Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, October 20, 2010

Kenapa Perlu Rasa Begini?

Assalamualaikum..

"Manusia xkan pernah lepas dari dugaan dalam hidup mereka!"

Aku sendiri tak tahu dan tak faham..
Kenapa aku perlu rasa bersalah..
ya, mgkn sebab aku dah sakitkan hati org..
tapi aku sendiri lakukan tanpa niat..
dan dia pun lakukan perkara sama dgn aku..
tapi xperlulah dia buat aku rasa bersalah..

Dulu aku xmacam ni..
manusia berubah bukan..
klu dulu org boleh selalu gunakan aku..
tapi sekrang aku dh xsuka dipergunakan..
aku mahu menikmati hidup aku tanpa rasa bersalah..

kenapa aku selalu memikirkan perasaan org lain..
kenapa aku selalu rasa bersalah walaupun aku rasa kdg2 itu bukan salah aku..
kenapa perlu rasa begini?
aku xpernah nak mencari musuh dlm hidup aku..
aku ingin menjadi kawan dlm hidup semua org..

kalau dulu walau aku xsuka sekalipun..
aku xkn pernah tunjuk..
tapi sekarang aku sendiri xdpt nak kawal..
bila xsuka aku terus luahkan..
walaupun aku xberniat..

Dalam hidup ni..
aku perlukan kawan..
aku xsuka hidup sendirian walaupun aku selalu bersendirian..
sebab tu aku selalu cuba berhati-hati jaga tingkah laku dan kata2 aku..
hinggalah sekarang aku rasa aku dah tak mampu nak kawal..
kata2 aku kadang tajam macam pisau..
kenapa aku yg salah..
kenapa perlu rasa begini..
kdg2 aku penat..
sshnya jadi manusia mcm aku ni..

Assalamualaikum..

6 comments:

Anna Boleyn said...

meminta maaf dan memberi kemaafan tu bukan ke lebih baik.. :)

ainz said...

hurm..Allah xkan menurunkan ujian yang diluar kemampuan kita..setiap ujian yg Allah turunkan boleh tgkatkan keimanan dlm diri kita..menunjukkan betapa sygnya Allah pd kita..

syah..ain pun pernah rase cmtu..rase bersalah wlaupun sbnarnye bukan salah kita..bak kate org tua2..buat baik berpada2..jgn smpai org pijak kpl kita,syah..xde sape bleh membela kita slain diri kita sndiri..

FaizalSulaiman said...

jadi org macm ni memang hati sakit..kesimpulannya, kita kena fikirkan diri sendiri dari org lain sebab org lain pun tak adanya nak fikirkan pasal kita..

hamzah ian said...

rilek2..

NICK IRFAN said...

sdih plak aku baca entry ko ni...

AdiE said...

maaf.............aduh...


http://danieldeadie.blogspot.com/