Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Thursday, October 14, 2010

Mengapa Perlu Beratkan Otak..

Assalamualaikum..

Esok hari terakhir aku belajar utk sem yg ketiga ni..
Pastu menyusul plak study week..
waktu untuk mengumpul balik ilmu2 yg dipelajari dari awal sem..
lalu diluahkan diatas kertas semasa final exam..

Tapi masih ada test dan assignment yg masih belum selesai..
tambahan pula aku telah membuat keputusan..
utk tggl dirumah sewa pd sem depan..
kerana melihat keadaan kolej kediaman yg dilanda tsunami..
6 org sebilik? Cukuplah sekali..

Sebagai pelajar yg dilahirkan untuk study last minute..
mmg perkara ni tidak dapat dielakkan..
jika aku study awal.. aku akan lupa awal..
so, that's mean aku belajar kerana exam..
aku selalu kata kita belajar kerana hidup bukan kerana exam..
tapi aku sendiri xmampu nk pegang kata2 aku..
sedih dan menyesal juga..

Tapi mengapa perlu beratkan otak..
masa final exam aku perlu relax dan cool..
aku akan cuba berubah..
maybe not this time..
sebab aku risau..
apa yg aku belajar cuma sia2..
mgkn tinggi bila result keluar..
tapi lepas tu aku dah tak tahu apa-apa..
terpaksa rujuk buku balik..
mcm mana aku nk praktikan ilmu yg aku ada..

aku xnk beratkan otak sekarang..
aim aku nk siapkan assignment yg byk dan selesaikan test..
aku nk dilahirkan sebagai engineer yg berjaya..
jd aku kena belajar uktuk hidup..
harap2 aku berjaya..

Assalamualaikum..

p/s: lg sebulan cuti sem.. heheh..

9 comments:

reen_sofee said...

gudluckkkkk
:))

eqbalzack said...

selamat berjaya

'AQILAH said...

:)suka dengar..belajar kerana ilmu bukan exam kan..tapi tu la, sellau yg dibuatnye, belajar sebb nak exam..haha..anyway, good luck !

shahirahkhairudin said...

do your best... n i wish u all d best !!

FaizalSulaiman said...

betul tu..belajar kerana ilmu yesss:)

"eyla naila" said...

gud luck tau...do da best k...

NICK IRFAN said...

gudluck syah!! mmg menyedihkan 1 bilik 6 org duduk dlm tu...

HonEyBuNNy said...

gd luck tau.....sama la ..ne pn banyak g esmen ila xciap..uhuhu...wahh..sama lg...g sebuln nak cuti sem..ehheh

ainz said...

amin....insyaAllah kamu boleh berjaya,syah..berjaya menjadi seorang yang berilmu..ada masa lagi..dan kita masih blum terlambat lagi.. :)