Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, December 28, 2010

Wanita-Wanita Di Malaysia Sungguh Bertuah

Assalamualaikum..

Mungkin semua dah tahu dan mungkin masih ramai yang tak tahu..
apa yg aku nak bagitahu ni semuanya fakta belaka.. tiada auta disini yerk..
beberapa hari yang lalu aku ada terbaca suratkhabar...
nampak mcm lama xbaca suratkhabarkan.. yelah skang main online jer..

penduduk di Malaysia sekarang ni sudah melebihi 27 juta org..
aku puas duk cari surat khabar tu tapi xjumpa2..
sebab tulah aku xdpt bagi kiraan yg tepat..
jadi aku bgtau yg mana aku ingat jelah..

penduduk lelaki seramai 14 juta +++...
dan penduduk wanita seramai 13 juta+++..
ini bermakna penduduk lelaki lebih satu juta dari wanita..
jadi wanita2 semua boleh nampakkan disitu..
korang semua xperlu risau xboleh nak kahwin ke, jadi andartu ker..
sebab lelaki lebih ramai dari perempuan...
so, wanita2 dia Malaysia sgt2 bertuah..

tapi bagi lelaki pula..
korang kena prepare duit byk2 skang..
takut ada plak yg jadi antertu..
jangan bagi lelaki lain kahwin lebih sampai 4..
takut korang pula yg xsempat..
tapi..
jgn risau sgt..
klu dah xdapat wanita Malaysia..
wanita maghribikan ada.. heheh...

aku juga nak ucapkan terima kasih kepada nick irfan sebab bg award kat aku..
byk plak tu sampai 15.. jadi aku ambil satu jelah..
sebab blog aku ni cuma blog biasa2 jer..
xlayak nak dapat award yg bagai2 tu.. terima kasih sekali lagi..
aku ambik award ni.. hehehe..

Kemudian aku nak jawab soalan yg menarik dari hans semalam berkaitan dgn entri aku yg lepas..
"Ko rasa kehilangan x masa kakak ko kahwin?"
soalan yg menarik.. tapi kakak aku baru jer bertunang masih belum kahwin lagi.. ura2 mungkin tahun depan..
tapi kalau kakak aku kahwin adakah aku akan terasa kehilangan?
memang aku akan terasa kehilangan itu... mmg xboleh nak tipu..
hubungan kami mungkin xakan jadi serapat dulu..
mgkn nak bertemu pun susah..
yelah dia sudah jadi milik org..
mungkin aku anggap sudah ada objek yg menjadi pemisah antara kami..
aku mgkn dah xboleh nak pow atau minta itu ini lagi pada dia..
tapi apa2 pun aku tetap akan rasa bahagia kalau kakak aku bahagia..
tiada apa lagi yang memnbahagiakan kita apabila org yg kita sayang mendapat kebahagiaan..
aku harap pilihan kakak2 aku adalah pilihan yg tepat..

Assalamualaikum...

p/s: beberapa hari lagi cuti nak abes...

22 comments:

FaizalSulaiman said...

wanita juga pelengkap seorang lelaki=)

EmanCloud said...

adoi. blog ni lagu background wat sedih bace. haha topik x sedih pon jadi sedih ahhaha!

IMANSHAH said...

salam

Wahaha, udah tukar layot ka??mula2 tak cam

miss nina said...

tahniah untuk kakak kamu.
betul tu, bila orang yang kita sayang bahagia, secara automatiknya rasa bahagia itu juga kita rasa

mR.sYaH said...

FS: betul tu..

mR.sYaH said...

emancloud: sedih ker?? hehe..

mR.sYaH said...

imanshah: a'ah bru tukar semalam.. hehe..

hans said...

jawapan yang menarik
hehehehehe

pasal jumlah populasi tu
memang ramai lelaki tetapi ramai juga yang lelaki tapi xmacam lelaki sangat lah
hehehehehe

P/S : Laksa Sarawak Versi Alor Setar Memang Sedap

..hizamirahim.. said...

hurm.
kdg2 mcm susah nak percaya.
betol ke lelaki lagi ramai?
hurm.

echah mashuri said...

haha.syah!!yg satu juta tuh tolak yg duk pst serenti ngan golongan akak2 ade brape je tinggal.tp mmg buat aku agak lega sikit.heheh.;p

eh akak ko buat pink ek tunang.aku nk buat pink jugaklah.comeyyy.;p

Mr.IX said...

wanita maghribi nk brapa ribu RM bru dpt? hahha

syukurlah...tp memana nmpk pompuan jer.....ingtkn pompuan lbh ramai.

jejaka anggun said...

so apa sumbangan anda sbg salah sorg dari 27 juta itu?

NICK IRFAN said...

huh! ko ambik 1 jer? hehe

sekamar rindu said...

salam...

singgah..sambil follow ur blog..

data ini dari mana dapat?

**203

mR.sYaH said...

miss nina: terima kasih.. betul tu..

mR.sYaH said...

hans; betul tu.. skang kan mcm2 jenis ada.. dulu ada 2.. skang dah ada byk.. hehe..

mR.sYaH said...

hizamirahim: tulah.. tapi yg tulah apa yg surat khabar tulis.. betul atau tidak.. tak tahulah.. hehe..

mR.sYaH said...

echah: haha.. tulah byk plak kategorinya plak nnt.. ko pun nk pink?? oklah tu.. hehe..

mR.sYaH said...

mr.ix: klu xsilap 14 ribu.. hehe.. tulah klu kt u nmpk perempuan ramai..

mR.sYaH said...

JA: sumbangan?? byk sgt.. haha...

mR.sYaH said...

nick irfan: hehe.. 1 cukuplah..

mR.sYaH said...

sekamar rindu: wasalm.. terima kasih sbb follow... data ni dpt dari surat khabar..