Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, November 27, 2010

Aku Tak Malu Tapi Kecewa

Assalamualaikum..

Bila menjadi seorang yg punya kurang keyakinan diri..
mereka mula hidup dalam dunia sendiri..
tanpa ada bantuan dan bimbingan semakin hari ia menjadi semakin parah..
pelik, aneh dan adakalanya menjadi unik..
manusia itu beza semuanya..


Aku sendiri pun tak sedar..
dan mungkin aku sendiri tak tahu..
semasa kecil aku mmg seorang kanak2 yg aktif..
seperti kanak2 normal yg lain..
tetapi bila umur aku mula meningkat..
semakin hari sikap dan perangai mulai berubah..
aku jadi manusia yg malu tidak bertempat..
walhal hendak keluar dari rumah bersendirian pun rasa malu..
aku dapat rasakan bila aku berada dikelompok org ramai..
mereka semua mengata aku..
mengutuk aku, menghina aku..
namun ia berbeza bila aku bersama dgn keluarga dan rakan2..
perasaan malu itu terus hilang..
aku boleh berada dalam kelompok org ramai itu..
tetapi tidak bila aku bersendirian..
tapi itu semua dulu..
bila aku sudah mula menjadi seorang remaja..
perasaan itu mulai menghilang..
aku sudah mampu berjalan sendirian..
kini aku xmalu lagi...
tapi bila nak ckp dgn org yg bru aku kenal..
mmg memakan masa yg lama sket..

tp!!

Aku sendiri tak tahu mana silapnya..
aku rasa aku masih belum berubah hati..
malahan aku masih tetap aku..
buat perkara yg aku suka..

dulu..
kau kaburi hatiku dgn kemewahan..
walaupun bg org lain..
apalah sgt dgn nilai2 yg kau bg itu..
tp aku gembira malah teruja..
kau bangkitkan semangatku..
untuk terus melakukan perkara yg aku minati..
kau beri sinar dlm hidupku..

tapi..
semua itu cerita lama..
kau sudah mengewakan aku..
kau kecewakan aku..
aku dikecewakan oleh kau..
lebih sebulan bersikap sebegitu..
kau buat aku menunggu..
kau tahu penantian itu satu penyeksaan..

tolong..
kembalikan semangatku..
hampir dua bulan..
kau tidak menambah2 apa2 nilai pun padaku..

NUFFNANG!
jgn kecewakan hatiku ini..
sikit lagi aku dah nak boleh cash out.. ish2..
xdelah sikit lg.. byk gaklh..
tp xtau kenapa nuffnang dh xnk bg aku apa2...
dah hmpir 2 bln...

Assalamualaikum..

19 comments:

FaizalSulaiman said...

usia kadangkala mematangkan kita..

HonEyBuNNy said...

semakin lama kita hidup semakain jauh kita tersasar...he2......pandai2 la jaga diri.....tah pape ila mengarut..ehhe

Fakhrur Razi berkata said...

hohoho betul ;D
sifat malu tu harus ada~
tapi jgn tewas dgnnya sudah

err tapi jgn lah smpai xtaw malu kan
huahua

mR.sYaH said...

FS: betul tu..

mR.sYaH said...

honeybunny: thanks ila atas nasihat tu..

Fakhrur Razi berkata said...

eh msj utk nuffnang ke =.="
tadi xde kan?
lol

Heidi Shafiq said...

aku penah mcm ko.. 2 bulan aku just earn RM0.25 je.. rase nak delete je account nuffnang.. hehehhe..

.sweet-ants. said...

la..ingtkan apa
xpe sabar ye..

mR.sYaH said...

fakhrur Razi: betul tu..

td terpublish awal.. hehhe..

mR.sYaH said...

HS: tu r.. tp biarlah... klu dpt.. dpt r.. klu x.. xpe r..

mR.sYaH said...

sweet-ants; heheh... nk gak rasa dpt cash out..

NICK IRFAN said...

ko ni mcm aku plak? kdg2 aku pun xde keyakinan...

wahida said...

sesungguhnye nuffnang itu sgt kedekut orangnyer...

hana said...

huhu,,
pmalu sggh ye..
malu ckt x pe..
kalo pmalu sgt pn ssh gak..
x tau malu ag la pyh..
haaha

Seri said...

nuffnang rupanya

mula-mula tu tak faham

hans said...

malu betul ko nih
hohoho

P/S : Jika Followers Blog Ramai Adakah Duit Nuffnang Blogger Itu Banyak?

P/S : Gua Nak Tanya Pasal Dr Rozmey, Rayyan Fantasi, Endhiran, Aarif Lee Dan Bruce Lee

ainz said...

cerita pasal nuffnag rupanye..entahla..ain letak nuffnag tu cam xde function je..

Nana Eddy said...

haha.. cute post

Tulip said...

tulip sokong cik hana....=D