Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, January 29, 2011

The Green Hornet in 3D ! Best atau tidak?

Assalamualaikum..

Akhirnya sampai juga aku dirumah yang tercinta.. rindu dengan bau kesegaran bilik aku..
Aku bertolak dari rumah sewa waktu petang..
dalam perjalanan pulang aku dan kawan-kawan ditemani hujan-hujan manja..
sekejap hujan, sekejap tidak...
on the way nak balik, kami singgah nak makan tengahari pada pukl 4.30 petang..
dari pagi tak makan apa-apa..
gara-gara nak siapkan assignment yang tertunggak.. jangan ikut amalan yg baik ini yerk..
Yang tak bestnyer aku rasa aku termakan ayam kampung..
aku memang tak suka makan ayam kampung sejak kecil lagi..
selain isinya yang liat, aku juga akan sering terbayang apa yang ayam kampung akan makan..
cubalah faham-faham sendiri yerk..

Sebelum balik kerumah..
kami berpakat nak tengok wayang...
dan memang dah aim nak tengok filem 3D..
seorang kawan aku dah pernah tengok dalam 3D filem Avatar..
yang lain baru pertama kali termasuk aku..

Hanya ada satu saja filem 3D iaitu The Green Hornet..
aku sebenarnya tak berapa selesa nak tgk dalam 3D ni..
sebab aku terpaksa pakai double spek..
spek rabun aku dgn spek 3D..
agak menyusahkan jugaklah...
dan lagi satu dalam 3D ini adalah tiada subtitle..
orang yang slow macam aku ni mmg susahlah nak faham terutamanya kalau dorang buat lawak..
bila dengar orang lain ketawa beria-ria macam bunyi kuda tu mulalah buat aku curious..
dorang gelak sebab apa..
tapi yang penting sekurang-kurangnya aku faham jalan ceritanya..

Ok aku nak review filem ni sikit..
Best atau tidak?
Bagi aku filem ini bolehlah dikategorikan best..
tapi takdelah sampai tahap marvellous..
aku sukakan lakonan Jay Chou(Kato) dalam citer ni..
muka dia nampak macam tak bersalah ditambah dengan dialog yang bersahaja..
tapi lakonan dia mungkin agak kaku..
hero dalam citer ni sebenarnya seth roger(the green hornet)..
tapi sepanjang aku tengok citer ni kadang-kadang aku rasa watak dia kelakar..
dan kadang-kadang amat menjengkelkan.. aku ulang lagi sekali menjengkelkan..
lakonan Cameron Diaz juga kurang menonjol..

Britt Reid(the green hornet) ini merupakan seorang anak orang kaya..
yang suka menghabiskan duit bapak dia dengan berfoya-foya..
selepas kematian ayahnya, of courselah semua duit jatuh pada dia..
si britt ni suka sangat minum kopi yang dibuat oleh Kato..
Kato ni seorang yang sangat bijak sebab dapat mereka alat-alat yang canggih..
Britt menggunakan kepandaian Kato ini untuk menjadi The Green Hornet yang mahu dianggap sebagai superhero.. namun britt merupakan seorang yang pentingkan diri sendiri..
dia hanya seorang yang kaya namun tidak mempunyai kemahiran seperti Kato..
akibat tidak mempunyai kesefahaman mereka bergaduh..
the green hornet menjadi kucar kacir..
apakah kesudahannya?
tengoklah sendiri di pawagam yang berhampiran..

Aku bagi 3.5/5 bintang untuk filem ini..

Assalamualaikum..

p/s: masih kepingin untuk menonton Khurafat..

12 comments:

Raji berkata said...

hahaha kalau ak xde subtitle mmg tertdo tros la =.=

shizuka said...

HAHA.samelah kite.xleh makan ayam kmpg.kalau mkn mulala pikir ape yg aym tu mkn.;p

Lelaki Ini said...

khurafat??
tak tgk lagi kew???
kne tgk lew...

tak tgk lagi cite nieyh..
semlam dh serang panggung..
tp tgk ite shaolin

IMANSHAH said...

wah makan tangah hari kul 4.30 ptg?lambat tu

FaizalSulaiman said...

lamanya tak pi tgk.

last film: rapunzel.huhu

mie said...

gue suka tgk cartun 3d je..
crita lain xnampak sangat efk 3d...

Gimi said...

jay chou, suma cite muka dy memang pesen tu ..
sesuai ngat belakon dlm initial d

Eazy Izzuddin said...

haha
besh be tgk 3D

kalo x paham x pe
dengar dorang gelak ko gelak hehe
xD

nas said...

kalau pasal wayang ni aku xleh nk komen sgt sbb aku da setaun lebih xtengok wayang.. tengok muvie dalam lappy je :P

HonEyBuNNy said...

sellau 3D xdk subtitle kan..ila kalau tgk....mst bosan..heheh

princess laila said...

hee..ta penah tngok muvie 3D... :)

Qamarul Sahid said...

best nie.. aku nak tgk!