Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Monday, September 20, 2010

Tiada Lagi Jom Sembang

Assalamualaikum..

Tiada Lagi..
Blog JOM SEMBANG..
Sekarang yg tinggal..
INI CERITA AKU..

Aku sudah ubah title blog ni..
yg mana aku rasa lgsg xsesuai..
Kebanyakan apa yg aku tulis..
bersifat peribadi..
jadi lebih elok aku tukar..
sebab semuanya aku tulis semua dari pemikiran aku sendiri..
jadi terciptalah..
Blog "Ini CeRita aKu"..

Ramai orang ingat aku yg sakit..
mmg aku ada penyakit..
tp xdelah sampai aku masuk hospital..
yg sakit adalah emak aku..
alhamdulillah..
aku masih lg bernafas..
dan dpt meneruskan cita2 yg belum kesampaian ini..
kdg2 aku ingin masa itu bergerak pantas..
dan kadang2 aku juga berharap masa itu bergerak perlahan..

hidup ini takkan pernah diam dgn dugaan dan cabaran..
sehinggalah kita menghembuskan nafas yg terakhir..
khayalan nampak lebih indah dari realiti yg sebenar..
untuk merealisasikan satu khayalan itu satu yg mustahil..
sebab itulah manusia seperti aku ini seringkali terluka..
kerana ingin menggapai khayalan yg mustahil itu..

Bila aku dihadiahkan kegembiraan..
aku alpa..
dan bila esoknya aku dihimpit kesusahan..
aku sedar..
manusia xselalunya akan sentiasa berada ditempat yg sama..
seperti mana bumi berputar diatas paksinya..
begitu juga aku yg bergerak walau aku tidak kemana2..

Disaat kekecewaan menguasai diri..
aku terus hanyut dibuai penyesalan..
sehingga waktu itu berlalu..
segala kekesalan itu lenyap..
tanpa aku sedarinya..

aku masih belum sedar..
aku perlukan bantuan manusia lain..
yg bernafas dan menghirup udara yg sama dgn aku..
utk menyedarkan aku dimana aku berdiri..
kerana sampai satu saat..
aku xmampu utk berdiri dgn sendirinya..

Assalamualaikum..

10 comments:

MOFASAD said...

tak kisah la tukar ke apa..

janji blog itu jiwa ko..


:)

Anna Boleyn said...

lumrah kehidupan..memang penuh dengan dugaan dan cabaran. bersedia lah... dan hadapi dengan tenang.. :)

p/s:anna boleyn ada buat tutorial tau cara letak divider kat setiap post. cio. :)

FaizalSulaiman said...

adat biasa manusia..sebab tu kena sentiasa bersyukur, kan..

ainz said...

Syah2..ain ingat nk ttup blog dah td..huu..terkejut ain..kita manusia biase..mmg xlepas2 mmbuat kesilapan..ape yg kita mampu adalah berusaha utk menjadi yg lebih baik,bertawakal n berdoa..insyaAllah sumenya akan ok..Allah tu maha Adil..Dia akan bg kita ujian untuk kita trus mengingati Dia.. :)

echah mashuri said...

ak doakn mak ko cpt smbuh syah!
ALLAH SEDANG MENGUJI KAMU..:)

HairiAks said...

Hahahaha.. apa apa pon Jom sembang dalam kenangan.. hairi akn rindu dgn tajuk lama... hik3...

Lelaki Ini said...

wah..
belog nama baru!
tahniah!!!

imanshah said...

Blog kita, cermin diri kita..nak baca, baca, tak nak baca terpulang lah. kan??

imanshah said...

Blog kita, cermin diri kita..nak baca, baca, tak nak baca terpulang lah. kan??

senandung semalam said...

aku pun nak tukar la...
heehhehe