Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, October 19, 2010

Soal Hidup Dan Mati?

Assalamualaikum..

Pagi tadi terpaksa bangun awal..
Sebab kul 11 ada test koko dgn ustaz..
kalau tak mesti bgn lagi awal dari harini..

Aku tak tahu sejak bila pula datang penyakit nervous aku ni..
Mgkn sebab dah lama xbuat test face to face kot..
sebab tulah bacaan aku tadi tunggang langgang..
sampai ustaz suruh aku tenang dulu..
ni yg buat aku risau nak kahwin ni..
org kata klu nk kahwin nervous dia semacam skit..
gawat2.. hahah.. lmbt lg kot nk kahwin..

Lepas abis test tu..
ustaz ada bagitahu ttg penyambungan ke ijazah..
dari diploma ke ijazah..
maksudnya aku terus boleh ambik ijazah tanpa perlu abiskan diploma..
tapi cgpa perlulah melebihi 3 keatas..
dulu aku dah tahu ttg ni..
tapi aku rasa aku mmg nk abiskan diploma..
sebab2 sekurg2nya aku ada diploma..
tapi bila ustaz cerita ttg tu..
aku rasa okay juga kalau aku terus ambil ijazah..
sampai sekarang aku masih fikirkan perkara tu..

perlu ke aku mohon?

Tapi..
bila buat check2 diri..
dgn penyakit kemalasan yg masih belum sembuh..
aku rasa lebih baik aku abiskan diploma..
mana tahu diploma tu dpt digunakan time sesak barak..

study week dah bermula 2 hari lepas..
patutnya aku dah mula study habis-habisan..
sebab aku rasa carry mark mestilah rendah..
sbb test aku amatlah teruk..
tapi aku xnk stress2..
sebab klu dah stress makin byklah ilmu aku kehilangan..
jadi aku kena relax..
bak kata org..
study smart no study hard..


Assalamualaikum..

8 comments:

'AQILAH said...

wa baru tau ade untuk sambung terus ke ijazah..

malas, samela..padahal final isnin minggu depan, aish.

shamsiah shamsuddin said...

kalau kamu rasa tu yang terbek kamu sambung la...
peluang da ade depan mata...
jgn sia2 kan..
moga kamu berjaya...

FaizalSulaiman said...

selamat maju jaya syah! faizal doa dari jauh ye:)

ezzu said...

syah jom kita apply smbung terus ke ijazah..hehehehe..
gurau jer...baik habiskn diploma nie dulu...lebih slamat ckit kot...

HonEyBuNNy said...

amoiii...rileknya kucing tu...suak tgk..sama la..rini pn ila bangun awl n nervous.hehehe

ainz said...

ain bru tau pasal bende tu..xpenah tau pun..mgkin sbb xpenah amik diploma,kot..hee..kalau rse boleh,direct jela,syah..kalau rse cm mls2 tu,better abiskan dulu diploma tu..hehehe..

nas said...

jap2 nak tanyer...ko ckp ko ader koko ngan ustaz...so ko amek koko pengurusan masjid atau pengurusan keluarga?
hehehehe
yup2...study smart is da best!!!

jom bace entri terbaru nas klik:

prpgram melancong ke bulan oelh angkasawan

negara ke-2 jadi ke tak nie?

nas said...

jap2 nak tanyer...ko ckp ko ader koko ngan ustaz...so ko amek koko pengurusan masjid atau pengurusan keluarga?
hehehehe
yup2...study smart is da best!!!

jom bace entri terbaru nas klik:

prpgram melancong ke bulan oelh angkasawan

negara ke-2 jadi ke tak nie?