Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, September 10, 2010

Entri Khas Raya

Assalamualaikum..

Hari ini sudah satu syawal..
Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri..
aku ucap tepat pada masanyakan..
tapi aku beraya dirumah saja..
sebab kwn2 aku semua blik kampung..

Aku rasa dari aku duduk diruang tamu..
lebih baik aku duduk dlm bilik..
dan tulis ttg entri khas raya ni..
sebab bkn bulan puasa saja kena tahan nafsu..
bulan syawal nipun sama..
dari tadi lg mulut aku berhenti..
makan sate, rendang, lemang, ketupat, aneka kuih muih..
dahlah makanan2 tersebut boleh menggemukkan aku..
aish.. camner nak kurus.. xleh2 diet..
baru aku nmpak lebih kacak dan tough..
ok2 lupakan sejenak ttg itu..

entri ni ditulis bertujuan utk merapatkan lg silaturrahim..
dan aku ingin memohon kemaafan dari kalian semua..

1. Aku ingin memohom maaf kepada semua blogger yg mengenaliku.. walaupun kita tidak pernah bersua muka.. tp aku sudah anggap blogger2 yg aku kenali sbg kawan.. jika ada aku komen di blog korang dan korg terasa dan tersinggung hati.. ribuan maaf kupohon.. dan jika ada entri yg aku tulis mengguris hati.. sekali lagi kemaafan dipinta.. terima kesih berjuta kali kepada yg sudi singgah, baca dan komen juga termasuk silent reader(ada ke?).. hehe..

2. kepada sahabat handai dan kenalan rapat yg mengenali aku di.
i)tadika kemas nenasi
aku ingin meminta maaf bg yg masih mengenali aku walaupun aku sempat belajar 3 bulan saja dan budak yg tukar pensel warna aku tu pun aku dh maafkan...
ii)sekolah kebangsaan nenasi
kepada yg mengenaliku aku pohon kemaafan sekiranya selama setahun aku belajar disana andai ada salah dan silap..
iii)sekolah kebangsaan chini 2
sejuta kemaafan dipohon selama lima tahun belajar disekolah ini.. terlalu byk perkara nakal yg dilakukan.. jika ada yg terasa dan kecik hati.. maafkanlah hamba..
iv)sekolah menengah kebangsaan chini
walaupun aku cuma sempat berada disekolah ini selama empat hari itupun waktu orientasi.. mgkn ada kata2 kurg senang yg keluar dari mulut aku.. kemaafan dipinta..
v)sekolah kebangsaan ahmad pekan
berjuta2 kemaafan dipohon kerana terlalu byk perkara dan kenangan yg berlaku.. sampai ada menyebabkan insan yg menangis diatas tingkah buruk aku ini.. kenangan manis akn teruk terpahat diingatan.. dan yg pahit akan cuba dilupuskan..
vi)sekolah menengah teknik kuantan
Disini dimana aku belajar mengenal erti hidup dan kemaafan yg aku pinta kerana terlalu byk hati yg terluka dgn kata2 dan gerak badan hamba.. maafkanlah hamba.. semoga hubungan kita berpanjangan dan takkan putus..
vii)Matrikulasi Gambang Pahang
walaupun aku cuma sempat belajar seminggu.. aku xsempat nk minta maaf sebelum aku beredar.. aku minta maaf sepanjang berada disana ada hati yg terasa dgn kelakuan aku..
viii)Universiti Teknologi Mara kampus Jengka
Terlalu byk kesalahan dan kesilapan yg dilakukan.. sesiapa yg selalu kena pukul dan cubit dgn aku terutama ery,epul dan afiq.. aku minta maaf byk2.. tu cuma gurauan utk mengeratkan lg silaturrahim.. pas raya aku buat lagi.. hahah.. jika ada yg terasa hati dgn kelepasan mulut ini.. bermillion2 maaf dipinta.. kosong2 k..
viiii)terakhir sekali kepada semua tenaga pengajar dari tadika sampailah universiti.. maafkan hamba..

Aku harap kamu semua dapat memaafkan kesalahan hamba yg hina dan kacak ini..
walaupun kesalahan aku xseberapa pun.. hahah.. gurau2 jer..

Semoga raya kali ini memberi makna kepada semua..
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN UTK SEMUA..

10 comments:

'AQILAH said...

takde salah pun..:D selamat hari raya juga..ku pun, jika tersalah komen ker ape2 ker, maaf :)

hamzah ian said...

raya!!!

Irwan Nemoto said...

disini wan juga ingin mengucapkan selamat hari raya :)

Sharinginfoz said...

selamat hari raya

Mr.Homosapiensz said...

selamat hari raya bro...salam dari terengganu.....

NICK IRFAN said...

selamat hari raya syah! ko raya mne thn ni? KL ker?

FaizalSulaiman said...

samalah juga syah,selamat hari lebaran!

Studentslife said...

syah ko salu pindah2 sekolah ke hehehe

selamat raye

Studentslife said...

syah ko salu pindah2 sekolah ke hehehe

selamat raye

Anne Boleyn said...

salam..

selamat hari raya aidilfiri.

p/s: 1st time komen disini. jemput dtg blog anne boleyn balik kay.. :)