Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Monday, November 29, 2010

Cinta saja tak cukup!

Assalamualaikum..

Setiap hari aku selalu bangun lmbt..
adatu sampai dekat pukul 3 baru bangun...
sebab aku suka online waktu malam..
tmbh2 aku guna P1w1max..
klu petang mmg slow2 sgt..
dekat rumah aku ni xboleh pakai streamyx..
sebab katanya kat area rumah aku ni xde tiang telefon..
apa2lah..

Harini aku tgk dua buah cerita..
yang menyebab aku tulis tajuk entri sebegitu..
satu drama melayu..
dan satu lagi filem hindustan..
selain minat tgk drama korea..
aku juga minat tgk cerita hindustan ni sejak kecik lg..
cuma citer hindustan sekarang dah tak sebest citer hindustan dulu..

mula2 aku tgk drama DALIL CINTA yg tercalon dlm Anugerah skrin nanti..

sebenarnya dalam drama yang dilakonkan oleh Sharifah Amani dgn Fahrin Ahmad ni..
mmg byk pengajarannya..
CINTA saja xcukup..
walau kedua2nya saling mencintai..
itu belum mampu menjamin kebahagiaan..
bila dah berkahwin.. setiap pasangan mestilah tahu tugas masing2..
aku rasa citer ni mmg menarik...
dan aku rasa cam tgk citer korea skit.. hahah.. korea lg..

kemudia aku tgk filem hindustan tajuknya DHADKAN..

filem ni sebenarnya dah lama dan aku dah pernah tgk..
lagu dlm filem nipun sedap.. heheh..
lakonan akshay kumar, shilpa shetty, sunil shetty dan mahima choudry..

aku masih ingat lagi masa aku sekolah menengah..
aku pun xingat siapa yg sampaikan ceramah ni..
CINTA itu boleh bg kenyang ker?
CINTA itu boleh bagi hidup selesa ker? rumah boleh bersih ker?
kenapa kamu nak kahwin? sebab saya ada cinta!
kamu kerja apa? saya(bkn aku) penganggur tapi jgn risau saya ada cinta..
Cinta saja tak cukup..

mmg aku akui cinta itu penting..
tapi ingat juga cinta tak mampu nak bagi kita makan pakai yg cukup..
sebab tulah kita kena tgk kemampuan seseorang..
jadi fikirlah jgnlah kerana cinta ada yang hilang maruah sebelum berkahwin..
ada yang membuang bayi yg xberdosa..
dan ada yg membuat perkara diluar kewarasan kerana cinta..

jd ingat..
cinta itu ada dalam setiap hati manusia..
tapi jgn bertuhankannya..

Assalamualaikum..

21 comments:

hans said...

aku tak tgok sebab dah tgok
eh,ko tgok mana Dhadkan?
best tu

P/S : Followers Blog Tu Banyak! Komen Beratus - Ratus! Tapi Apa Yang Hebatnya Blog Tu?

mie said...

waduh!!
lama xlayan hindustan..
hehehee

mR.sYaH said...

hans; aku pun dh tgk byk kali dah... citer dhadkan tu kat astro channel B4U..

Seri said...

cinta yang hakiki hanya pada Ilahi

HonEyBuNNy said...

yeah...smlm tgk jugak...cinta saja tidk cukup kan tok jamin kebahagiaan......hehehhe

hans said...

aku tak ada astro
sob sob sob

P/S : Followers Blog Tu Banyak! Komen Beratus - Ratus! Tapi Apa Yang Hebatnya Blog Tu?

AdiE said...

SGT sweet cite DALIL CINTA..

Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/11/honeymoon-ngan-iqbal.html

NICK IRFAN said...

dalil cinta mmg best! tp aku x brapa phm sbb x tgk dari mula...

nas said...

dhakan? macam pernah je aku dengar cerita tuh....tapi aku skang da xminat citer hindustan dah...hahhahahahahahahhaa

Fakhrur Razi berkata said...

hahahaha
betul2
nk Cinta tnggu dh lengkap sume
duit2
rumah besar XD

echah mashuri said...

gila hensem fahrin ahmad weh..heheeh..tetiba;p

btol2..aku sokong..cinta saje xcukup..mcm ak,ak pnh ckp kt pkwe ak..saye xleh hdup tnpa awk..ecehhhh...jiwang xhengat..tapi b ila pts ak rase ak hidup je..makin makan banyak ade r..ahaha...

mR.sYaH said...

mie; lyn hindustan yg lame2 jer.. yg bru2 ni xberapa sedap..

mR.sYaH said...

seri: betul tu.. saya setuju..

mR.sYaH said...

honeybunny; sweetkn.. heheh... betul tu ila..

mR.sYaH said...

hans: jgn r sedih yerk hans..

mR.sYaH said...

adie: a'ah sweet betul.. hhhe..

mR.sYaH said...

nick: cerita tu mmg byk pengajaran rasanya.. mula2 pun just kelakar je..

mR.sYaH said...

nas: citer dhadkan tu dh lama rasnya thun 2000.

mR.sYaH said...

razi: cukup semua yg penting... bru kahwinkan..

mR.sYaH said...

echah: normallah tu echah... bgus r echah dpt lwn semua tu..

ainz said...

aaaa...kebetulan ain kat kg time crita 'Dalil Cinta' tu...so,layan jela ngn family..byk pengajaran cerita tu yg bleh diambik..terutamanya bg kaum wanita..

cerita Dhadkan pun ain pernah tengok..bertuah dapat suami yang baik camtu...heee...