Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Thursday, December 16, 2010

keinsafan yang sementara

Assalamualaikum..

I LOVE U..


entri ni ditulis bukan bertujuan..
untuk aku menguar-uarkan yg aku dah ada girlfriend..
mmg aku ada dan sangat2 ramai..
sebab aku mmg kacak.. xdapat disangkal dan dinafikan lagi..
ok aku lari tajuk.. aku masih single.. hahah..

korang tgk tak filem AKU TAK BODOH?
aku xtahu berapa kutipan filem tu sekarang..
kalau dah masuk angka juta tu.. kira oklah.. aku pun ada share sekali dalam kutipan itu..
semangat sgt sampai first day tayang aku dah tgk..

watak antara ayah dan anak.. sudin dan ayahnya..
bagaimana ayahnya mengatakan rasa sayangnya kepada anaknya..
I LOVE U..
selalunya aku selalu dgr perkataan ni keluar dari mulut pasangan merpati dua sejoli..
xkisah r dalam tv ker, dalam novel ker ataupun realiti..
masa jumpa ckp i love u..
masa call pun ckp i love..
pastu i terberanak anak u..

I LOVE U ni..
bermaksud kita meluahkan rasa sayang dan cinta kepada seseorang..
bukan sahaja pada mereka yg bakal menjadi teman hidup kita..
tetapi kepada ibu bapa kita, adik beradik kita, kawan2 kita..
aku akui aku sendiri xpernah ckp mcm ni kat sape2.. malu!

petang tadi..
aku sempat chatting sekejap dgn ex roomate aku..
yelah aku nak tahu lebih lanjut ttg kawan aku yg baru meninggal tu..
aku still masih rasa sebak..
walaupun cuma 5 bulan aku dah rasa rapat..
kdg2 gurau senda aku dgn dia masih terngiang2 lagi..
aku sebenarnya xpernah alami perkara macam ni..
last aku terasa kehilangan semasa aku darjah dua..
time adik aku meninggal.. mmg aku nangis bagai nak rak..
aku dapat title anak bongsu sbb kehilangan adik aku ni..
ada apa dengan anak bongsu?
bagi aku cukup kasih sayang yg sama rata dari mak ayah..
xdenyer yg ini dapat lebih yg ini dapat kurang..
xtahulah klu ada mak ayah yg bersikap pilih kasih..
klu adapun mgkn sebab anak dia mmg terbaik bagi dia..

kawan aku dapat melihat jenazah dikebumikan..
dia juga cerita masa dia jumpa dgn arwah..
arwah xbyk cakap.. xseperti yg kiteorg knal..
dia mmg byk cakap dan suka melawak..
dan dia sempat delete facebook dia before dia meninggal..
dan arwah dapat dekan sem ni.. aku turut berbangga dan tahniah untuk dia..

Bila dan sampai ajal sesorang..
xkn lambat walau sesaat dan xkn awal sesaat..
arwah sudah selamat dikebumikan..
semoga dia aman dan ditempatkan dalam kalangan org2 yg beriman..

aku pun terfikir..
bagaimana pula dgn aku?
sudah bersediakah jika giliran aku pula tiba..
aku xdapat nafikan aku ni jenis cepat insaf..
bila berlaku sesuatu perkara mmg akan cepat terbitnya keinsafan dalam diri..
dan aku mula ingin berubah..
tapi hanya utk sehari dua..
lepas tu aku akan kembali keperangai yg lama..
keinsafan yang sementara cuma..

kita tak tahu bila giliran kita tiba..
mgkn hari ini mgkn esok mahupun seribu hari lagi..
amal ibadah masih tunggang langgang..
klu boleh aku betul2 nak berubah..
tapi utk melawan kesemua itu terlalu susah bg aku..
setiap kali aku mencuba.. setiap kali itu jugalah aku tewas..
aku harap satu hari nnt aku dapat berubah...
sebelum aku menghembuskan nafas yg terakhir..
sebelum roh berpisah dari jasad..

dalam kenangan..

Assalamualaikum..

p/s: sekadar luahan rasa yg ingin terluahkan..

29 comments:

hans said...

eh,kawan ko meninggal sebab apa Syah?
insyaallah semua orang akan berubah ke arah lebih baik jika itu yg mereka mahukan

Cikbelog said...

Selalu terfikir,bagaimana malam pertama di alam kubur. Apa yang terjadi setelah tujuh langkah..masih banyak yang perlu diperbaiki.Namun, ajal takkan lewat mahupun cepat walau sesaat.

mie said...

kenangan indah..
pasti sentiasa dalam ingatan..

Lelaki Ini said...

masih dlm mood sedeyh?
sabar la ek..
ucapkan la I LOVE U..
kpd sume orang..
Takut tak sempat jmpe lagi dah...

Shey Hemsem said...

okay okay , iloveyou kachak ! ahahahah

FaizalSulaiman said...

sedih..

AlFatihah

Ayuni said...

arwah student uitm shah alam ke?

wahida said...

n3 ko ni sedih la weh...
err, best tak aku tak bodoh tu?

Raji berkata said...

woahhh sedih gle baca oh..
takziah kt kawan kau..

eh aku xbodoh best ker?
cter der lawak2 x?

alienelliz said...

semoga roh2 mereka dalam keadaan yang tenteram menanti syurga idaman mereka..amin..=)

THANKS SEBAB KOMEN KAT BLOG ALIENELLIZ!!!..=)

hysman said...

itulah manusia der...
alpa..bila sesuatu yg trjadi di sekeliling baru kita tersedar bila dah kelamaan trus lupa balik..
sbb tu kita digalakkn bmuhasabah diri sentiasa meperlihatkan kita ni hamba kerdil yg lemah di hadapan Allah SWT..

nulhazwany abdul malik said...

sayu bace entry ni...
yang tersayang datang dan pergi. hukum dunia

semoga arwah tenang kat sana . amin

NICK IRFAN said...

sdih plak aku baca entry ni

darkbatman said...

cite ne ak tgk gak bro.. mase premier lg.. kelakar giler..hahaha. cite filem ak x bodoh mmg best!

mR.sYaH said...

hans: dia meninggal sbb eksiden motor..

mR.sYaH said...

cikbelog: betul tu..sebab tu kite kena selalu beringat..

mR.sYaH said...

mie: akan sentiasa diingati..

mR.sYaH said...

lelaki ini: kdg2 ingatan tu dtg tiba2.. tu yg agak sedih tu..

mR.sYaH said...

shey: i love u 2 hensem...

mR.sYaH said...

Faizal Sulaiman: terima kasih..

mR.sYaH said...

Ayuni: bkn.. student uitm jengka..

mR.sYaH said...

wahida: citer tu best..

mR.sYaH said...

Raji: terima kasih..

cerita tu best.. dan mmg lawak..

mR.sYaH said...

alienelliz: amin..

mR.sYaH said...

hysman: setuju sgt2.. bila dilanda musibah baru teringatkanNya..

mR.sYaH said...

nulhazwany: amin..

mR.sYaH said...

nick; jgn sedih yerk..

mR.sYaH said...

darkbatman: mmg best..

HonEyBuNNy said...

sedih lak ila baca......betul tu syah...mmg sush nak berubah,....tp kita kena cuba untk berubah ke arah yg lebih baik...amin...