Kawan-Kawan Si Kacak

klik sini

Friday, September 24, 2010

Diari Seorang Lelaki

Assalamualaikum..

Baru minggu ni aku perasan..
yg blogspot sudah ada STATS..
iaitu tempat utk mengecheck trafik blog kita..
jadi kita boleh tahu berapa ramai pengunjung ke blog kita..

dan ada satu keyword..
yg agak meragukan..
sehingga aku tertanya2..
ada ke aku tulis ttg ini..
CARA-CARA MEMBUAT GADIS GHAIRAH..
serius derr.. aku mmg xtahu ttg perkara ni..
blog aku masih suci.. mgkn dua tiga tahun lg..

******

masa aku form 4..
aku pernah ada diari..
diari tu masih lg aku simpan sampai sekarang..
tapi aku dah tak tulis dlm diari tu..
mgkn sebab aku dah ada blog..

aku masih ingat dulu..
waktu aku tulis dlm diari tu..
mesti pada waktu malam lepas study..
tapi bukan hari2..
mcm2 aku tulis..
aim spm aku kononnya nak dapat 10a..
cerita ttg perkara2 yg menarik..
dan kdg2 ada yg perkara yg menyakitkan..
bila baca balik..
kdg2 aku gelak sendiri..
betul ke aku yg tulis..
cinta monyet?
aku pun xpasti..
sbb aku sendiri pun masih xphm..
apa itu cinta monyet..
kata org cinta monyet itu..
cinta bdk2 kecik yg xmatang..
ada juga yg kata..
cinta yg boleh berubah..

kawan aku pernah cerita yg dia pernah baca diari pakcik dia..
kdg2 ada manusia yg xmampu meluahkan dlm bentuk kata2..
jd diluahkan diatas kertas segala yg terbuku dihati..
mmg menarikkan klu dpt baca diari org..
tapi ada seorg cikgu aku cakap..
jika kita baca sesuatu hak org lain..
perkara yg kita lakukan itu sama sekali haram..
contohnya baca diari org lain tanpa kebenaran..
termasuk juga jika kita check result member kita tanpa kebenaran..
tapi..
kalau ayah atau ibu..
baca surat cinta anak dia..
itu xpe tdk dikira haram..
sebab anak2 adalah tanggungjawab ibu bapa..
dan mereka berhak tahu siapa yg anak2 patut bercinta..

Ada yg jadikan blog sebagai diari mereka..
tapi menulis dalam blog dgn diari..
bg aku amat berbeza sekali..
dalam blog setiap tulisan kita perlu dikawal..
tp dlm diari kita akan tulis segalanya...
sebab tulah..
org akan jaga diari sebaik mungkin..
ada yg anggap diari mcm nyawa..

berbalik kisah aku..
aku dah xmenulis dlm diari sejak tahun lepas..
tapi aku ttp simpanan..
sebab mgkn boleh jd kenangan..
bila masa tua..

Assalamualaikum..

9 comments:

FaizalSulaiman said...

faizal pun pernah tulis, masa sekolah menengah..bila baca balik..hahaha kelakar sungguh

Mr.Ix said...

pernh gak ada masa skolah tp kejap jer x konsisten...huu

'AQILAH said...

:D blog ku..diari harianku tapi bukan diari..hehe

ezzu said...

aku pun dulun ad gop syah..tp x kekal smpai skrg lh...lgipun org lain mudah sgt nk bce diari aku...hehehehe

HonEyBuNNy said...

salam..betul tu...xsemua kita boleh dalam blog n publish untk semua baca...kita perlu juga jaga aib kita agar org yg baca n pndg melihat kita n xpndg rendh terhdp dri kita...kdg2 melalui kata2 pun org leh tahu cara n dri kita~~~

flyz said...

dah malas tulis tgn...skrg suka taip je,so prefer blog rr...tp blog byk tulisan yg berhati2 kdg2 kias je...maksud sebenar kita yg paham..tul x?

Peminat Katie Holmes said...

kah2
kenapa aku macam baru tau blogspot ada stats.

ainz said...

Blog tmpt ain share ilmu..dan jugak tmpt luahkan perasaan..bila ade org bace n pjuk,kita lebih akan rse dihargai..cmtu jgk ilmu yg kita share..ain hepi kalau org tau ape yg kita tau..same2 bleh bg pendpt..

Diary..ain pernah tulis..tp just 2,3 page je..pastu berhenti..ain bukan xnk tulis..just takut org curi bace..diary adalah privacy..ain fikir..biarlah simpan je semua kenangan dlm ht.. :)

nas said...

ahakss....
ko baru ke tau blogspot ader statnyer..hehehehe..
ok2...aku dulu ader diari..tp skunk da xbuat da...cm malas plak..huhu