Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, October 3, 2010

Pengkhianat

Assalamualaikum..

Lama xupdate.. Ingat nk update cerita seorg sahabat 5 tp skang pn update guna phone je.. Nk blogwalking pn ssh.. Mggu ni mmg pdt dgn test ditambah dgn soalan test yg melampau susahnya.. Tp aku rasa aku yg xphm sebenarnya.. Heheh..

Sem dpn aku xtau lg sama ada aku dpt duduk kolej atau luar. Pihak upk masih bermain teka teki dgn kami..

Td bru abis test. Alhamdulillah bleh jwb semua tp xtau r btul ke tdk. Sebelum test, aku ada bincang dgn kwn aku ttg kes meniru ni. Kwn aku kata yg mak saudara dia kata, klu blaja kt malaysia ni mmg kena meniru.. Lain r blaja kt oversea.. Tp apa2pn aku kurang skit bab2 meniru ni. Kdg2 aku panas gak ble org meniru ni, org lain study bgi nk rak tp dia relax je tiru org lain. Sblm nk meniru tu, cuba buat dlu betul2.. Mmg blaja ni ssh, tp klu kte berusaha skurg2nya kte puas.

Td sambil tgk cite korea dgn kwn aku, aku tanya dia. Kenapa org ni bleh ingat ttg subjek ni walaupn brthn dia dah tggl. Sdgkn kte sebulan tggl pn dh lupa?
Kawan aku relax je jwb, sbb dia belajar utk hidup. Bkn mcm kte, blaja utk exam..

Biarlh kte gagal utk kebaikan masa dpn walaupun aku takut utk gagal.. Jika seseorg 2 bleh brjaya, xmustahil kte jugak bleh berjaya. Apa guna markah tggi jika bkn dr usha kte sendiri.. Xda apa yg bleh dibanggakn.. Xtahu kenapa aku xsuka org meniru dlm exam, klu meniru perkara yg baik xpe.

Ok, abis bab tiru ni sbb semuanya brbalik pd diri sendiri.

Berbalik pd tajuk entri aku. Perkhianat. Korg prnh dikhianati?

Stlh semua kepercayaan diserahkn kepadanya dia mengkhianati.. Aku rasa aku blum prnh dikhianati tp kwn aku ada cerita yg dia dikhianati kwn serumahnya.. Kesian..
Betul kata org, kwn kena pilih gak walaupn kte xde hak nk pilih seseorg itu..
Argh! Kenapa pendapat aku sering berbeza dgn org lain..

Assalamualaikum..

7 comments:

FaizalSulaiman said...

pernah..dan rasanya..menyakitkan..

imanshah said...

dunia lepas..akhirat??

nulhazwany abdul malik said...

kalau nak sembang pasal kawan memang banyak..

kena khianat tu biasa. sakit hati sgt.
huhu

ainz said...

hurm..meniru dalam exam mmg xle dimaafkan..ain xnafikan..ain pon meniru jugak..tp bukan meniru direct..ain akan menghafal walaupn xpaham..asalkan exam bleh jwb..

btul cakap kamu..kita study utk exam..bukan untuk hidup..dulu memang ain xde kesedaran ni..abis je studi,barulah ade kesedaran..insyaAllah ain akan terus mencari ilmu..untuk hidup.. :)

Seri said...

orang yang meniru ni tak yakin dengan diri sendiri. dia nak markah tinggi bukannya kepuasan belajar

dulu Seri pun studi untuk exam. tapi bila dah set dalam kepala nak jadi cikgu semua itu mula berubah. lagi pula kita akan lebih menghargai ilmu bila studi untuk hidup

Erieq said...

err..kena khianat dengan rakan serumah..
tu kira musuh dalam selimut ar tu.. orang camtu baik jangan rapat2 sangat. orang camtu bahaye la

echah mashuri said...

dikhianati?pernah ! sakit nmun msh syg dgn prshbtn itu...:)