Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Sunday, September 19, 2010

Dunia Belum Berakhir

Assalamualaikum..

Akhirnya aku sudah sampai kerumah kedua aku..
Macam mana aku tinggal..
Macam tulah keadaannya..
Malah lebih baik daripada biasa..

malam ni..
projek utk menyiapkan segala assignment..
akan bermula..
xtahulah pukul berapa akan tidur..
tapi yg pasti aku xnak lewat kekelas esok..
i dont want banana fruit two times..
tapi aku sebenarnya mmg xselesa r pki baju korporat..
rasa xselesa dan rimas..
aku lebih suka casual sbb lebih cool..
sebab aku kan cool orangnya..

Ok..
Dunia belum berakhir..
Kadang2 manusia mudah berputus asa..
Dalam dunia banyak cabaran dan dugaannya..
Dalam menempuhi dugaan dan cabaran ni..
pasti byk kesusahan, keperitan dan kesakitan yg kita alami..
xkan ada manusia yg akan sentiasa tenang sahaja..

Bila ditimpa penyakit..
janganlah mudah lemah semangat..
sepatutnya kita kena lawan penyakit tu..
dunia belum berakhir..
tidak semestinya bila kita kena penyakit kita akan terus mati..
ajal maut itu bkn ditangan kita..
tapi rahsia Allah..
kdg2 org xsakit pun akan meninggal juga..
jadi tolonglah lawan..
kasihanilah mereka2 yg sentiasa menyokong..
sokongan itu tandanya mereka menyayangi..
kuatkanlah semangat..
kerana dunia belum berakhir..

khas utk org yg aku syg..
walaupun aku xtahu berapa byk sygnya dia pada aku..

Assalamualaikum..

7 comments:

ainz said...

Syah..kamu dah sembuh?hurm..entri kamu ni mcm kamu xsembuh lagi..ain doakan kamu cepat sembuh,k..Allah sentiasa bersama kamu.. :)

HonEyBuNNy said...

Dalam menempuhi dugaan dan cabaran ni..
pasti byk kesusahan, keperitan dan kesakitan yg kita alami....suka kata2 ne..terllau banyak dugaan ila alamai skrg...kdg2 ila juga down.....sedih sorg2...begitu berat dugaan yg ku alami...moga segala kesdhn kita akan mndapt kebahagiaan d kemudian hari...amin..

senandung semalam said...

betol2..
stju...
stju jgak ngan komen d ats..

echah mashuri said...

syah?ko sakit ke?

NICK IRFAN said...

sdih plak baca entry ko ni syah...

angloko said...

Awak ke yg sakit?
Tuhan bg dugaan pd mereka yg mampu laluinya.. n setiap dugaan tu pasti ada kelebihan yg terselindung..yg kadang2 kita sendiri tak tahu...;p

FaizalSulaiman said...

suka entry syah ni.mereka yg tabah itu satu kekuatan yang kita sendiri tak ada, kan...