Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Thursday, November 11, 2010

Hadapi Realiti!

Assalamualaikum..

Tinbggal 3 hari lagi utk aku jawab last paper..
Solid mechanics..
Subjek yg tough bg semua budak EC..
tapi xtahulah takut2 aku sorg je rasa mcm tu..

Sem ni mcm2 perkara yg berlaku..
dari awal sampailah ke titik akhir sem kali ni..
biasalah hidup manusia mana yg xde masalah..

Aku masih ingat lg 3 hari lepas..
hari kelam kabut bg aku..hari itu aku ada paper soil..
bila aku dh siap2 semua tiba2 aku dpt tahu kjasut aku hilang..
dgn stokin sekali..
mmg aku rasa menyirap..
tergopoh2 aku cari kasut aku tapi xjumpa..
terpaksalah aku pki kasut sukan dgn kemeja dan slack..
mmg rasa xselesa dan diperhatikan walau xde org perasan pun tapi perasaan tu kuat sgt..
sampai dlm dewan dh berpeluh-peluh..

subjek ni kononnya aku target bleh cemerlang..
sebab carry marks amat memberangsangkan tapi..
entah kenapa aku rasakan..
pembuat soalan terlalu kejam utk kami..
masa aku buat soalan2 final sem2 sebelum ni..
soalan mampu aku jawab sebaiknyalah walau xperfect..
tapi kali ni soalannya selalu terkeluar dari jangkauan...
bukan course soil saja tapi semua..
walaubagaimanapun aku tetap jawab..
dgn berpegangkan prinsip aku..
JGN BIAR KOSONG...
walaupun aku rasa agak kecewa dan terkilan..


Dan seperti yg dijangka..
semua pelajar bahagian 4 lelaki sem dpn..
kena duduk diluar..
aku dah duga awal dah..
mls nak ckp apa2 atau nk complain sebab nnt ckp xbersyukur plak..
aku jadikan ini sebagai pengalaman...

harapan aku tuk sem kali ni..
cuma nk konsistenkn result..
aku xnk aim tinggi2..
sebab kita mampu berangan setinggi awan..
tapi mampukan kita menggapainya?
hadapi realiti!
tahu dimana kemampuan kita!

bagi aku xsalah berangan..
sebab aku mmg suka berangan..
tapi bukn mcm mat jenin..
selagi kita berpijak dibumi yg nyata..
kita boleh berangan sepuas-puasnya..

Assalamualaikum..

12 comments:

ahmad jo said...

Gud luck shah... all the best ;)

'aqilah said...

yela..soalan sem ni byk yg unexpected...:) pape pun, good luck !

ezzu said...

btol tu syah...soklan soil hri tu memg susah...hehehehe...

selamat duduk umah sewa...
semoga lebih maju...heheheh

HonEyBuNNy said...

ya btol tu...jawap ja apa yg kita tahu...jgn biar kosong kan...gd luck syah...

AdiE said...

BEST OF LUCK K..

latest entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/11/review-filem.html

ainz said...

insyaAllah kamu boleh,syah!

ingat paper kamu dah abis..xabis lagi rupanya..huuu...

FaizalSulaiman said...

goodluck syah.dah usaha, kamu berdoa saja ye!

.sweet-ants. said...

bykkan berdoa dan harap2 mncapai kejayaan ok ;)

intanurulfateha said...

gudlak :)

nas said...

gud luck ea syah!!!
lagi 3 hari...aku da abes da paper...merdekaa!!!!
hehhehehe...baru aku tau ko dak2 engineering~


Apa itu 'Anak Ikan' dan 'Anak Ayam'??

nas said...

gud luck ea syah!!!
lagi 3 hari...aku da abes da paper...merdekaa!!!!
hehhehehe...baru aku tau ko dak2 engineering~


Apa itu 'Anak Ikan' dan 'Anak Ayam'??

qamarul said...

duk luar laa best.. nanti boleh merayap2.. hahaha