Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, December 21, 2010

Khayalan Tingkat Tinggi

Assalamualaikum..

Dulu aku pernah mengatakan aku ni seorang yg kuat berkhayal..
dan malah ia sudah menjadi hobi masa lapang tmbh2 cuti sem ni mmg byklah masa lapangnya..
so mmg imaginasi aku ni mmg tggi betul..
sebab tulah aku ambil subjek lukisan masa sekolah menengah..
tapi sayangnya aku xpernah dapat A utk subjek itu.. mgkn sebab lukisan kejuruteraan kot..
yelah subjek tu xperlu bermain dgn warna2.. mana ada bukit bukau, gunung ganang, sungai mungai, dan seangkatannya..

seperti yang sedia maklum... akibat kepadatan pelajar dikolej aku..
kami telah diusir secara baik untuk duduk diluar...
dan aku dan kwn2ku telah berjaya memperolehi sebuah rumah setelah berjaya meletakkan harga yg paling tinggi..
ingat senang nak dapat rumah kat kawasan aku belajar tu..
sudahlah kawasan tersebut merupakan kawasan jin bertendang..

Kami telah berjaya mendapat sebuah rumah yg sungguh cantik.. rumah papan..
aku xtgk lagi rumah tu sbb masa hari suai kenal dgn tuan rumah aku xdpt menghadiri.. bukan aku ponteng tetapi demi carry mark aku terpaksa berkorban.. aku kena antar assignment time tu...
jadi aku cuma dapat mendengar dan berimaginasi dri apa yg telah diperkatakan oleh kawan2 aku.. skang aku masih berteka teki.. bagaimanakah rumah aku itu?

adakah yg ini.. tidak mustahil sbb melihat kawasan tempat aku tu pun mmg agak menyeramkan.. kawasab yg dikelilingi hutan.. yelah senang nk belajar,.. aman, tenang dan xde gangguan... tp korg rasa klu umh mcm ni akan aman, tenang dan tiada gangguankah buat kami?

ataupun macam ni?? nampaknya xdptlah aku nk bergurau senda dgn teman2 aku.. bru berhajat nak main gusti dlm rumah..

atau mungkin yang ini?? alah asal tandas kat luar plak.. aku dhlah mlm2 selalu sakit perut.. kang jadi mcm citer HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH macam maner.. hehe..

atau yg ini... wah aku dh tgk mmg marvellous r klu aku dpt rumah camni.. xdelah menyesal sgt kitaorg letakkan harga yg tinggi utk dptkan rumah ni..

Hah.. tulah aku duk terbayang mcm manalah agaknya rumah sewa aku nnt.. tapj xpe.. klu korg nak tahu gak.. tggulah 2 januari nnt.. aku akan tunjukkan rumah sewa aku nnt.. bkn ape.. bkn aku nk menunjuk2 tapi mana tahu korg nampak rumah aku nnt leh r singgah.. singgah tu jgn tgn kosong.. phm2lah pelajarkan.. hehe..

sebenarnya aku xkisah sgt rumah tu bentuk macam mana... yg penting aku selesa, aman dan kawasan persekitarannya bersih.. cukup utk aku selesa belajar...
jgn rumah je yg best.. tapi belajar xnk.. tmbh2 bila duk luar ni aku dgr godaan dia byk.. sukar utk ditepis.. hehe...

Assalamualaikum..

13 comments:

Nordin said...

haha. x sabar mau tgk rumah mcm mana tu. hehe

baju yang diperbuat dari spray

soffea said...

selamat menyewa rumah :) hehe. rindu time sewa umah ngan member time practical aritu. huhu.

Ujang9897 said...

mesti rumah mcm istana nanti nie

HonEyBuNNy said...

ye..kami tunggu cmna rupa rumah sewa kamu yer....hehhe...xpa..jnji rumah tu selesa dan selamat..heheh

wahida said...

kalau duk luar banyak dugaan woooo...kuatkan iman ko ok....

echah mashuri said...

huhuh...nanti dapat la duduk la.:)

Heidi Shafiq said...

ko ngorat la anak sosilawati.. confirm die sponsor ko umah besar2.. hahaha..

Mr.Ix said...

dulu masa aku sewa pun rumah papan gak...duk 11 orang..memang besar..hehehe....

NICK IRFAN said...

harap2 rumah flat ko dpt sbb snang sikit xla takut sgt

IMANSHAH said...

syah

saya masa betak pernah berpeluang untuk tinggal di luar kampus..tiga tahun dok dalam..save sikit

ahsfantasy24 said...

Saya tengok macam kamu nei seorang
blogger yang peramah..

ad ssuatu yg ssuai tu kamu, jom kte
g tgk kt:

http://www.ahsfantasy24.com/2010/12/pencarian-blogger-peramah-2011.html

Tahniah, kamu seorang yang peramah!

(:
:)
(:
:)

cik EPAL said...

mesti besar rumah ni :D

Raji berkata said...

hahaha
asyik dok umah batu jer
sekali sekala kena gak merasa duduk di bawah XD
tapi rumah papan skang pun hebat2 jgak o.O

nnti tnjuk gmbr umah sewa baru tuh ;P