Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, October 17, 2010

Feeling Like Dying

Assalamualaikum..

Terima kasih sebab bg feedback pd entri aku sebelum ini..
aku tulis berdasarkan apa yh aku rasa dan faham..
jauh sekali utk meyatakan aku ni insan yg baik..
aku mmg byk gila buat dosa..
tetapi apa yg boleh aku tegur aku cuba tegur..
ada org kata perkara tu lumrah dunia..
kalau macam tu kita kena biarkanlah perkara tu terus menjadi-jadi..
macam kes buang bayikan kita biarkan jelah org buang bayi..
biar meningkat lagi statistik pembuangan bayi setiap tahun..
xkira perkara tu kecil ataupun besar..
kita kena fikir baik buruknya..
kadang2 perkara yg kecil akan memberi kesan yg besar..

OK.. Lupakanlah ttg perkara tu..
terima kasih kepada yg faham apa yg cuba aku sampaikan..

Korang Pernah Bercinta?

Aku rasa org yg selalu singgah kat blog aku ni semuanya remajakan..
mesti ada yg pernah bercinta xpun ada yg tgh asyik bercinta..

Dari kawan menjadi kekasih?

perkara ni biasa berlaku..

Ni ada satu cerita ttg seorg kawan aku..

Dia ni suka pada kawan dia masa sekolah menengah..
walaupun diorg dah xjumpa lepas abis spm..
diaorg berhubung melalui laman sosial..
hari-hari diaorg bersembang..
tapi kawan aku ni xde keyakinan nak berterus terang..
dia cuma bagi hint je kat perempuan tu..
tapi..
perempuan tu xdpt nak tangkap..
lgpn dia rasa bersalah klu dia bersama dgn perempuan tu..
sebab perempuan tu pernah bersama dgn kawan baik dia..
walaupun mereka dah putus dua tahun dia ttp rasa bersalah..

dan kawan aku ni juga ada masalah lain..
dia takut bila dah couple dia xleh layan perempuan tu baik2..
dia tak tahu nak pujuk bila perempuan merajuk...
dia takut dia xdpt nak bagi perhatian pada peremnpun tu..
dia tak pandai nak jiwang2..
dia takut dia akan lakukan perkara xelok pd perempuan..
dia takut dosa..
dan yg plg teruk dia xsure lg perasaan dia terhadap perempuan tu..
mgkn sekadar suka..
atau itu dinamakan cinta..
dia compius..

Aku pun compius..



~Feeling like dying~
How To do?

Assalamualaikum..

8 comments:

ezzu said...

nie mesti pasal ko kn syah....hehehehehe

ainz said...

Kes kawan kamu ni,ain rase..buat masa ni kawan jela dulu dengan pmpn tu..leceh la kapel2,ni..buang mase je..kalau mampu,elok lah terus melamar si dia..tu lebih baik..byk dah kita dgr cerita..90% dari cinta berakhir dengan kekecewaan..ain dah rse..dan ain dah giv up utk bercinta..tp blum giv up utk kawen,k..heee...

itu pendpt ain je..segala keputusan terpulang kpd tuan punye badan.. :)

Zuewairy said...

pastikan betul2 bersedia sebelum menerima apa yang dikatakan sebagai CINTA

HonEyBuNNy said...

tol tu syah..apa yg baik kita tegur..ila pn xla baik mana..masih mncari kehdpn yg lebih baik..apa yg kita tahu..kita sebarkn..

ttg kes tu....seorg lelaki kena berani lah...yakin dgn diri sndri..berdolah si dia milik kita...yakin dgn Allah...jika ada jdoh xkn ke mana...biarlh lmbt pn...heheh

jejaka anggun said...

feel like dying la....

Anonymous said...

feeling gile~ nak nanges~
ak pun mcm org tu je~

Fakhrur Razi berkata said...

erm indah..
ak rasa itu cinta x.x"
mungkin

NICK IRFAN said...

cte kwn ko mcm cte aku pun ade? hehe