktu malam..
macam ada kat Korea jer.. heheh..

Dari hari pertama duk umah sewa pun dh bermasalah..
dgn rumah sewa bermasalah..
dengan tuan rumah bermasalah..
akhirnya kami terpaksa mencari rumah sewa yg baru..

susah sekarang ni..
kalau org yg berpangkat tinggi ni..
bergaji tinggi ni..
yg hanya mementingkan duit..
daripada keselamatan dan keselesaan..
sebagai pelajar kami hanya mampu menelan sahaja..
tapi kami xmahu dicekik semahu-mahunya..
kami mengambil langkah drastik..
dan ex tuan rumah kami mengamuk sakan..
nasib baik xmasuk metro..
walaupun kami kecewa kerana burn rm100 seorang..
tapi kami telah berjaya mendapat rumah sewa yg baru..
lebih selamat dan selesa..
harap2 ini akan berkekalan..
rumah ini.. hanya tinggal kenangan

Masih terasa lenguhnya kaki aku pagi ni..
yelah semalam..
satu hari aku berjalan2 di KL..
nak hilangkan tension yg melanda.. kah3..
sampai je kat perkeliling dari naik bas..

kami terus ambik monorail..
pergi ke bukit bintang..
singgahlh ke i-Setan, Pavilion, Low Yat dan Times Square..

dan yg penting dpt mkn Merrybrown..
first time tu..
aku pergi just jalan2 jer..
walaupun aku xshopping mcm member2 aku yg lain..
tapi aku agak teruja..
sebabnya aku dh berjaya daftar streamyx kat rumah sewa aku..
harap2lah boleh..
xperlu nak pergi mentakab.. jauh tu..
made in KL tu streamyx aku tu..
lps ni hari2 boleh online..

Assalamualaikum..

32 comments:

echah mashuri said...

urm..xpelah syah..nnti bila di ingat bila lame2 nnti jadi kenangan terindah plak :)

Raji berkata said...

haiii dorg nih
xfikir ker student tu niat nk blajar sume2 ker
fikir duit jer
bertolak ansur lah sikit lain kali..
bjet tgh nasihat tuan rumah sewa*

Ayuni said...

hm, sian korg...

Lelaki Ini said...

huhuh...
tak pe lew..
besa la tue..
umah sewa aku skrg sgt2 besh!

FaizalSulaiman said...

kalau duduk uma sewa mcm2 la karenahnya..

HonEyBuNNy said...

wah...sakan yer shopping...ehhhe...betul tu....sejok mejook ja skrg neh kan..heheh

ahsfantasy24 said...

insyaallah ad hkmah d sbalik sume
nei, sabar k wak.. tng2kan hati..

smoga cerria selalau..
peace,...!

mR.sYaH said...

echah: buat jd pengalaman dlm hidupkn..

mR.sYaH said...

Raji: tulh dorg lebih fikirkn duit dari penyewa.. tmbh2 klu student..

mR.sYaH said...

ayuni: tulh.. nk buat mcm manakan..

mR.sYaH said...

lelaki ini: dh lupakan dh pun.. leh tukar umah sewa? hehe..

mR.sYaH said...

Faizal: betul tu FS.. kenalah terima seadanya..

mR.sYaH said...

honeybunny: member yg shopping sakan.. sy xshopping pun.. huhu..

mR.sYaH said...

@ahsfantasy24: betul tu.. ada hikmah disebaliknya kan.. :D

NICK IRFAN said...

wah! jalan2 KL! jeles aku dgr

Ujang9897 said...

rilek...wow..jln sakan nampak

Fahim 'n Alin said...

kesian2

gua ske umah 2. style.

.sweet-ants. said...

masalh normal bg student, umh sewa..mcm sy gak. biar la mhl sket aslkan selesa dan selamat utk kita..nti nyesal plak klu jd apa2

hysman said...

perghh...
tak patut betul depa tuh..
kasi pecah je pintu tuh..
cekik darah dok kasi mahal2...
grr...
papepun giler gempak siut lu shoping..
hahaa...

Tulip said...

xpe..masalah tu mematangkan fikiran...

IMANSHAH said...

banyak shopping bro

Mr.IX said...

ishk2....hrp tuan rumah tu dpt balasan setimpal la.....amin...hehe..doa org teraniaya mmg dikabulkan tuhan...

mR.sYaH said...

nick: bukan selalu dpt.. hehe.. satu sem sekali pergi.. hehe..

mR.sYaH said...

ujang: heheh... jln sampai lenguh kaki jer..

mR.sYaH said...

fahim: style tapi xselamat...

mR.sYaH said...

sweetants: mahal xpe janji selamat tapi ni mahal dan xselamat..

mR.sYaH said...

hysman: nak buat mcm maner.. umah org klu xlama dah.. hehe..

mR.sYaH said...

tulip: betul tu..

mR.sYaH said...

imanshah: xshopping byk pon.. member jer..

mR.sYaH said...

mr.ix: biarlah dia sedar nnt.. :D

Eazy Izzuddin said...

rumah wajib selesa...
;)

fuh jalan2 x ajak
xD

apezs shah said...

Salam

wah walaupon penat lenguh tetapi tetap bershopping sakan ahaha..



apezs dtg dan follow here.