Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Wednesday, September 22, 2010

Hobi atau kegilaan?

Assalamualaikum..

Bulan ini..
Pelajar universiti terutamanya UiTM..
pasti akan berasa sibuk kerana xsampai satu bulan..
final exam akan dihadapi sebelum cuti sem menjelma..
masa nilah nak hantar assignment..
jawab quiz dan test yg belum selesai..
mmg jadual akan jadi padat dan merasakan masa amat2 berharga..

tapi..
jgnlah terlalu memberi tekanan kepada diri..
kamu perlu menjaga diri dan kesihatan..
jika terlalu stress... pasti akan memberi impak..
pada kesihatan diri.. nnt anda akan rasa terbeban..
dan jgnlah juga terlalu relax.. sampai xstudy lagsg..
lainlah kamu dilahirkan genius..
aku yg cuti 2 minggu tanpa lgsg menyentuh bahan bacaan..
terasa begitu kekosongan dlm otak ni..
jwb quiz pun ala kadar jer.. heheh..

*****

Setiap org pasti punya hobi bukan..
macam aku..
selain berblogging dan menonton drama korea..
aku suka membaca..
membaca buku fiksyen..
sekarang aku masih ada 6 buah novel..
yg masih belum habis dibaca..
ramai org hairan kenapa aku suka baca novel..
sebab aku lelaki??
itu bukan masalahnya..
membacakan satu kebaikan..
lgpun novel2 yg aku baca bukan boleh menyesatkan akidah aku..
malah membantu aku lg..

Antaranya :

1. 9 Nyawa - Ramlee Awang Mursyid

2. Warkah Cinta Berbau Syurga - A.Ubaidillah Alias

3. Kita Hanya Diseberang Jalan - Bahruddin Bekri

4. Sinergi - Hilal Asyraf

5. Rindu dan Air Mata di Ktziot - Ashadi Zain & Moh Dat Molok

6. Syahadah Gadis Ateis - Imran Haaz

dan baru pagi tadi aku pinjam satu novel dekat perpustakaan UiTM Jengka..
Siganaring - Imaen

Aku rasa aku mgkn xkn dapat habiskan semua novel2 ni.. tp yg siganaring aku cuma ada tempoh dua minggu utk dihabiskan.. jadi 6 buku lain aku terpaksa tepikan dahulu.. jadi utk menyeimbangkan pelajaran dan hobi ni.. aku kena pandai2 tetapkan masa.. kadang2 ada juga yg kata apa yg buat ni macam satu kegilaan.. entahlah tp yg pntg aku gembira..
doakan kesejahteraan aku... :D

Assalamualaikum..

10 comments:

Fakhrur Razi berkata said...

lagi satu
kalau baca novel nih pmkiran makin luas..
phtu penulisan blog powng lain
(nk memuji kau nih hahaha)

aku ske gak baca novel
tapi ske2 pun aku nih pmlas
bce novel bper muka phtu sambung tah bler xD

ps: hobi aku melukis..
tatkala guru mengajar aku selalu mengaplikasikan hobiku =.="

senandung semalam said...

hobi kite same...
blogging...tengok cite korea... bace novel...
hhahahahaa...

Peminat Katie Holmes said...

lu kena ajar gua baca novel.haha

ainz said...

Ain pun suke blogging n membace..bukan novel je..ape je bahan bacaan..lagi2 bab2 ilmiah..boleh tmbah pengetahuan..kn? :)

Lelaki bace novel..?salah ke?kat kulit novel tu pn xde tulis 'utk perempuan shj..so,ain rse xde mslh kalau lelaki ade hobi membace..

.sweet-ants. said...

no wonder la u mng contest tu :) tahniah jgk..

uitm student jgk, skg tgh bz siapkan tesis. tension!

Nordin said...

salam... bro, kita kongsi 'kegilaan' yang sama except part crita korea tu sbb sy x minat drama sgt.. btw, ko buat keinginan sy utk cari novel2 tu menjadi sgt kuat...

FaizalSulaiman said...

wahh

satu yg faizal perasan.
penulis semuanya lelaki! wahh bertambah2 semangat la nak menulis nehh..hehehehe


ps: bila la nak tunggu buku sendiri.hihi

NICK IRFAN said...

sama la kita shah aku hobi blogging dan menonton drama korea yg membaca novel tu kurang sikit hehhe wlpn aku tulis cerita hantu dah macam novel tp entahlah aku ska menulis dari membaca... hehe

Erieq said...

waa.. banyaknya novel..
hobi membaca memang bagus untuk mengembangkan minda..
Nanti dah abes sume exam.. boleh layan novel balik..

HonEyBuNNy said...

salam...macam best ja warkah cinta berbau syurga tu.....ila pun suka membaca, blogging n fb...tp skrg minat pada fb n blog kurang la...uwawwa