Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, December 4, 2010

Kenangan Lalu Mengusik Jiwa

Assalamualaikum..

Masuk saja bulan satu tahun 2011..
genaplah umur aku 20 tahun..

sepanjang 20 tahun ini..
terlalu byk kenangan yg boleh dikenang..
sama ada kenangan itu manis atau pahit..

Namun siapa mahu mengenang kenangan yg menyakitkan bukan..
malah ada yg mahu terus menghapuskan kedukaan itu..
dan ada juga yg jadikan kenangan yg pahit itu sebagai dorongan dan pedoman utk masa depan..

bila mengimbas balik memori-memori lama..
wah.. kita sudah jauh berjalan..
sudah byk perkara yg kita lalui...
sedar2 kita sudah berada dimana kita berada sekarang...

entah apa yg aku repekkan ini..
aku cuma dapat tahu..
yg kami sekumpulan telah berjaya mendapatkan rumah sewa..
jadi selamat tinggal kolej kediaman..
hahah.. xperlu ucap pun..
sebab dah mmg kena halau pun..
mgkn byk kenangan yg tersimpan di kolej kediaman..
selama 3 sem aku berada disana..
suka duka kehidupan ini..
roomate bertukar ganti..
kerenah bermacam gaya..
gaduh, tengkar, sudah lali..
ketawa, senyum, kutuk mengutuk sudah menjadi makanan..

nanti bila dah duduk rumah sewa..
tingkah laku kena jaga..
walaupun member...
perasaan manusia kena jaga..
cakap xboleh lepas..
sebab bila duduk sebumbung ni..
xbolehlah bermasam muka..
hidup mesti berkongsi..
nnt buat hal masing2 ssh plakn..

jadi aku tinggalkan kolej kediaman..
bukan dgn tgn kosong...
aku cuma xpuas hati.. apsal nama aku kat bawah sekali..
heheh..

Assalamualaikum..

p/s: 6 hari lagi...

16 comments:

..hizamirahim.. said...

adeh.
aku duduk kolej sampai habis belajar.
XB

mR.sYaH said...

hizami: tu r.. bru sem 3 dah kena halau.. hehe..

mie said...

ok la tu!!
best juga dpt tggl luar..
heheee

'AQILAH said...

dduk rumah sewa lagi mencabar :D tu tulis sendri?

HonEyBuNNy said...

syah ne baru nk msk 2o taun eh...tp matang la cara penulisn....keep menulis..ila suka baca..heheh

hans said...

owh
ko baru masuk 20 ker?

P/S : Apakah Perasaan Anda Apabila Umur Anda Menjadi Bahan Tekaan? Gembira Atau Duka Atau Tiada Apa - Apa Perasaan?

Seri said...

tempat tak cukup. tinggal di rumah sewa lagi berdikari tapi banyak pula pakai duit

Fakhrur Razi berkata said...

hahaha kalau rumah sewa lagi lah kena jaga disiplin..
ak lagi suka duduk kolej
kalau nk belajar pun mudah
cewahh ckp cm ak rajin =.=

akubiomed said...

Bila dah masuk akan puluhan tidak akan dapat angka belasan lagi. Bersedia it is just beginning

mR.sYaH said...

mie: mgknlah kot.. hehe.. ada pengalamankan..

mR.sYaH said...

aqilah: tulah.. byk cabarannye..

mR.sYaH said...

honeybunny: matang? ramai kata saya xmatang lagi.. hehe..

mR.sYaH said...

hans; tahun depan.. hehe.. cepat jer..

mR.sYaH said...

seri: tulah.. risau xcukup duit.. byk kena bayar..

mR.sYaH said...

fakhrur razi: aku pun suka duk kolej tapi xdpt.. tu yg kena duk luar..

mR.sYaH said...

aku biomed: bila masuk puluhan ni dh rasa tu plak.. hehe..