Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, November 16, 2010

Rela Dikorbankan..

Assalamualaikum..

First..
korang jangan ingat aku plak yg kena korban esok..
yelah tajuk entri tu double meaning...

Apa2pun esok dah Hari Raya Aidiladha..
Jadi aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA..
aku seperti biasa xprnh tgk org sembelih lembu,kambing atau unta..
kalau ayam pernahlah dari kecik lagi..
sebab apa?
sebab aku ada perasaan kesian..
bila aku kesian tgk lembu kena sembelih aku xbleh makan daging lembu tu..
jadi lebih baik xpayah tgk..
lagipun aku xleh makan daging byk2..
nanti pening kepala..

sebenarnya dalam hidup ini byk yg perlu dikorbankan..
demi masa depan kita dan juga org lain..
kdg2 kita terpaksa korbankan 'sesuatu' utk org lain..
tapi jgn ingat pengorbanan kita itu sia-sia..
sebab kadang pengorbanan kita yg kecil itu akan dibalas dgn lebih besar lagi..
aku rasa aku rela dikorbankan jika aku ingin org yg aku sayangi bahagia..
sekurang-kurangnya aku dpt mengurangkan kesediahan atau penderitaannya..
apa2pun.. xsalah berkorban.. tapi biar berpada2 k..

selamat berkorban!

Assalamualaikum..

12 comments:

akubiomed said...

Salam perkenalan. Selamat hari raya qurban.

imanshah said...

salam

saya pun bekorban, tak balik raya

nas said...

hye..selamat hari raye korban ea syah..
hehehehe...berkorban ape saje..
asalkan orang disekeliling bahagia
Wslm~

Fakhrur Razi berkata said...

hahahah betul2
selagi mampu dan xmenyusahkan berkorban la ;D

ps: jgn korbankan maruah plak
hohoho

~fais~ said...

camat ari raye

Heidi Shafiq said...

kill kill die die kpd lembu..!!

HonEyBuNNy said...

ila pun berkorban jgk..berkorban utk kebaikkn...he2...salam aidil adha..

ainz said...

Selamat hari raye,syah!

Jangan sesekali putus asa untuk terus berkorban demi kebaikan keluarga..kawan2..agama dan bangsa..walaupun kadang2 pengorbanan kita tidak dihargai..tapi kepuasan di hati tetap ade sebab ain yakin kita akan mendapat balasan yang baik jika buat kebaikan..camtu jugaklah disebaliknya.. :)

wahida said...

salam aidiladha.....

FaizalSulaiman said...

pengorbanan boleh menjadi sesautu yg indah dan sebaliknya..

selamat hari raya aidiladha, syah!

echah mashuri said...

selamat berkoban syah,..eheeee

echah mashuri said...

selamat berkoban syah,..eheeee