Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Monday, November 15, 2010

Itulah Sayang!

Assalamualaikum..

Perlu ke aku melafazkan kegembiraan setelah final exam aku telah tamat semalam.. walaupun final dah tamat namun masih ada mulut yg belum menamatkan kisah final ini..
"Macam mana soalan final tadi? senang jekan!"
ayat yg last sekali xbleh blah. senang? genius kau yerk atau aku sorg saja yg kurang cerdik.. apa2 pun aku xnk repeat sudah.. 3 jam dlm dsg mcm nak beku satu badan.. ah! lupakan!

Semalam aku dah sampai rumah.. harini xtahu nak buat apa.. mgkn nak selongkar rancangan tv apa yg menarik skang.. lama xtgk tv.. aku pun xtahu nak buat apa.. kerja? x2..

Walaupun tv disediakan dikolej aku.. aku lgsg xberminat nk tgk.. mungkin kedudukan tv tu xsesuai kot sebab aku xbleh nak terguling tergolek depan tv tukan.. aku ske layan sesuatu sambil terbaling dan golek2 skit..
sebab tu aku membeli external utk kumpul drama dan movie yg menarik.. sejak aku masuk U ni kegilaan aku telah jatuh kepada drama2 korea dan jepun.. sebab cerita diaorg memang kelakar dan mempunyai motif yg kuat terutama drama jepun..

Jadi aku nak kongsi satu drama jepun yg menarik kat sini..
Tajuknya Yasuko to kenji..
xsilap aku drama nipun dari salah satu manga diadaptasikan kedrama..
kebanyakkan drama jepun mmg byk dri mangakan..

cerita ini mmg best bg aku..
mmg kelakar dan ada juga part2 yg sedih..

cerita ini tentang seorg abang yg begitu menyayangi adiknya..
tetapi adiknya ingat abang dia ni nak konkong hidup dia..
sebab adik perempuan dia ni dan umur 17 jadi nak jugak berpakwe..
tapi dlm phone dia xde pun nmbr bdk lelaki..

abg dia ni merupakan geng biker.. ketua lg..
tetapi setelah mak dgn ayah dia meninggal..
abg dia berhenti sebab nak jaga adik dia ni..
akhirnya abg dia jadi pelukis manga..

abg dia ni walaupun adik ni masak xsedap..
dia xpernah kutuk atau marah.. relax je dia makan smpi habis..
Itulah Sayang!
Kalau kita tgk nampak abg dia punya keganasan dan marah..
mimik muka abg dia mmg xbleh blah..
adik perempuan dia tu plak mmg cute abis..

Kalau korg rasa nak tgk citer yg menarik ni..
aku syorkan korg tgk drama ni..
aku ni xpandai sgt nak rekomen2 ni..
tapi korg akan ketawan berdekah-dekah tgk cerita camni..

aku rasa drama melayu yg selalu buat cerita kelakar kena tukar r..
jgn dah r asyik buat lawak bodoh.. dah xbest..
apa salahnya buat lawak yg natural.. yg xbodohkan..
sekurg2nya aku enjoy tgk cerita macam tu..

sebenarnya byk lg cerita yg aku tgk..
tp lain kali aku cerita lagi k..
rindu plak time tgk drama ni dgn member sebilik aku yg minat juga drama jepun..
nak buat2 apa-apa pun kena tggu dia dulu..

Assalamualaikum..

8 comments:

Fakhrur Razi berkata said...

hohoho best kan kalau dpt abg cmtuh?
mmg responsible abis owh..
phtu adik dia plak comel gle.. best owh tgk cter nih xD

FaizalSulaiman said...

hehehehe,,da abes leh la yada-yada,syah!hehehe

shahirahkhairudin said...

hamboih seronok.. dah cuti ni ape lagi.. tido je ler dik...

ainz said...

lama sangat dah tak layan cite jepon..xde sumber..dulu kat u suke sedut kat share doc orang..xpun mintak2 je kat member..nak download sendiri tu,jangan harap,la....huuu...

nas said...

Alhamdulillah..anyway exam ko da abes...
snang citer....leh la relex2..
lupekan paper last tue...
aku pon bukan nyer buat terbaik..
cuma lupekan ape da buat..
just berdoa dan bertawakal :)

latest entri:

Makin Ramai Artis Sudah Memakai Tudung, Alhamdulillah

hans said...

wah
macam best
apa2pun selamat hari raya
exam dah habis
hohoho

P/S : Sayang Apa Macam Nih? Budak - Budak Pun Belum Tentu Kau Boleh Tipulah Pakcik!!

NICK IRFAN said...

aku kena tgk cte ni best ni...

HonEyBuNNy said...

selamat bercuti..wahh..minat tgk cita jugak eh...suka2..