Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, January 16, 2011

Ejek Nama Bapak!

Assalamualaikum..

Masa kecik-kecik dulu... sebelum masuk darjah 4..
budak-budak selalu ejek nama ayah aku..
dorang ejek ayah aku dengan panggil Aziz Satar..

aku memang marah sangat..
sebab ayah aku lebih KACAK dari aziz satar masa muda dulu..
sekarang anak dia lebih KACAK..
biasalah budak-budak kan.. aku pun selalu jugak ejek nama bapak orang lain..
tapi aku ejek kalau dorang start dulu..
contohnya kalau nama ayah dorang Hashim..
aku akan buat cara nak bersin... ("HAHAHA......SHHIIIM") sambil genyeh2 hidung sampai merah..
kalau ada sesiapa yang nama ayah dia Hashim jangan sentap dengan aku.. aku just bagi contoh jer..
tu perihal masa kecik.. jadi bila dah besar dan matang ni janganlah buat perangai macam ni..
tak bagus dan tak patut.. org tak matang saja buat perkara macam ni..
orang tak matang tak boleh ada awek?? betul ke??
aku rasa aku matang...

Tadi masa aku blogwalking ke blog beautiful nara..
blog yang popular tentang artis tu.. aku bukan nak tahu gosip2..
just lalu lalang jer.. terbacalah tentang kes Aznil Dan Zizan Raja Lawak..
Zizan tak tersengaja mengejek nama arwah pengacara popular tu....
sampai hangat jugalah kat twitter..
tapi dorang dah ok dah..
baguslah tak perlu gaduh2..
setiap orang buat silap..
dan memaafkan kesalahan org lain tu amalan mulia..

sebut tentang twitter..
aku buat twitter sejak tahun lepas lagi..
tapi langsung tak aktif.. akan cuba mengaktifkan diri selepas ini..
tapi twitter berguna bila time aku update blog..
jadi siapa-siapa yang follow twitter aku..
akan tahu blog aku telah diupdate..
promote twitter nampak..
kalau korang nak follow aku..
tekan SYAHTHEBEST ni..

tadi sempat jugaklah aku follow Tiz Zaqyah dan Lisa Surihani..
tak suka betul orang panggil nama Lisa Surirumah..
kesian lisa.. hehe..

Jadi konklusi untuk entri kali ini adalah..
1. jangan ejek nama bapak org lain..
2. minta maaf kalau buat silap..
3. maafkanlah kesalahan orang lain apabila dia memohon kemaafan
4. tiada manusia yang sempurna..

Assalamualaikum..

14 comments:

echah mashuri said...

zizan profesional la:)

bluethunderheart said...

yup
sebaiknya kita tak saling mngejek ejek nama orangtua kita
salam hangat dari blue

hysman said...

dulu mmg musim gak ejek2 nama ayah..
aku tak balas pon..
pesal nama ayah aku sama dgn Rasulullah SAW..
ejek nama ayah aku same ejek nama baginda...
aku senyap jer...
pandai2 la dorg pikir...
hehe

rossoneri said...

sebab tu kena fikir dulu sebelum bercakap huhuhu

Qamarul said...

haha ejek2 name bapak sampai gaduh2 betumbuk..

bapak2 kat umah rilex jer..

anak2 plak marah lebih..he3

Eazy Izzuddin said...

x suka kot ejek nama ayah
adalah cikgu masa skolah dulu...
panggil nama bapak tu
bukan nama kita
huk2
cikgu tu mmg sengal
ohoho
but he's the best teacher...
xD

NICK IRFAN said...

aku xpnh plak mengalami ejek nama bapak ni sbb bapak aku cikgu masa tu murid2 mana berani ejek? hehehe eh! nama bapak ko satar ker? atau aziz?

hans said...

aku pun ada buat entry pasal benda nih juga hari tu
yups
memang benda2 macam nih tak elok untuk diamalkan

Mengapa Aku Ketawa Menonton Filem Khurafat?

mie said...

oo..
tentang kes tu rupanya..
hehehee

d_tieah said...

Aku ade baca pasal dorang dlm beautifulnara tu..
Kat dlm twitter pun nmpk sbb aku follow 2-2 tu..
Hahaha..
Ko follow lah twitter aku gak syah..
Ngee.. :)

..hizamirahim.. said...

hehe.
biasa la tu.
budak2 lagi.
oh.
tak tahu pulak isu aznil tu.
adeh.

Muhamad Zaki Zafir said...

tringat dulu2, nak ejek nama bapak ni dia siap bukak yellow pages, cari nama atok skali.kurang ajar sungguh.

wahida said...

ko minat lisa surirumah ek? ko sentap ye orang panggil dia lisa surirumah? kahkah..

ahsfantasy24 said...

pntang la klw ejek nme mak abah nei..
huhu tu yg paknil marah zizan :)