Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Tuesday, September 7, 2010

Terbantut!!

Assalamualaikum..

Aku ingat blogger tulah yg plg terkenal dia alam maya ni..
sebab sekarang follower dia mencecah 4 angka..
rupanya ada lagi yg lebih terkenal dri dia..
pengikutnya sudah menjangkau 5 angka..
komen dia sudah mencecah ratusan setiap kali entri..
dan entri dia mmg menarik..
temanya juga sama dgn aku..

Sudah berapa hari aku xmenulis..
Tiada idea? Tiada waktu? Berkemungkinan..

Tapi sebenarnya sesuatu perkara yg dilakukan perlu dimulakan dgn niat..
Tapi sayang bila setiap kali aku nak menulis..
Niat aku terbantut..
Pergi dibawa angin malam..

Sekarang..
keluarga aku pun dh tahu aku ni jd blogger..
mgkn sudah lama..
jadi setiap kali aku mengadap laptop..
mesti aku akan dibebel..
terutama abah yg akan ckp..
"Asyik tulis blog je."
ya, blog aku bukan blog berkisar ttg politik..
nak mampus klu aku tulis ttg politik..
mahu diISAkan aku plak..
selagi ada peluang menjadi student..
aku menjadilah..
sbb tu aku tulis ttg kehidupan..
bkn kehidupan aku sahaja..
tp mereka2 yg berada disekelilingku..

sejak akhir2 ni..
manusia aku ni..
mudah terasa hati..
sensitif barangkali..
teringat masa tadika dulu..
aku hanya sempat belajar 3 bulan sahaja..
satu hari yg mmg kelakar bila diingatkan kembali..
Pensel warna yang baru dibeli oleh abah..
telah ditukar oleh budak lain..
aku belumpun menggunakan lg..
tapi budak tu suka hati ambil pensel warna aku pastu..
tukar dgn pensel warna dia yg kontot tu..
aku tahu siapa punya angkara..
tapi aku menangis plak..
buat malu saja jadi anak polis..

kalaulah aku ingat balik..
siapa budak yg teruk tu..
aku nk cari sekarang..
nak suruh dia ganti balik barang aku..
mgkn nampak kecil..
tapi abah yg belikan..
lepas tu aku terus xmahu sekolah tadika..
sebab aku dah pandai membaca..
dan mengira..
bkn nk berlagak..
tapi aku lebih senang bersendirian dirumah..

aku tak tahu kenapa aku tulis ini semua..
mgkn betul aku kering idea..
tapi aku ttp akan menulis..
biarpun bukan disini..
aku akan tetap menulis..

Assalamualaikum..

p/s; jgn anggap entri ni entri sampah.. aku cuma tiada idea..

11 comments:

hans said...

hohoho
mak ayah ko tahu ko blogger ker
best juga
hehehehe

hohoho
nih kira dendam lagi ke apa dengan budak yg amik pensel warna ko tu?

P/S : Alhamdulillah! Thanks DIGI! Thanks Nuffnang! Terima Kasih Semua!

FaizalSulaiman said...

wahh

masa kecil mesti budak pandai neh:)

ain nadzirah said...

hehe.biase lah mase kecik2..nangis tue modal utama.

jejaka anggun said...

bukan blog jejaka anggun ker yg populer tuh?

Fakhrur Razi berkata said...

hahaha xpe2 bia dlu blogger tuh..
comment kau pun mencecah 5 angka XD
hahah aku dlu xigt pun bnder blaku kt tadika @@"
yg aku igt cme playground dlm tadika jer
hohoho

six.september =_= said...

3bulan je kat tadika??
org laen sume 3 tahun

miss faten said...

Siapakah yang kat sudah mencecah ribuan sehingga lima angka followers itu?? Oh well, bagi aku, bukan followers yang penting kot, namun keikhlasan kau dalam menulis entry. Aku mengaku followers tak ramai, komen pun tidak seberapa namun aku puas bila ada yang turut mendoakan *ehem ehem* kebahagiaan aku dan ustad. Haha :D


By the way, biasalah budak2, suka sgt main tukar2 barang haha :D Tau nak barang baru jep, takpe weh, kau kena redha ;PP


Lagi satu kau sebenarnya amek bidang apa ye as a student ? :)

hamzah ian said...

sedeh lak gua baca... sob2...

NICK IRFAN said...

eh! xkn ko xpegi tadika langsung? trus masuk darjah 1 ke?

'AQILAH said...

haha comelnyer...aku pun ade budak jahat masa tadika..selalu tak bagi aku duduk...kalau ku jumpe dia, siap la..:D

NICK IRFAN said...

eh! ayah ko marah ke ko tulis blog? nape plak? blog best ape?