Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, December 11, 2010

My First Time!

Assalamualaikum..

first of all,
tahniah kepada 5 org budak kelas aku yg dapat dekan..
semakin meningkat...
bilalah aku nak masuk golongan2 ini..
majoriti yg dpt dekan klas aku bdk perempuan..
tapi yg highest bdk lelaki.. hehe..
aku tahu kelas aku jer.. kelas lain xambil kisah..
ok lupakan itu sekejap..

Tujuan utama buat blog adalah untuk menulis apa yg aku fikir dan rasa..
jadi ikut suka hati aku yg kecil inilah nak tulis apa2 bukan..
aku tulis macam ni bukan sebab nak marah sape2..
aku mana pernah marah.. akukan cool orgnya...

dulu pensyarah dan kawan2 aku ada baca blog aku..
dan aku selalu kena perli dalam kelas..
tapi aku buat relax jer..
selagi aku xaibkan siapa2 dan sakitkan hati siapa2..
aku senang dan aku rasa sangat POPULAR bila dorg baca blog aku..
cuma bila keluarga aku yg baca..
aku xbleh jd cool.. heheh...

OK... entri sebenar2nya aku nak tulis..
first time dalam hidup aku ni..
aku beli kasut mahal giler(bg akulah)..
ok bkn aku beli tapi kakak aku belanja utk birthday aku bulan depan..
selama ni aku mana pernah beli kasut lebih dari RM 100..
slalunya area RM50 kebawah..
dan kasut2 aku bukan berjenama ok..
aku xde kasut adidas, nike dan converse...
bukan sebab xmampu..
tapi sebab jahil..
ada aku kisah kawan aku pakai barang branded2...
janji boleh muat kaki aku sudah... saiz 10 ok..
tapi td saiz 9.. kaki aku mengecil.. apsal xbdn aku yg mengecil.. sedih..
sekarang bila dah membesar bru terasa nak pakai yg ada jenama..

tmbh2 kasut kesayangan aku kena curi masa final aritu..
so, dah alang2 kakak aku nk belanja...
peluang keemasan...
aku bukan nak riak cuma nak bg tahu kasut aku harga RM 129.90..
jenama converse.. hehe...

mahal tu.. first time barang aku mahal..
murah rezeki kakak aku..
lgpun pasni dia dah nak tunang pastu kahwin..
susahlah nak pow nanti.. risau suami dia xbg... jadi selagi ada masa aku pow habis2..
bagus x aku..

ok ini mengarut tapi betul...
harap2 xde org nak curi kasut aku..
pasni kena mangga kasut aku ni..
tmbh2 adiah birthday.. hehe...

sebelum tu aku teman kakak aku beli barang nak buat hantaran..
tapi akukan mmg xsuka betul bila pekerja2 kat situ nak xnk je layan pelanggan..
ko ingat muka masam macam tu cantik ker?
klu kau cantik macam heliza af xpe gak..
bg aku dia cantik

Assalamualaikum..

p/s: heheh.. sdg mengejar idea sebenarnya...

15 comments:

mie said...

gue kadang2 kalo pekerja xnak layan..
gue blah je..
cr kedai lain..

Shey Hemsem said...

kita kongsi kakak nak tak ?? aku nak beli kasut gak , 25 hengget , hahaha

Fakhrur Razi berkata said...

hahahaha
buat lah mangga kt kasut baru tu :P

oh kdg2 ad org yg jenis xsuka dilayan
oleh pelayan2 ker
mcm rimas nk pilih baju sume =.="
mcm aku lah..
hohoho

hysman said...

anugerah dekan tu bg yg hebat,tp klu hebat hanya teori tak pandai utk menggunakannya dlm khidupan seharian payah gak.. hehe sedapkn hati.. :)

kasut takyah bli yg mahal2,pkai kat kaki gak yg pntg keselesaan...huhu

HonEyBuNNy said...

heliza mmg cntk sgt2.....jaga baik2 kasut tu....kak lanja eh..ehheh

Seri said...

bestnya kalau ada kakak. dapat manja2 dengan dia

NICK IRFAN said...

wah! utk ko kasut mahal jgk aku sampai skrg kasut x bertukar2 pun lagi...sedih2...

ahsfantasy24 said...

alhamdulillah, rzki..
tahniah wak, truskan usha,
kkalka kgemilangan!
^^,

nas said...

kalau korang 5 orang kira agak ramai..kitorang masa sem 2 agak ramai
berbelas2 gak....cuma sem nie aku xsure..maybe da merosot kot :P
xper2..next sem leh kuasai :D

hans said...

insyaallah semester depan boleh
tiada apa yg mustahil di dalam dunia nih Osman(ayat iklan Maggi)

P/S : Antara Dia, Kau Dan Aku - Episod 39

hans said...

jom join contest

P/S : Hai Akak Dan Abang Artis! Kamu Suka Menulis Cerpen? Ada Contest Untuk Kamu!

Pinky Pixie said...

kalau dy buat xlayan, ngadu je kat bos dy. hihi.

woah, best ade org sponsor.
yt punye kasut pun mmg 30, 40 hengget je. kuikui

Heidi Shafiq said...

best la lu.. aku pkai kasut bundle RM40 dulu kini dan selamanye.. haha..

Tulip said...

bestnya kakak bg hadiah.....huhuhu...nak juga..

Anonymous said...

salam...sy ade perli awk x? xpernah kan?...-miss ainun-