Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, September 4, 2010

Lain Yang Nak Lain Yang Dapat

Assalamualaikum..

Mesti skarang ramaikan dh tgk iklan raya yg baru tu..
Memang cantik dan penuh warna warni..
tapi sayang..
temanya langsung xmenepati dgn agama dan adat kita..
kita sekarang nak sambung Hari Raya Aidiltifitri..
Bukannya Hari Natal..
aku rasa kalau nak buat yg kreatif pun..
byk lg yg ada..
xkn idea tersepit ko??
teringat pulak..
tahun2 sudah..
iklan hari raya arahan Arwah Yasmin Ahmad..
walaupun filem dia aku xberapa suka..
tp semua iklan dia aku suka..
ada pengajaran pd setiap iklan tu..
yg terbaru ni apa pengajarannya??
makanan keluar dr bunga?
ada pakcik bawak kereta terbang?
ish3..

Ok..
harini aku hang out..
dgn kawan aku satu U..
mula2 hajat kami mmg nk tgk wayang..
dan citernya ingat nak tgk Step Up..
tp aleh2 dah xde..
tgklah The Expandable..
citer tu oklah.. 18 sg..
naseb xde adegan yg mengghairahkan..
klu x sia2 puasa aku..
citer ni aksi byk adegan tembak-menembak dan bom mengebom..
alrightlah 2..

lepas habis tgk wayang..
aku nak beli baju sejuk..
tapi bila tgk harga dia plak..
xmampu nampaknya kawan..
jadi..
dpt beli t-shirt round neck jelah..
ish2..
lain yg aku nak..
lain yg aku dpt..
tapi aku bersyukur..

Assalamualaikum..

p/s: dlm bulan2 puasa ni pun relax lg buat maksiat dpn org ramai..
p/s: ish3..

9 comments:

FaizalSulaiman said...

ni iklan kat tv3 ke?belum tgk la syah. betul ke cam iklan hari natal?waaa lamanya ta tgk tv,huhu

NICK IRFAN said...

iklan ape plak? aku tgk iklan baru pasal bdk mlyu cina india yg akhir bdk mlyu tu nk salam pmpuan cina tu kata blum raya lagi la.. dgn iklan dorg buat gerai ais kacang yg tu aku pnh tgk ni iklan ape plak?

hans said...

faizal : iklan tu tv3 dah tarik

uish...rugi ko xdapat tgok Step Up 3D

P/S : Aku Maluuu

NICK IRFAN said...

ha! aku dh tgk dh iklan tu mmg fantasu hbis! hehe tp mcm x kena je utk ari raya plak? hehe

'AQILAH said...

tak dapat sweater, tshirt pun jadi :)

miss faten said...

Hehehe iklan macam tu mmg sudah terlampau lampau sudah, mmg rasanya berniat nak menyeleweng minda2 si kecil. NAMUN mungkin jugak dorang tak perasan, mungkin terlalu taksub mengikut saranan kerajaan nak 1malaysia sgt, TAPI janganlah sampai perayaan kita yg menjadi mangsa, bukan ??


P.S: maksiat huh! sesungguhnya macam berpuasa sekadar menahan lapar dan dahaga, tapi benda2 lain tak jaga. Wallahualam.

nas said...

taw xper syah..
tensen aku tengok iklan tv3 tue..
mc hari natal,thn baru cina n hindu..huhu...nseb bek da tarik balik da...huhu

jejaka anggun said...

x berapa suker filem kak min jugak...

HonEyBuNNy said...

ila pun xsuka iklan tb 3 tu.....happy raya...maaf zahir dan batin..ila pun xupdate blog coz xdk mood n xdk idea lah..he2