Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Monday, October 11, 2010

Sorry, I love you!

Assalamualaikum..

Sebelum gua mula berbicara..
gua nak ingatkan ni bukan entri jiwang..
dan gua pun xtahu kenapa gua bahasakan diri gua mcm ni..
manusia xselalunya konsisten terutamanya gua..

Sebenarnya gua tulis entri kali ni..
sebab gua rasa gua dah lama pendam perkara ni..
gua rasa gua nak lepas semua..
sebelum gua mati sesak nafas..
mgkn lu org akan gelakkan gua bila baca entri ni..
gua xkisah..

gua ada org yg gua sayang..
tanpa dia gua xkn sesihat ini..
tanpa dia, lu org pasti xkn kenal gua..
gua gerenti sangat pasal ni..

sejak akhir2 ni..
gua rasa gua byk betul berdosa..
gua selalu rasa sakit hati dekat dia..
gua selalu xpuas hati dgn dia..
gua rasa dia layan gua xbetul..
kdg2 gua rasa marah pada dia..
dan gua pernah tinggikan suara pada dia..

gua rasa gua ni manusia xbersyukur..
gua ada dia..
tapi lu org ada yg xde..
gua selalu bantah kata2 dia..
sebab dia layan gua teruk..
gua pun kena layan dia teruk..
terukkan gua..
gua tak sedar masa tu siapa dia pada gua..
gua rasa normal gua ada dia..

sekarang..
dia sakit..
gua rasa sedih..
gua nak minta maaf..
tapi gua malu..
sebab gua xpernah buat perkara tu..
gua malu sgt2..
sebab dia xpernah ajar gua buat benda tu..
salah gua ke?
memang salah gua sebab..
bukan semua benda dia perlu ajar gua..
dia dah suruh gua belajar tinggi2..
suruh gua pikir sendiri..
tapi gua tetap xcerdik..
gua sampai sekarang malu nak minta maaf..

walaupun dia sakit..
dia selalu marahkan gua..
gua selalu cepat naik angin..
bila gua dah sejuk baru gua menyesal..
tapi gua xminta maaf pun..
sebab gua xboleh..
gua sendiri xtahu gua xboleh..

sekadar gmbr hiasan gua..

SORRY, I LOVE U..
kalau boleh gua nak cakap macam tu sgt2..
tapi mulut gua yg kecoh nipun macam kena mangga..
kenapa?
walaupun seteruk mana dia..
gua tetap sygkan dia..
sepenuh hati gua..
gua harap hari tu akan muncul jua..
gua nak rasa kehangatan pelukan dia..
gua nak rasa macam lu org rasa..
gua betul2 nak rasa..

gua tahu setiap manusia ada hidup masing2..
sebab tu kubur pun asing2..
jika gua rasa hidup gua teruk..
ada lagi manusia yg hidupnya lebih teruk dari gua..
jadi gua xboleh nak bandingkan hidup gua dgn lu org..
sebab tu gua jd blogger..
gua nak tahu tahu hidup lu org macam mana..

gua minta lu org doakan gua..
supaya hari yg gua nantikan akan tiba..
gua nak berbakti untuk dia...
biar gua kuat semangat..
biarpun macam mana layanan dia pada gua..
gua tahu dia sayang gua..
gua pun sayang dia sgt2..

SORRY, I LOVE U
gua tahu dia takkan baca blog gua..
tapi gua harap ada yg akan sampaikan pada dia..
gua betul2 berharap...

lu org rasa gua dpt x kejar cita2 gua untuk kegembiraan dia?

Assalamualaikum..

6 comments:

ezzu said...

nie mesti kasih terhadap ibu kn...
btol tu syah..sape yg x syg ibu kn...

ainz said...

mak marah2 kita pun bukan sebab dia benci..kita kecik hati ngn mak pun bukan sebab kita tak sayang..maklum lah..dah nama pun manusia..memang tak lepas2 buat kesalahan...

ain pasti dia juga sayang kamu,syah... :)

'AQILAH said...

sedih je entri ni...tapi siapa ? jiwa muda memang selalu panas..:)

reen_sofee said...

mak ea?
mintak maaf sementara dia ada ea?
insyaAllah, hari nye tibe!
:)

Shey Hemsem said...

hey syah , dgn dye , kau tak perlu malu . skrg ney lah nak mintak maaf if kita banyak bt salah . takot kita tak sempat . jgn jd mcm aku alright . if ibu or ayah kau yg kau maksudkan , buang ape2 rasa yg mhalang kau dr mintak maaf dgn dyeorg (:

NICK IRFAN said...

eh! ni msti utk ibu ko ni.. xkn gf plak?