Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Saturday, September 18, 2010

Indah Sangat Ke Cinta Itu..

Assalamualaikum..

Cinta.. Cinta..
Cinta..
Cinta.. Chinta??

*********

Bila tgk kat facebook..
laman sosial yg digilai ramai sekarang..
pasti kdg2 terbit rasa kurang percaya..
apabila kawan kita yg dulu kita kenal masa kecik..
telah menemui cinta..
letak gmbr fb dgn pakwe/makwe..
menulis status penuh kejiwangan dan berbunga(kecuali aku)
indahnya dunia mereka..
tp..
bila dah putus..
mulalah keluar semua sumpah seranah..
airmata mencurah macam air terjun..
mulalah hilang semangat..

Indah ke Cinta itu?

Aku pun hairan kenapa aku xpernah rasa perasaan cinta itu..
kecuali cinta pada Allah dan Ibu Bapa..
maksud aku cinta pada jantina lain..

bila tgk kwan aku msj dan call waktu mlm..
sambil gelak2..
esoknya..
marah dan sedih..
lepas putus..
jumpa yg lain..
semudah itukah cinta?

kdg2 aku rasa cinta itu membodaohkan..
menyakitkan..
merugikan..
malah melemahkan..

tapi perasaan cinta satu fitrah..

perlukah bercinta dulu sebelum kahwin?

Argh! kadang2 aku bingung dgn istilah ini..
bosan dgn rengekan..
benci menjadi org tengah dlm sebuah perhubungan..
ang2 perkara kecil..
perkara bodoh pun..
boleh jd pergaduhan..
aku yg lihat pun jadi semak otak..

kemana2 aku pergi mesti akan kujumpa..
manusia sebegini..

dengkikah aku?

aku xrasa sebegitu..
sebab aku rasa aku kurang sedikit masalh..
sedangkan dlm belajar pun aku dah bermasalah..
apakan pula klu bermasalah dgn cinta..
cinta itu memusnahkan..
kerana terlalu byk bukti dan saksi.
tp kenapa manusia xpernah serik..


Indah ke Cinta itu?
Xkn Bahagia ke Jika tiada cinta?

Assalamualaikum..

9 comments:

FaizalSulaiman said...

cinta tu kadang membahagiakan
kadang menyakitkan

manusia berhak mencari cintanya dan berhak mewarnakan corak cintanya..

cinta tu membuatkan manusia buta sanggup wat apa je kalau dah jadi hamba cinta.

erkk jiwang plak pagi2:)

senandung semalam said...

entah la...
kte xtaw ape perasaan org yg bercinta or xbercinta...
sme ade betol2 ataw maen2...
yg penting kte xley nk judge org yg bercinta klau dri sndr pun belom bercinta... tp ikut situasi jgak la...
tp entry ko ni aku setuju especially yg bru putus tp da ade yg laen...
hate that...

NICK IRFAN said...

aku rasa cinta itu buta! hahaha aku pun mcm ko xpnh becinta jgk... lalala

nas said...

aku pulak tak pernah menikmati perasaan cinta..
mungkin suatu hari nnti aku berkahwin ikut pilihan kelluarga tanpa mencari????
hhehehe

ainz said...

Yup..btul..cinta tu bute..mase bercinta buruk dia pn kita bleh terima..tp bile dah kne tggl,baru perasan..dia hanya mempermainkan hati ni..ckup,lah..ain dah serik..cukuplah ape yg dah jadi..ade jodoh,kawen..xde jodoh,diam2 aje la.. :)

echah mashuri said...

aku ingn dicintai...bkn disakiti...perghhh..huhuh

eqbalzack said...

selamaat kembali ke 'sekolah tinggi'...dah nak final exam kan? hehe

HonEyBuNNy said...

cinta itu perit.....jgn lah main dengan cinta..lebih baik diam dr hura hara kerana cinta....

Anonymous said...

kita masih tidak diuji dengan ujian cinta. andaikata satu hari nnt kita diuji sukakan orang berlainan jantina, masa itu kita baru tahu adekah kita ini benar2 kuat dan benar2 patuh akan Allah atau kite sama seperti manusia lain.